PDA

View Full Version : HNGD: ook een witte jap...



Agent_Smith
17 december 2011, 13:28
Nou ja, ik ben niet zo van de hngd en hnad en dat soort toestanden, maar deze wilde ik toch even showen :)
Ik heb haar al een tijdje (kleine 2 maanden), maar was er door alle drukte nog niet van gekomen. En de zon scheen eventjes dus eindelijk maar eens wat foto's gemaakt.

Ooit had ik een schitterende, 100% originele 1974 Gibson LP Custom in heerlijk vergeeld wit. Zo stom als ik kon ook ooit weer weggedaan. Spijt dus.
Er moest weer zo'n smerig vergeelde Custom komen....

Toen kwam ik deze tegen: mid '80s Burny Randy Rhoads. Precies wat ik zocht!
Ik had wel eens een handje vol Tokai's geprobeerd. Nah, lijkt niet op een Gibson (imo degene die ik bespeeld heb). Ook eens een 70s/80s Greco getest: ja dat leek er al meer op.
Maar bij deze is het echt alsof ik een 70s Gibson vast heb. De feeling, klank en speelgemak zijn perfect! En ja, ik heb voldoende vergelijkingmatriaal :)

Nou ja, genoeg geswetst. Pics!

http://img835.imageshack.us/img835/2443/burnyrr1.jpg

http://img405.imageshack.us/img405/4779/burnyrr2.jpg

http://img10.imageshack.us/img10/7619/burnyrr3.jpg

http://img607.imageshack.us/img607/1691/burnyrr4.jpg

Rock Bottom
17 december 2011, 13:31
Mojo!.......

Jasper.
17 december 2011, 13:32
:mmmm::lovelove:

bass blom
17 december 2011, 13:37
vet :p
lijkt die body nou zo dik of is dat omdat iets wits altijd groter lijkt?

newbreed
17 december 2011, 13:48
Mooooooiii!

pietvanbuiten
17 december 2011, 13:51
Heel vet!!!!,

sideburns
17 december 2011, 13:52
Zo...die is mooi ! Lijkt me ook wel wat voor het "mooiste gitaar van 2011" topic:ok: of niet dan ?

Agent_Smith
17 december 2011, 14:16
Zo...die is mooi ! Lijkt me ook wel wat voor het "mooiste gitaar van 2011" topic:ok: of niet dan ?

Dank mensen! :) Ja, daar zeg je wat... misschien moet ik m idd ook maar in het gitaar-van-het-jaar topic posten :D

Agent_Smith
17 december 2011, 14:16
vet :p
lijkt die body nou zo dik of is dat omdat iets wits altijd groter lijkt?

Dank!
Ja, witte body met witte binding is heel veel (dik) wit :)

Hendriks
17 december 2011, 14:32
Heel fraai , gefeliciteerd.

Mr. Dynamite
17 december 2011, 18:16
Helemaal mijn ding, super vet :cooler:
Zou hier ook wel mogen staan :seriousf:

wireman
18 december 2011, 00:29
Wow... mooier dan mijn HNGD WITTE JAP! :seriousf:

Waanzinnig man!

Sinner1980
18 december 2011, 09:38
Een regelrechte kopie van de,naar mijn mening, mooiste les paul ooit en ook nog eens van mijn favoriete gitarist. Wat ik allemaal niet zou doen voor die Gibson replica van het Rhoads model...alleen al voor de gedachtes zouden ze me op moeten sluiten...

Congrats man,geweldig!

fransoos
18 december 2011, 11:20
Gefeliciflapsistaart met deze Burny RR. :hippie:

Een hele mooie heb je hier gescoord.
Als ik heb goed heb is het een volledig mahonie body met VF1 of VF 3pups.
Als je zin en tijd hebt zou je de weerstand van de elementen eens kunnen meten ?

Ben zelf een Burny fan; heb een SG, ES335, LP Custom, LP standard 2x en al een poosje op zoek naar een mooie firebird.

langun
18 december 2011, 12:03
Dat is geen wit... :seriousf:

Vette gitaar!

Agent_Smith
18 december 2011, 12:53
Een regelrechte kopie van de,naar mijn mening, mooiste les paul ooit en ook nog eens van mijn favoriete gitarist.

Ja, hier heb ik me ook altijd in kunnen vinden idd. Altijd groot fan van Randy geweest en zijn witte Custom. De reden ook dat ik ooit de witte Gibson kocht.

Thanks everyone for the kind words! :) Ben er echt heel blij mee :)

Agent_Smith
18 december 2011, 12:56
Gefeliciflapsistaart met deze Burny RR. :hippie:

Een hele mooie heb je hier gescoord.
Als ik heb goed heb is het een volledig mahonie body met VF1 of VF 3pups.
Als je zin en tijd hebt zou je de weerstand van de elementen eens kunnen meten ?

Ben zelf een Burny fan; heb een SG, ES335, LP Custom, LP standard 2x en al een poosje op zoek naar een mooie firebird.

Die pickups zitten er idd in. Hij is volledig origineel (enige wat ik niet zeker weet is de trussrod cover, maar denk het wel).
Ik zal ze een keer meten, maar kan ff duren hoor!

Thnks!

Braindead
18 december 2011, 13:10
Mindblowing!

Oranjeaap
18 december 2011, 15:33
Goeie god, wat een gaaf ding.

pietvanbuiten
18 december 2011, 16:03
Wow in het wit inderdaad heel gaaf, een groter contrast met m'n zwarte is er niet.
hele coole gitaar gast.....

Epiphoneee
18 december 2011, 22:13
Mooi!

Toch even vragen, hoe kom je daaraan?

Ik heb er altijd al zo één gewild...

macwilliams
19 december 2011, 16:31
Nou ja, ik ben niet zo van

http://img835.imageshack.us/img835/2443/burnyrr1.jpg

Nou, hier ben ik wel van.:ok:

Maar klinkt hij ook een beetje?

Agent_Smith
19 december 2011, 21:34
Mooi!

Toch even vragen, hoe kom je daaraan?

Ik heb er altijd al zo één gewild...

Live from Japan :)
Het is één van de eerste. Ik zag m en kon de verleiding niet weerstaan :D Heb dus de gok genomen en het is vele malen beter uitgepakt dan ik had gehoopt!

Agent_Smith
19 december 2011, 21:39
Nou, hier ben ik wel van.:ok:

Maar klinkt hij ook een beetje?

Dank je! Ja klinkt super. Echt als een dikke custom met veel push zoals alleen een custom dat doet. Heerlijk!
Echt in alle opzichten de LP-cloon die het dichtst bij het origineel in de buurt komt. Verder ben ik nooit iets tegen gekomen dat stand houdt naast m'n Gibsons (oja, wel: oude USA Hamers, maar die kom je niet veel tegen en al helemaal niet betaalbaar).

Speeddemon
9 december 2013, 16:29
Long overdue necro-bump, maar ik had je nog niet gefeliciteerd met je prachtige RR! :mmmm:

De jouwe kwam dus stock met gold speed knobs en zo? Heb je er in de tussentijd nog iets aan gedaan? (topkam vervangen lijkt me altijd wel een goeie, bij Burny's (FLG-120, 150 daargelaten).
Mijn RR heeft ook zo'n dikke body trouwens; weegt ook goed boven de 5kg.