Inloggen

View Full Version : taylor 314ce



danielw
16 december 2011, 18:18
hoi hoi,

ik heb na heel lang wikken en wegen te besloten om een taylor aan te schaffen.
de gitaar die ik al 18 jaar heb klinkt versterkt nergens naar en ik had een partij effecten nodig om er nog wat van te maken. tijd voor wat nieuws dus.
het is een 314ce geworden en hij klinkt echt geweldig.
dr zit goede electronica in en dat vind ik erg belangrijk.
ik had de "keuze" uit de 214ce nieuw. de 314ce nieuw en de 414ce 2de hands.
onverstekt vond ik de 214ce net iets mooier klinken dan de 314ce en de hals was iets smaller, dus speelde heel iets fijner. toen verstekt getest, eerst de 214, klont goed, toen de 414, klon ook goed, en toen de 314.....kwijl.
toen was de keuze snel gemaakt.
dat de hals net iets breder is, miss 1 of 1.5 mm?, dat is een kwestie van wennen.
ik heb m bij kees dee gekocht en ben er heel goed geholpen. vriendelijke mensen en ik kon zelf nog wat inruilen ook.

ik had een fragmentje opgenomen maar ik weet niet hoe ik dat hier op krijg.
miss dat iemand mij er ff mee kan helpen!

groetjes daniel

-Martijn-
16 december 2011, 18:53
Je kan bijvoorbeeld iets uploaden naar Soundclick of Youtube, en dan hier een linkje plaatsen. ;)
Ben benieuwd naar hoe ie klinkt.

Ikzelf had eerlijkgezegd niet voor een gitaar gekozen die twee keer zo duur is, akoestisch minder klinkt en minder prettig speelt... In plaats daarvan zou ik gewoon een extra elementje er in zetten.
Maar het gaat er natuurlijk om dat jij er tevreden mee bent! Veel plezier met je gitaar. :)

danielw
16 december 2011, 23:21
Hoi martijn

Het gaat qua bespeelbaarheid bij wijze om 10de mm.
Qua acc geluid is de 214 wat feller/meer hoog.
De 314 heeft meer body/warmer geluid en ik ben blij dat ik die heb gekozen. Ik denk dat ik spijt had gehad als ik voor het hogere geluid had gegaan. Ik koop niet een dure gitaar om er alsnog een element bij te zetten, dan had ik dat ook in mijn oude gitaar kunnen doen.
Hier thuis hoor je die minimale verschillen niet omdat je de andere er niet bij hebt en telkens als ik er op speel komt er een grote glimlach op mijn gezicht :-)

Ik zal morgen pro eren het fragmentje erop te zetten.

Nogmaals ik ben er erg blij mee, daniel