PDA

View Full Version : Kitty Hawk M3 combo vraagjes?



Rock Bottom
16 december 2011, 17:41
Ik kreeg een ruilvoorstel voor de bovengenoemde combo.

Ik heb er al veel over gegoogled en lees een hoop goede maar ook wat slechte dingen.

-De trafos willen het nog wel eens begeven door de hitte, kan ik dit oplossen door er een ventilator op te richten?

-Hoe is het cleane geluid en de headroom hiervan. Ik lees veel vergelijkingen met Mesa Boogies, moet ik dan denken aan een mark3?

-Slikken ze een beetje makkelijk pedalen? Denk hierbij vooral aan springreverb, delay en een beetje fuzz?

-Is hij een beetje bruikbaar voor rockabilly en surf?

Alvast bedankt.

matto
16 december 2011, 18:07
Dat hangt er een beetje van af waar mee je wilt ruilen, voor een custom shop strat of iets in die richting zou ik niet doen :soinnocent:.
Kitty hawk m3 zal iets van 350 tot 500 euro waard zijn.
Clean zijn ze prima, overdrive /lead sounds zijn ook niet mis maar moet je smaak zijn.
Betrouwbaarheid is een tijdje een probleem geweest bij Kitty hawk maar ik dacht
dat het bij de m3 serie al opgelost was.

Rock Bottom
16 december 2011, 22:54
Dat hangt er een beetje van af waar mee je wilt ruilen, voor een custom shop strat of iets in die richting zou ik niet doen :soinnocent:.
Kitty hawk m3 zal iets van 350 tot 500 euro waard zijn.
Clean zijn ze prima, overdrive /lead sounds zijn ook niet mis maar moet je smaak zijn.
Betrouwbaarheid is een tijdje een probleem geweest bij Kitty hawk maar ik dacht
dat het bij de m3 serie al opgelost was.

Het gaat om de amp in mijn sig.
De meeste m3's gingen/gaan naar wat ik zag voor rond de 300 weg.
Ik ben accoord gegaan met de ruil, hopelijk gaat het allemaal door want na de stroeve communicatie heb ik op degenes naam gegoogled en had hij hier al zijn eigen topic over dat soort dingen.

Maar als het door gaat ben ik blij, na wat speurwerk zie ik dat de amp clean ergens tussen fender en boogie zit en met scheur tussen marshall en boogie. De reverb schijnt goed te zijn en pedalen vreet ie ook wel.
Stuk handzamer dan een 100 wat top van +_ 35 kilo en 2/4 x 12.

Het uiterlijk vind ik dan weer 10 keer niets maar we kunnen altijd een mooie voorzet faceplate maken en ander speakerdoek en of tolex.

the sure thing
16 december 2011, 23:15
Clean vond ik ok en bruikbaar: crunch of lead is mij bij een M3 nooit zo gelukt. Wel een pedalen-eter!

matto
17 december 2011, 01:15
100 watt Marquis Marshall 1959 SLP clone (moet wel even nagekeken worden) ?????? en dan ruilen voor een kitty hawk m3 ?

Dan zou ik inderdaad ook voor die m3 gaan, die aanbieder zit toch niet in Nigeria of zo? :crazyhappy:

Rock Bottom
17 december 2011, 06:24
100 watt Marquis Marshall 1959 SLP clone (moet wel even nagekeken worden) ?????? en dan ruilen voor een kitty hawk m3 ?

Dan zou ik inderdaad ook voor die m3 gaan, die aanbieder zit toch niet in Nigeria of zo? :crazyhappy:

De ruil is voor mij zeker positief.
De marquis was een super bak maar heeft echt ongeveer 2 jaar stilgestaan wegens te oncontroleerbaar en het maar hebben van een geluid.
Dat was echt tussen een plexi en een hiwat. ideaal voor rock, stoner en punk en zelfs wat metla maar het lag er echt aan wat voor een pedalen je erin stopte want hij liet er heel veel dof en doods klinken. Zo klonk een een marshall guvnor of jackhammer beter dan veel duurdere dingen.
De speakerkast heb ik al heel lang geleden weggegeven aan een maat van me omdat ik de amp niet meer gebruikte na stop van mijn laatste hardcorepunk band en hij er een nodig had voor tour.

Nu speel ik nog steeds wel wat hardcore en punk maar daar kan ik altijd een jcm 800 2203 voor gebruiken en dat klinkt natuurlijk beter dan de marquis met een distortion ervoor.
Voor de rest ben ik vooral bezig met mijn nieuwe surfband en daarnaast wat rockabilly. In de oefenruimte red ik me redelijk met mijn (niet lachen) Behringer combo, springking, goedkope delay en een fuzzface clone.
Maar met deze band hopen we snel wat verder te komen en optredens te doen en daar heb ik graag een goed klinkende maar niet te lompe amp voor.

Degene waar ik de ruil (hopelijk) mee doe heeft een topic wat over hem gaat omdat hij op gitaarmarkt te pas en te onpas hele vage ruil voorstelen doet maar nooit meer van zich liet horen.
Eerst bood hij mij de amp te ruil als k3? aan en vroeg ik of het om een m3 ging en of hij meer info had. Toen bleef het een paar dagen stil maar nu loopt het contact redelijk en kreeg ik te horen dat het een m3 betrof en kreeg wat foto's.
We zijn qua mail tot een overeenkomst gekomen en nu nog kijken wanneer en hoe de ruil plaatsvindt.

Hopelijk is deze post nog begreipbaar want het feestje was gezellig vanavond ;)

Wabbie
18 december 2011, 11:15
En? Is het al gelukt om te ruilen? Ik heb zelf een oude Kitty Hawk M3 top voor thuis gebruik. Clean gaat in mijn mening meer richting Mesa dan Fender, want minder van dat heldere hoog want ik met Fenders associeer.

Ik heb ook behoorlijk gegoogled op Kitty Hawks en op de M3. Erg variërende verhalen over het algemeen. Ik geloof dat de trafo's inderdaad nog wel eens willen oververhitten, maar of dat niet gewoon zo'n internet gerucht is kan ik dan ook weer niet zeggen.

De potmeters zijn wel een zwak punt van deze versterker. Met name de asjes willen nog wel eens afbreken. Ik zou die zeker even goed nalopen.

Ik vond de M3 een erg leuke versterker met een eigen geluid. Ik ben niet een hele erge fan van het drive kanaal van de mijne maar dat kan liggen aan de totaal versleten eindbuizen. Pedalen hapt 'ie dan wel weer geweldig.

Ik ben van plan de mijne totaal te laten reviseren zodra ik weer wat geld in het "gitaren&versterkers"-potje heb staan. Schijnt dat er ook 6l6 eindbuizen in kunnen dus dat leek me wel een leuk experiment.

Rock Bottom
18 december 2011, 22:08
De ruil is al helemaal besproken via mail. Nog even kijken wanneer het uitkomt om over te steken. De andere partij reageerd traag maar tot nu maar reageerd gelukkig wel. Ben heel benieuwd naar de amp.

Rock Bottom
25 december 2011, 02:23
En ja bas verspaget doet zijn naam weer eer aan:mad:

Meer info:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?147837-Wie-kent-hier-toevallig-Bas-Verspaget-van-gitaarmarkt&p=2764505#post2764505

guitarnijboer
25 december 2011, 12:51
En ja bas verspaget doet zijn naam weer eer aan:mad:

Meer info:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?147837-Wie-kent-hier-toevallig-Bas-Verspaget-van-gitaarmarkt&p=2764505#post2764505

Joh wees blij: De M1, 2 en 3 hebben waardeloze transformatoren en het scheurkanaal is al helemaal kut. Het zijn juist de KittyHawks uit de begintijd die je moet hebben met goudkleurige belettering op de faceplate. KittyHawk is op een bepaald moment min of meer overgenomen door een muziekwinkel hier uit de buurt toen de toko in Duitsland op de fles ging of zo, en vanaf dat moment was het gedaan met kwaliteit. Dit maakte plaats voor zoveel mogelijk winst met zo laag mogelijke investering.

Pepe
25 december 2011, 13:10
Nou nou, beetje kort door de bocht, arme muziekzaak Huigens, die probeerden er het beste van te maken van de bende die de broers achterlieten.. en nou dit.

7ender
5 januari 2012, 15:15
Joh wees blij: De M1, 2 en 3 hebben waardeloze transformatoren en het scheurkanaal is al helemaal kut. Het zijn juist de KittyHawks uit de begintijd die je moet hebben met goudkleurige belettering op de faceplate. KittyHawk is op een bepaald moment min of meer overgenomen door een muziekwinkel hier uit de buurt toen de toko in Duitsland op de fles ging of zo, en vanaf dat moment was het gedaan met kwaliteit. Dit maakte plaats voor zoveel mogelijk winst met zo laag mogelijke investering.

ik krijg die dingen nooit meer ter reparatie aangeboden,....

jaaaaren geleden zo'n nieuwer model gerepareerd ,...afwerking was bijzonder slecht ,....trafo's waren met slordige CO2 lasjes op het chassis vastgelast