PDA

View Full Version : Marshall MA50C zomaar KAPOT! :(



MeneerJoost
16 december 2011, 21:38
Hey guys,

Laatst lekker een potje aan het rammen op m'n Sheraton II, Marshalletje op 60% opengedraaid en rocken maar!
Begint er opeens een raar krakend geluid willekeurig uit m'n versterker te klinken en op een gegeven moment stopte die er mee.
Uitgezet, half uurtje later weer geprobeerd en het klonk weer als een klok. (Het leek wel een beetje naar plastic te ruiken 'achter' m'n versterker)

Weekje later, precies hetzelfde gekraak en daarna ook geen geluid meer.
Maar toen ik hem daarna weer aanzette, hoorde ik niet eens het zoem geluidje als je de standby knop om zet en ook helemaal geen geluid en nu een week later nog steeds geen geluid..

Iemand een idee wat er stuk is aan mijn MA50C (volledig buizen) want dit is natuurlijk niet leuk..:(

Thanks

allochthomas
16 december 2011, 21:48
Geur van verbrand plastic/electronica= onmiddellijk contact opnemen met een reparateur. Ik vrees dat je het alleen maar erger voor je zelf hebt gemaakt door gewoon door te spelen.

MeneerJoost
16 december 2011, 22:06
Was al van plan langs de winkel te gaan, heb het beestje nu 2 jaar denk ik.
Nooit gek mee gedaan dus dan verwacht je toch dat ie er niet zomaar mee ophoudt..

kidrock
16 december 2011, 22:08
Geur van verbrand plastic/electronica= onmiddellijk contact opnemen met een reparateur. Ik vrees dat je het alleen maar erger voor je zelf hebt gemaakt door gewoon door te spelen.

+1 Je had idd gelijk de versterker uit moeten zetten en je versterker na moeten laten kijken op het moment dat je iets verdachts ruikt. Tis te hopen dat je de boel niet verder in de soep heb laten lopen door verder door te spelen.

kidrock
16 december 2011, 22:18
Nooit gek mee gedaan dus dan verwacht je toch dat ie er niet zomaar mee ophoudt..

Dat wil niet altijd wat zeggen. Buizen kunnen stuk gaan (hebben sowieso niet het eeuwige leven), zekeringen kunnen eruit vliegen, enz. op de meest onverwachte momenten. Feitelijk is alles aan slijtage onderhevig. En dan heb ik het nog niet eens gehad over constructie fouten die pas later aan het licht komen.

cluseau
16 december 2011, 22:43
....en nu een week later nog steeds geen geluid..

Misschien nog een weekje wachten ;).

Zonder gekheid, ik zou je graag de verlossende woorden brengen maar met alleen een plastic lucht kan ik je niet verder helpen. Het is alleen een indicatie dat er iets heter is dan normaal de bedoeling is en daar schiet je dus niets mee op. Zonder technische kennis kun je er maar beter naar laten kijken. Alleen als je een multimeter en schema hebt kan ik je verder helpen.

Maak je regio ff bekend dan kunnen we je makkelijker doorverwijzen.

MeneerJoost
25 december 2011, 13:18
Ik ben van de week langs de winkel geweest, hij er eventjes naar gekeken en ook hij constateerde dat de buizen gewoon nog mooi gloeiden en voor de rest zie je natuurlijk niet zoveel vanaf de buitenkant dus hebben ze hem maar opgestuurd naar Marshall.
Gaat dus nog wel eventjes duren zo met die dagen ertussen maarja zolang ie het maar weer gaat doen..

Enige puntje waar ik bang voor ben is dat het een duur grapje wordt omdat er dan wel 2jaar garantie op zit maar dan moet je zo'n (ouderwetsch) briefkaartje met je gegevens naar ze hebben opgestuurd en ik gok dat ik dat zomaar niet gedaan heb..
Versterker is wel jonger dan 2jaar, aankoop bon staat iets van maart '10 op dus ja..
Iemand nog tips hier voor of gewoon maar eventjes afwachten?

Rutger Molenberghs
25 december 2011, 17:48
Daar moet je je geen zorgen om maken, jij hebt immers niks met Marshall te maken. De winkelier waar jij de versterker gekocht hebt, staat in voor de garantie. Ik weet dat Nederland een vreemd systeem heeft qua termijnen, maar Europees gezien heb je minstens twee jaar garantie. Hoe het met de bewijslast zit bij jullie, weet ik niet.

langun
25 december 2011, 18:22
Zolang je de versterker ook hebt binnengedaan bij de winkel waar je hem hebt gekocht natuurlijk...

cluseau
25 december 2011, 20:29
ook hij constateerde dat de buizen gewoon nog mooi gloeiden

Dan moet het goed komen.......toch? :soinnocent:

master99
26 december 2011, 09:56
Zei men bij de winkel letterlijk dat de amp naar Marshall (de fabriek) wordt gestuurd ? Zoiets hoort via de importeur/distributeur (Voerman) te lopen. Niet dat je daar altijd blij van wordt, maar ik ben wel even benieuwd.