PDA

View Full Version : Ruis tijdens muziek afspelen



mullhollanddrive
17 december 2011, 11:56
Een tijd terug heb ik mooie KRK's gekocht en een behringer mixer.
Maar nu heb ik last van ruis in mijn muziek. Het geluid is niet zuiver.
Ik heb er eigenlijk nog geen een keer last van gehad. Maar nu dus wel.
Ik heb mijn mixer via usb aangesloten op mijn mac.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

The Lo Lands
17 december 2011, 12:21
Een tijd terug heb ik mooie KRK's gekocht en een behringer mixer.
Maar nu heb ik last van ruis in mijn muziek. Het geluid is niet zuiver.
Ik heb er eigenlijk nog geen een keer last van gehad. Maar nu dus wel.
Ik heb mijn mixer via usb aangesloten op mijn mac.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Geluidskaart probleem lijkt mij het meest voor de hand liggend. Is het alleen bij afspelen of ook bij het opnemen? Sluit eens een koptelefoon aan en luister of er dan ook ruis is bij afspelen. Het is een kweste van al je spullen uitsluiten van het probleem.

mullhollanddrive
17 december 2011, 12:42
Geluidskaart probleem lijkt mij het meest voor de hand liggend. Is het alleen bij afspelen of ook bij het opnemen? Sluit eens een koptelefoon aan en luister of er dan ook ruis is bij afspelen. Het is een kweste van al je spullen uitsluiten van het probleem.

Ik heb alles even nagelopen wat je zei.

Het is tijdens het opnemen in Cubase en Logic.
Ook tijdens het muziek afspelen in Itunes en ook met de koptelefoon.

mullhollanddrive
17 december 2011, 21:24
Ik heb het even opgenomen wat voor vreemd geluid er tussen zit. Misschien kan iemand mij verder helpen.

http://soundcloud.com/guitarboy91/memo

Alvast bedankt.

bass blom
17 december 2011, 21:26
je mac.. een macbook?
zoja, zou het ook kunnen dat je microfoon ook meedoet?
het lijkt wel of ik vogeltjes hoor :D

mullhollanddrive
17 december 2011, 21:36
je mac.. een macbook?
zoja, zou het ook kunnen dat je microfoon ook meedoet?
het lijkt wel of ik vogeltjes hoor :D

Nee ik heb een imac. Geen laptop.
Als de microfoon mee zou doen dan kan dat alleen de interne microfoon zijn. Want ik heb niks anders aangesloten.

bass blom
17 december 2011, 22:22
Nee ik heb een imac. Geen laptop.
Als de microfoon mee zou doen dan kan dat alleen de interne microfoon zijn. Want ik heb niks anders aangesloten.

ja, nou, die bedoel ik.
je zou niet de eerste zijn.
of, een mic van een webcam..

mullhollanddrive
17 december 2011, 23:05
ja, nou, die bedoel ik.
je zou niet de eerste zijn.
of, een mic van een webcam..

Tja ik weet het ook niet meer. Zijn er nog andere opties waar het aan kan liggen?

Eversor
19 december 2011, 12:39
Ik heb hier ook vaak last van, lijkt aan een slechte aarde te liggen op mijn slaapkamer. Als ik mijn apparatuur op een andere groep aansluit is het een stuk minder namelijk.

mullhollanddrive
19 december 2011, 13:00
Ik heb hier ook vaak last van, lijkt aan een slechte aarde te liggen op mijn slaapkamer. Als ik mijn apparatuur op een andere groep aansluit is het een stuk minder namelijk.

Ik heb even geprobeerd de stekkers anders aan te sluiten op een aparte stekkerdoos. Maar dat maakt ook niets uit. Als de woonkamer niet goed geaard is voor je apparatuur. Wat moet ik er dan aan doen?

Eversor
19 december 2011, 13:07
Goeie vraag, hier ben ik zelf ook nog niet uit namelijk. Ik worstel ook al tijden met dit probleem. De beste oplossing zou een eigen aarde maken zijn, maar dat is behoorlijk wat werk (een ijzeren paal de grond in slaan tot het grondwaterpijl). Ik heb gemerkt dat mijn PC zelf de grootste bron van de storingen is. Als mijn computer uitstaat heb ik namelijk geen ruis meer over mijn speakers. Ook wanneer ik de USB kabel uit mijn geluidskaart trek is de ruis instant gone.

Wat je nog zou kunnen proberen is zorgen dat de stekkers van de PC aan het einde van de contactdoos zitten, en de overige apparaten aan de kant van de kabel. Ik heb pas geleden gehoord dat dit ook eventuele ruis kan verminderen, maar of dat zo is weet ik niet (nog niet geprobeerd).

jannest
19 december 2011, 13:37
alle knoppen staan open op je mengpaneel en je past het volume aan in logic ?