PDA

View Full Version : Nieuwe vs Oude mix (ook alles in 1x opgenomen)



dennis_rhcp
16 december 2011, 21:40
Hoi Iedereen,

Ik heb 1,5 jaar geleden deze track opgenomen, ik vond het wel een uitdaging om het opnieuw te gaan mixen. En ik was benieuwd ofdat ik het afgelopen jaar nog gegroeid ben kwa mixen.

Nieuw:
http://soundcloud.com/dennis-spee/xylo-snowflakes-hibernation

vs

Oud:
http://soundcloud.com/dennis-spee/snowflakes-oude-mix

De nieuwe mix is nog een tussenmix. Er moeten bepaalde dingen geautomatiseerd worden (bv de kick) etc

Wat vinden jullie? Tips zijn welkom!

Gr Dennis

matty
17 december 2011, 00:13
waw wat een verschil :)
ik persoonlijk vind het ontzettend veel beter klinken :)

(ik vind wel dat er iets ontzettend raars met je drums, het klinkt rythmisch ontzettend onnatuurlijk vind ik, maar ik ben dan ook nog altijd meer drummer dan gitarist dus dat kan wel aan mij liggen).

Voor de rest vind ik het een heel leuk nummer en ik denk wel dat je kan zeggen dat je een grote vooruitgang geboekt hebt :)

bass blom
17 december 2011, 07:47
alles in 1 keer?
als in, een band? of elke track in je eentje in een keer?

ik vind de oude mix beter, ik vind de nieuwe veel te opgefokt/opgepept.
de oude is lekker dynamisch, de nieuwe propt in mijn oren.

hjh360
17 december 2011, 11:51
Ik vind het nieuwe ook beter klinken. Veel schoner en netter ;)

Han S
17 december 2011, 12:31
Bass toch, als je de nieuwe vergelijkt met de oude is het alsof de oude vanachter het gordijn komt. De nieuwe is harder ja, maar ook veel opener en helderder.

De oude heeft wel meer dynamiek en ik kan me voorstellen dat je dat mooier vindt.

skabouter
17 december 2011, 13:52
Lekker Dennis! Ik vind het sowieso een verbetering, ondanks mindere dynamiek. Dat is gewoon vaak zo met moderne muziek en ik neem het maar voor lief. Wel zou het allemaal wat wijder/breeder kunnen, met misschien juist gebruik van reverb/stereo delay. Maar ik luister momenteel op de zeer slecht geplaatste speakers van mn vriendin, daar kan het ook aan liggen, zal hem morgen thuis nog luisteren!!

Wel vind ik het een tikje saai nummer. Weinig uitdagend, en het mist iets. Is dit een concept opname oid? Komt er nog zang op?

Ernest01
17 december 2011, 14:12
Nieuwere opname heeft mijn voorkeur.
De oude zit nog in de doos en de nieuwe is uitgepakt, een beetje dat gevoel had ik erbij.... ;)

Qua compositie zat ik te wachten op het moment dat 'het' zou gaan beginnen.
Maar daar ging het hier niet om, toch ?

Jasper.
17 december 2011, 14:47
De oude is idd een beetje doziger, maar toch prefereer ik de oude om de dynamiek.