PDA

View Full Version : Mad Professor Sweet Honey OD



SBe
17 december 2011, 14:46
Ik ben op zoek naar een goede overdrive die mij een mooie bluesy buizen-tone kan geven zonder dat ik mijn amp moet opendraaien en mijn gezin/buren laat meegenieten...
Ik speel op een Fender 62 Srat en 62 Tele en heb een Fender Reverb Deluxe amp.
Mijn eerste gedacht was een TS 808, maar na enkele tests was ik toch nog niet zo overtuigd.
Ik teste ook een Mad Professor 'Little Green Wonder'... man, wat een sound!
maar na wat zoekwerk kom ik steeds de 'sweet honey overdrive' tegen die volgens verschillende reviews een gelijkaardige sound, niet zo veel gain (heb ik niet nodig) en een betere attack-gevoeligheid zou hebben en vooral dit filmpje deed me twijfelen:
http://www.youtube.com/watch?v=hR4LOz2r2b0
het zijn toch pedaaltjes van wat geld en ik wil me liever niet miskopen, de Sweet honey OD vind ik ook nergens in stock en zou deze moeten bestellen bij Musicstore zonder te testen...

Graag wat tips en enige ervaring/ondervindingen met deze pedaaltjes zijn zeker welkom.
En dan is er nog de vraag Hand wired of factory ... (een 70€ verschil)

Mvg,
Steven.

Pepe
17 december 2011, 14:58
Ik heb de HW versie maar ik geloof niet dat je het verschil met de non HW gaat horen. Wat solider in gebruik, dat wel.

De SHoney is mijn favoriete low drive. Hij kleurt je basis sound en dat is de hele grap. Hij is losjes getuned op een oude Supro amp en omdat hij zo dynamisch is kan je hem altijd aan hebben staan. Zachte aanslag blijft clean, harde aanslag geeft meer volume, drive en sustain.

Het is echt een pedaal voor vintage power amp ride. Niks voor mensen die graag een Ts gebruiken om een Marshall aan te jagen of "iets strakker te maken".

Het filmpje van Pro guitar shop is verwarrend want de pre amp van zijn versterker doet ook flink mee. De SHoney is enigzins high toned en klinkt op zichzelf meer naar dit:


http://www.youtube.com/watch?v=NRAJqdZcz5k

johantipker
17 december 2011, 15:08
ik wil hier niet vloeken in de kerk, maar ik heb een tijdje terug gespeeld over een Digitech Screaming Blues en die vond ik ook verbazend dynamisch...

SBe
17 december 2011, 15:37
Ik heb de HW versie maar ik geloof niet dat je het verschil met de non HW gaat horen. Wat solider in gebruik, dat wel.

De SHoney is mijn favoriete low drive. Hij kleurt je basis sound en dat is de hele grap. Hij is losjes getuned op een oude Supro amp en omdat hij zo dynamisch is kan je hem altijd aan hebben staan. Zachte aanslag blijft clean, harde aanslag geeft meer volume, drive en sustain.

Het is echt een pedaal voor vintage power amp ride. Niks voor mensen die graag een Ts gebruiken om een Marshall aan te jagen of "iets strakker te maken".

Het filmpje van Pro guitar shop is verwarrend want de pre amp van zijn versterker doet ook flink mee. De SHoney is enigzins high toned en klinkt op zichzelf meer naar dit:


http://www.youtube.com/watch?v=NRAJqdZcz5k

Dit ondersteund mijn vermoeden nog meer dat deze Sweet Honey OD echt is wat ik zoek.
Bedankt voor je reactie.

LordRiffenstein
17 december 2011, 15:44
Deze moet je hebben: Bearfoot FX Honey Bee OD (http://www.bearfootfx.com/page3.html)

Ik heb onlangs een originele Honey Bee getest (http://www.effectsdatabase.com/reviews/bjfe/hbo) en die doet PERFECT wat je zoekt. Ik heb de Mad Professor getest en die komt aardig in de buurt. Bearfoot FX maakt de originelen opnieuw en heb al van mensen vernomen die de originele hebben dat deze exact hetzelfde klinkt. Ik krijg binnenkort de Bearfoot FX versie in een tourbox en ga deze zeker A/Ben met het origineel. 't Is een te gekke overdrive en perfect voor bluesy low gain stuff.

Pepe
17 december 2011, 17:52
Je gaat die hype nog eens dunnetjes overdoen?
Ik heb een tijdje achter een originele gezeten toen ze NET uit produktie waren. Lieve help.... 600 euro was niet ongewoon op Ebay.
Versie 2 was volgens de maker hetzelfde maar met iets meer volume. Er staat een A/B test van Gearmandude op youtube, oordeel zelf. Versie 2 klinkt hetzelfde maar heeft een tikkie meer volume in mijn oren.

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in de hype ben meegegaan.

bass blom
17 december 2011, 17:55
damm wat klinkt supro ampje lekker :p

LordRiffenstein
17 december 2011, 19:31
Je gaat die hype nog eens dunnetjes overdoen?
Ik heb een tijdje achter een originele gezeten toen ze NET uit produktie waren. Lieve help.... 600 euro was niet ongewoon op Ebay.
Versie 2 was volgens de maker hetzelfde maar met iets meer volume. Er staat een A/B test van Gearmandude op youtube, oordeel zelf. Versie 2 klinkt hetzelfde maar heeft een tikkie meer volume in mijn oren.

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in de hype ben meegegaan.

Hype overdoen? Volgens mij lees jij teveel TGP :seriousf:

Ik heb de MP-versie gewoon een keer getest en vond die wel goed maar toen ik de BJFE thuis had voor de review had ik een wow-gevoel. Heb net de 2 videos beluisterd en vindt ze in elk geval niet hetzelfde klinken, er is een verschil in het middengebied. Grappig is dan weer dat ik in de video met de LP de MP-versie prefereer en bij de Tele de Honey Bee....

Ik ben benieuwd nr die Bearfoot versie.

Pepe
17 december 2011, 19:51
Well, keep us informed!

StevenStrat
17 december 2011, 20:32
ligt het aan youtube/PGS, of klinkt dat pedaaltje heel erg nasaal en transistor-ig ?

Pepe
17 december 2011, 21:10
ik hoorde in mijn zendrive een transistor, ik zeg liever artificieel, kwaliteit wat goed werkt voor die sound maar niet voor een roots sound.
In de SHoney hoor ik dat zeker niet. Hij heeft ook niet de compressie van de Butler TD maar die is warmer en meer "big" amp like waar de SHoney small amp like is. En dan niet de ratty low heavy met spike on top sound van een tweed maar de felle open sound van een Supro.

Mitch
17 december 2011, 21:40
Die laatste zin moet je niet te snel lezen :chicken:

Pepe
17 december 2011, 22:17
... moet je nagaan dat ik mezelf nog geedit heb wegens teveel bijvoeglijke naamwoorden in die zin...

SBe
18 december 2011, 12:48
bedankt voor de reacties en de tip van de Honey Bee, op de filmpjes een klein verschil maar... Ben toch nog steeds meer overtuigd van de Mad Professor, kan het niet goed vastpinnen waarom maar er is 'iets' wat mij hier eigenlijk serieus in aanstaat. (schiet mij niet af aub..)

En nu de vraag: Handwired of factory... In de meeste gevallen zijn de gebruikte componenten van betere kwaliteit en is de sound bijgevolg ook net iets beter. Het is een pijsverschil van een 70€ wat niet zo veel is (toch niet als je de TS HW vergelijkt met de factory TS).
Natuurlijk is dit de moeite?
Volgens de fabrikant zelf is er maar een zeer klein verschil, maar toch maakt men nog de HW (voor de puristen?), ook volgens vele reviews die ik ondertussen uitspitte is er een min. verschil in sound en komen ze zelfs uit dezelfde fabriek...

Pepe
18 december 2011, 13:21
Ja, dat is typisch iets wat je zelf moet gaan checken.

StevenStrat
18 december 2011, 13:28
Qua klank heb ik al vele malen gelezen dat de 2 versies identiek zijn.

Veel gitaristen zijn idd puristen en verkiezen zelfs bij hun pedalen handwired, maar economisch gezien is het gewoon slimmer om de PCB versie te kopen.

Je hebt PM, SBe ;)