PDA

View Full Version : Brugkeuze - prijsklassen?



KoenB
16 december 2011, 12:24
Ik ben een telecaster aan het bouwen, en nou moet daar natuurlijk een leuke brug op. Ik ben van plan een strat-achtige brug op te zetten, niet zo'n telebrug waar de pickup aan vast zit. En hij moet zwart zijn.

Dus ik natuurlijk kijken op guitarsupplies, en wat een verschil in prijs. Voor 17 euro heb je een 'modern-style' brug, maar voor een gotoh schiet je al snel naar 42 euro, en het kan nog veel gekker.

Nou is mijn vraag, wat zijn nou echt de grote verschillen? Klinkt een dure brug nou zo veel beter? Naar mijn misschien wel kortzichtige mening is het gewoon een plaat staal met wat zadeltjes erop geschroefd. Ik wil hier graag wat meer kennis over vergaren, dus kom maar op!

Wombat
16 december 2011, 14:09
Hoi,

Ik ben niet een brug expert maar het verschil in prijs zit hem denk ik in de gebruikte materialen en de afwerking. Nu heb ik laatst een Tune o matic brug gekocht bij guitar supplies en dan de goedkopere versie de brug doet wat hij moet doen. Maar ik kan me voorstellen dat duurdere bruggen een beter afwerking hebben want dat was bij deze wat minder.