PDA

View Full Version : London City Comet, verschillende versies?



David1223
17 december 2011, 13:50
Ik ben met wat aan het inlezen over de London City Comet. En ik merk dat er twee versies zijn, één met schroefjes naast het halselement en één zonder.
Welke van deze versies is nou de eerdere uitvoering en welke is nou beter?

http://www.guitarbox.nl/opruiming/images/Loncon-City-Comet-MKI-classic-black-bf.jpg
http://fotos.marktplaats.com/kopen/8/a0/VRt92oup/3lArGD8nUZfLQ==.jpg

David1223
17 december 2011, 18:10
Niemand? _____

spirit
17 december 2011, 18:52
De onderste is van het eerste type. Dus zonder schroefjes naast de brug PU.
Je kan het geloof ik ook aan het logo zien, staat bij het eerste type schuin op de headstock.

Ik heb een hele vroege gehad, maar vond de hals veel te dun.

David1223
17 december 2011, 21:31
Okee bedankt.

Zit daar echt zo'n verschil in kwaliteit tussen?

josan
18 december 2011, 22:51
Er zit een verschil in kwaliteit tussen alle gitaren. Ook tussen twee uit dezelfde Comet-serie. Je moet zo'n ding uiteindelijk zelf testen. Ik heb een Comet II en die is erg goed, maar ik heb ook op Comet II's gespeeld die doods klonken en op een Spitfire (strat-model) II, waar een toonregelaar het niet van deed. Afstellen van intonatie, halskromming, snaarhoogte en bijwerken van fretrandjes moet vrijwel altijd. Maar dat heb je ook bij Fenders van 700-800 euro.

BamBuFan1
18 december 2011, 23:01
Er zit een verschil in kwaliteit tussen alle gitaren. Ook tussen twee uit dezelfde Comet-serie.

Ik heb 3 Comets, en inderdaad alledrie anders. Het leuke is dat je de onderdelen probleemloos kunt uitwisselen dus kan ik zelf de ideale Comet samenstellen ;)

oigun
18 december 2011, 23:39
Volgens mij staat er ook iets van "mark1" op de headstock.
De comet die ik laatst in mijn handen had was echt erg goed!

David1223
19 december 2011, 13:22
Betekent dat dat er niet zoveel verschil zit tussen de versies. En dat het echt heeft te maken met het exemplaar dat je vasthebt?

Hoe merk je nou of je een goede hebt?

Buzzel
19 december 2011, 13:26
Hoe merk je nou of je een goede hebt?

Als hij fijn speelt en werkt.

tomcat
19 december 2011, 13:41
Ik heb verschillende comets gehad (van de eerste reeks) en ze waren allemaal OK. Heb ze wel verkocht (voor een goede prijs).
Onlangs heb ik een LC comet thinline van de eerste reeks - waarvan er maar 48 zijn gemaakt - tweede hands kunnen kopen. Ze kwam wel met Sure p.u.'s ingebouwd en klinkt en speelt zo goed dat ik ze gewoon als hoofdgitaar gebruik. Ik heb er wel gotoh tuners, een benen kam en gecompenseerde brugzadels opgezet. In totaal heeft de gitaar me nu ca. 500 euro gekost. En echt waar: ze moet niet onderdoen voor m'n strats ('68 en 50th anniversary), Godin LGX, Hamer of Gretsch. Toch wel referenties dacht ik.
Zijn ze allemaal goed, die comets? Dat zal niet, maar gewoon uitproberen en niet twijfelen als je overtuigd bent. Voor de prijs moet je het niet laten. En zoals zo dikwijls reeds gezegd in deze rubriek: laat je niet (mis)leiden door het merk, je oren (en vingers)zijn de beste graadmeter.
En mooi meegenomen: ze zien er mooi uit, zeker zo'n thinline naturel.