PDA

View Full Version : Hier is ie dan ook,.......................



Riny
17 december 2011, 14:31
Beste mede forumleden,

Mijn naam is Riny, 57 lentes jong.

Speel al van mijn 13de jaar gitaar en heb verder, op oudere leeftijd, in dansorkesten gespeeld.
Speelde gitaar, pedalsteel guitar, hammond orgels (X5, B200)
Speelde de gitaartechnieken van Chet Atkins en vele anderen vanuit die tijd.
Mijn Hammond technieken gingen richting Jimmy Smith.

Door een drukke baan, die ook mijn gezondheid heeft gekost, moest ik 20 tot 15 jaar geleden stoppen.

Zit nu 10 jaar thuis (WAO) en in de begin periode hiervan met mijn kleinzoon aan modeltreinen begonnen maar zoals het met kleine kinderen gaat is de interesse daarin weggevallen.
Omdat opa niet tegen nietsdoen kan gaf mijn vrouw aan, "waarom ga je niet weer met je muziek verder" eureka, niet aan gedacht dus doen.

Via een oude goede vriend weer een Gretsch gekocht en gaan met die banaan.
Dat viel dus even goed tegen, hahahahaha.
Stroef en stram dat de vingers waren, begint het er nu weer een beetje op te lijken, maar daar is dan voorlopig ook alles mee gezegd.
Dus dagelijks weer volop er tegenaan.

Om weer te geven welke materialen ik bij elkaar gesprokkeld heb en men is hier nieuwsgierig naar Kijk hier (http://www.mijnalbum.nl/Album=NVVZMDVH) maar even.
Het foto album is niet meer geheel recent en wordt deze week aangevuld met al het totale materiaal.

Mijn doelstelling is om met Backing Tracks mee te gaan spelen en weer met home recording te beginnen.
In een band zou mij wel weer leuk lijken maar kan dit lichamelijk niet meer aan dus worden mijn muzikale collega's clonen van mijzelf.:strat:

Met vriendelijke groet,
Riny.

piezo
17 december 2011, 14:39
Welkom hier.

Zittend spelen als pedalsteeler in een band ook niet mogelijk vanwege je gezondheid? Zijn waarschijnlijk veelgevraagd toch? Blöf zit bij jou in de buurt en kan misschien wel wat nieuwe creatieve input gebruiken!

sideburns
17 december 2011, 14:43
Welkom !

Leuk dat je je hobby weer hebt opgepakt, als live spelen er niet meer in zit (vind ik jammer voor je..) lijkt me home recording een leuke oplossing. Mooie gretsch hoor...

Veel plezier op het forum,

vr gr SB.

Riny
17 december 2011, 14:45
Beste,

Dat zou een mogelijkheid zijn met pedalsteel guitar, echter met hart en longproblemen lijkt mij dat niet haalbaar, hahahaha.

P.s. pascal heeft op 8 jarige leeftijd van mij zijn eerste gitaarlessen gehad.