PDA

View Full Version : Triest bericht voor de Limburgers op het forum.



Wouter J
2 juni 2003, 02:25
Afgelopen Zaterdag had ik een feest gehouden bij mij thuis met een barbeque, optreden van mijn band, jamsessie de hele reutemeteut (Foto's volgen later).

Enfin, enkele uren voor het geheel zou lost barstten dacht ik "Effe snaren bij Stalmeijer halen." Zo gezegd zo gedaan dus ik naar Hoensbroek, zie ik tot mijn verbazing dat alle lichten uit zijn en dat de deur pot dicht zit met een enorme stapel ongeopende post achter de brieven klep. Ik kijk naar binnen, alles staat er nog. Dus ik kijk naar een briefje wat moest uitleggen waarom de zaak gesloten is, vakantie of ziekte je weet wel.

"Wegens omstandigheden gesloten" stond er op een A 4 kantje. Dus ik naar de groentezaak er naast en ik vraag wat er aan de hand is.

De zaak is opgedoekt.

Volkomen verbijsterd liep ik naar mijn wagen toe en bleef daar zeker voor tien minuten voor me uitkijken. Stalmeijer; de zaak waar ik zeker 50% van alle instrumenten die ik ooit had heb gekocht is dicht. Toen ik dit later aan de band vertelde geloofde ze me niet, waar nu heen te gaan?

Qua zaken hebben we nu aleen maar Walkers (Brunssum), Daan Smit (Maastricht), Guus Arons (Heerlen) en die zaak in Stein (waar me nu net de naam van ontschiet) over. En die zijn of te duur (Walkers en Arons) of ze hebben te weinig aanbod. Er zit dus niets anders op dan naar het noorden te gaan als ik een bepaalde gitaar zoek, gelukkig maken ze bij de Plug altijd prima deals voor me omdat ik van ver kom.

Maar toch, Stalmeijer lag me aan mijn hart, ik kwam er al 16 jaar. :cry:

Robbert
2 juni 2003, 02:59
Lullig voor je man! :(

Maar aan de andere kant... binnenkort, "executie verkoop, 50-75% korting!" :D

Negative K3 fan
2 juni 2003, 07:58
lang leve executie verkoop inderdaad, maarja, wie woont er dan ook in limburg :-?

Soulflyhigh
2 juni 2003, 10:06
Nee dan Haaksbergen :-D

renier
2 juni 2003, 11:06
tja, stalmeijer was een prima zaak. vriend van me heeft er ooit een custom charvel besteld, prima service gekregen. ook voor de kleienere dingen was het echt een goeie tent.

daan smit in maastricht zijn ook heel aardige lui. een van die gozers heeft gratis mijn nieuwe pickups aangesloten, was toch weer een uurtje werk alles bij elkaar. helaas is het aanbod van gitaren wat beperkt (in mijn smaak dan) en zijn de spullen vaak ergens anders goedkoper te krijgen.

arons is wel goed vind ik, goeie prijzen ook vaak.

lyana in stein vind ik echt helemaal niks. had niet echt het gevoel dat ik er "gewenst" was zeg maar.

in sittard licht er ook nog een, maar das ook niks..

alle limburgers dus naar keulen..

PS: geef even een gil als de executieverkoop begint...

TuuP
2 juni 2003, 11:18
Stalmeijer was idd een goede tent. Ze hadden niet echt veel keuze, maar de service was gewoon goed. Ach. ja dan gaan we nu maar naar Arons...

Anders Destium
2 juni 2003, 13:09
Het voordeel dat je wel in Limburg hebt is het feit dat bij de oosterburen alles een slag goedkoper kan zijn. Het is altijd triest als een muziekwinkel ermij op moet houden, helaas zijn het meestal de zaken die het meest klantvriendelijk zijn.

In Zoetermeer had je een tijdje 2 winkels, waarvan de Walnoot echt een topzaak was (conservatoriumlui met een droom...), goede service, erg mooie gitaren, versterkers, synths enz. Helaas heeft die winkel maar iets van 3 jaar bestaan :-( . Dat Coda weg is vind ik minder vervelend, maar toen ik nog viool speelde haalde ik daar wel altijd mijn bladmuziek en snaren...

BLOK182
2 juni 2003, 14:47
wij limbo's kunnen altijd wel naar Keulen idd, maar rondom huis is er vaak niks te halen (nja, op een pakkie snaren na).

maarten
2 juni 2003, 15:21
walkers duur?? :-? laat je bovenkamer eens nakijken :wink:
no offence, maar daar ben ik altijd heel tevreden naar buiten gelopen omdat ik tig euro's op andere zaken bespaard heb.

komt er misschien nog een dump-verkoop dan bij die zaak?? lijkt me wel vet als alles voor de helft eruitvlieg hehehe :D

keulen is op zich ook maar een uurtje rijden... maarja das ook alleen maar voor grote aankopen de moeite waard..

al met al een trieste gebeurtenis :-(

rancor36
3 juni 2003, 01:02
Walker is idd niet echt duur moet is zeggen
en met rien valt altijd te praten maar ja rien praat sowiezo altijd!!!
jammer van stalmeijer
komt er een verkoop???

bassopotmus
3 juni 2003, 10:43
zo zeg....uitverkoop hoop ik, I'm there.

maarten
3 juni 2003, 10:50
maar ja rien praat sowiezo altijd!!!


zo shiiiiiiit ja man! :lol: die gast lult je echt de oren van de kop, en heel de muziekwereld is verdoemd yaddayadda yadda damn ik belde hem laatst op om te vragen wat t kost om te biassen en te retuben, en toen legde ik pas 2 uur later de hoorn neer.. :dontgeti:

maar je kunt idd altijd praten over de prijs daar..

crowdsurfer
3 juni 2003, 18:24
Dat is wel kut dat die dicht is... Maar meestal ging ik naar maaseik voor reparaties enzo. Laat maar ff wete als er uitverkoop is :lol:

Bigfoot414
3 juni 2003, 19:50
lang leve executie verkoop inderdaad, maarja, wie woont er dan ook in limburg :-?

Lang leve??? Ik moet er niet aan denken dat ze in Den Bosch de Wessing dichtknallen. Dan moet ik of naar de Goosen&Swagerman waar ze veeel te weinig hebben (Een paar planken vol met kutversterlkers en een hele zooi gitaren waar ik niks mee kan, daarentegen hebben ze wel veel mooie akoestische instrumenten)of naar Klomp, maar daar zitten om de 5 minuten over je schouder mee te kijken als je ff iets uittest.
Kortom: voor de kortingen is het wel leuk om naar zo'n executieuitverkoop te gaan, maar het moet niet te vaak gebeuren

rancor36
4 juni 2003, 23:35
zo shiiiiiiit ja man! :lol: die gast lult je echt de oren van de kop, en heel de muziekwereld is verdoemd yaddayadda yadda damn ik belde hem laatst op om te vragen wat t kost om te biassen en te retuben, en toen legde ik pas 2 uur later de hoorn neer.. :dontgeti:

maar je kunt idd altijd praten over de prijs daar..

ja dat is wat ik bedoel ja niet echt normaal meer