PDA

View Full Version : Zendrive - is importeren uit USA de enige optie ?



StevenStrat
15 december 2011, 19:58
Na enig opzoekwerk lijkt het erop dat de Hermida Zendrive enkel verkrijgbaar is door zelf rechtstreeks van Amerika te kopen, zijn er geen enkele alternatieven voor ons Europeanen ?

Ook de Butler tube driver zou ik graag kopen, maar ook deze is blijkbaar enkel verkrijgbaar rechtstreeks bij de bouwer...


of toch niet ? geen Nederlandse of Belgische winkels die een van deze pedalen hebben ?

Tristan
16 december 2011, 00:17
Duitsland misschien?

Pepe
16 december 2011, 01:59
Nee, je moet ze importeren of 2e hands kopen. Maar de site van de zendrive is daar helemaal op berekend en de Tubedriver wordt verkocht door Butler via Ebay. Maar dat is toch geen probleem? Een paar klikken op je computer en voor je het weet belt de postbode aan.

Ik heb beide pedalen, althans, de zendrive weer verkocht maar dat lag niet aan de zendrive. In hun categorie beide onverslaanbaar naar mijn mening.

StevenStrat
16 december 2011, 17:37
Ik heb geen paypal of credit card, vandaar dat ik liefst met een winkel werk waar ik met een overschrijving kan betalen...

E-J
16 december 2011, 17:46
Wat betreft de Tube Driver, ik zou gewoon Marktplaats e.d. in de gaten houden, om de zoveel tijd wordt er wel ééntje aangeboden en dan krijg je hem voor een stuk goedkoper dan dat ze nieuw+verzendkosten+invoerheffingen kosten. Vooral nu de euro keldert lijkt de laatste optie niet zo'n goede...

Tristan
17 december 2011, 00:02
Paypal is echt niet zo moeilijk hoor, ik ben een debiel met computers, maar mij is het ook gelukt.
Het enige nadeel is dat je het geld dat je erop stort niet meer terug kan storten naar je andere rekening (niet dat ik weet tenminste).
Ik zou ook gewoon Ebay en Marktplaats checken, zeker op Ebay Duitsland moet wel het een en ander voorbij komen toch.
Een tijd geleden had een maat van mij een Zendrive te koop, hij verkocht hem voor iemand anders, maar ik geloof niet dat 'ie die nog heeft.

bass blom
17 december 2011, 07:42
je kunt paypal geld wel naar een gewone bankrekening storten, alleen dat kost je 3,5 of 4 % of meer :(

DemolitionColorScheme
17 december 2011, 12:28
je kunt paypal geld wel naar een gewone bankrekening storten, alleen dat kost je 3,5 of 4 % of meer :(
Maar naar je eigen rekening storten is volgens mij, nogsteeds, gratis. Als ik me niet vergis.

bass blom
17 december 2011, 12:30
Maar naar je eigen rekening storten is volgens mij, nogsteeds, gratis. Als ik me niet vergis.

nee dat kost je geld, check de kleiner letters.

iets verkopen, iemand koopt wat van jou, kost je ongeveer 4% en als je dat geld naar je bankrekening wilt sturen kost je dat ook ongeveer 4%
ze vreten van twee wallen die payPALs.

StevenStrat
17 december 2011, 13:56
dank voor de reacties !

Ik hou al een tijdje marktplaats en dergelijke in de gaten, als iemand een tube driver of zendrive te koop weet hoor ik het graag !


Gr steven

roger
17 december 2011, 14:06
Op het newtone forum staan schema's om 'm zelf te maken. Mss ook een optie als je handig bent? En veul goedkoper!


Sent from my iPhone using Tapatalk

StevenStrat
17 december 2011, 14:08
hoi roger,

ik heb al een zendrive clone kit gekocht, maar is toch niet te vergelijken met het origineel. vandaar..

E-J
17 december 2011, 17:24
hoi roger,

ik heb al een zendrive clone kit gekocht, maar is toch niet te vergelijken met het origineel. vandaar..

Op http://www.musiker-flohmarkt.de/geraete_db/geraete_db.htm staat een Zendrive 2 te koop voor 250 euro...

JeroenP
19 december 2011, 17:12
Ik heb zelf al een tijdje een zendrive (geluk gehad via marktplaats). Ik heb ook een tijdje een okko diablo gehad. Voor het low-gain is hij net als de zendrive geniaal! De okko komt wat vaker voorbij en hij is gewoon via een aantal (nederlande / duitse) webshops te bestellen. Zeker het proberen waard! Zendrive 2 klinkt overigens niet helzelfde als de originele. Ook lekker, maar anders...

tidalwave_sideburns
20 december 2011, 15:45
hoi roger,

ik heb al een zendrive clone kit gekocht, maar is toch niet te vergelijken met het origineel. vandaar..

Oh, OK, anders had ik je op een bedrijfje hier in Budapest gewezen die Butler clones bouwt. Ze zien er ook nogal hetzelfde uit. Hoe ze, clone en origineel, klinken weet ik niet, Met de lage forint stand heb je voor pak em beet 80 euro zo'n ding.

Rick trodat
21 december 2011, 16:02
hoi roger,

ik heb al een zendrive clone kit gekocht, maar is toch niet te vergelijken met het origineel. vandaar..

Mijn clone klonk exact als het origineel. Maar beide verkocht. Ik blijf bij mijn tubescreamer

StevenStrat
21 december 2011, 18:04
Mijn clone klonk exact als het origineel. Maar beide verkocht. Ik blijf bij mijn tubescreamer

Heb je het origineel en clone naast elkaar kunnen zetten ?


Ik heb ook een tubescreamer, maar het zijn heel verschillende pedalen.
Ze doen beide heel goed, waar ze goed in zijn.
Bij de zendrive is dat die typische robben ford dumble-sound, bij de tubescreamer is dat die lower gain mid bump dat mooi werkt als een boost.

Niet echt te vergelijken vind ik..

Pepe
21 december 2011, 18:45
Nee, dag en nacht die twee.
De zendrive is ook behoorlijk kieskeurig wat amp betreft, het kan zomaar als een bij in een jampot klinken. Een Ts klinkt altijd wel okee hoewel dat niet mijn eerste keus zou zijn voor een vox.

Rick trodat
21 december 2011, 22:13
Heb je het origineel en clone naast elkaar kunnen zetten ?


Ik heb ook een tubescreamer, maar het zijn heel verschillende pedalen.
Ze doen beide heel goed, waar ze goed in zijn.
Bij de zendrive is dat die typische robben ford dumble-sound, bij de tubescreamer is dat die lower gain mid bump dat mooi werkt als een boost.

Niet echt te vergelijken vind ik..

/nee, is een ander beestje. Maar ik haal uit beide geen dumble sounds. En ja, ik heb ze naast elkaar gezet, sterker nog ik heb de originele helemaal uit elkaar gehaald. Persoonlijk kom ik dichter in de buurt met twee tubescreamers achter elkaar ( vind ik)

rivella
22 december 2011, 06:41
de wereld wordt steeds kleiner, ik bestel direct uit de USA, volop A keus, goedkoper,(dollar-euro conversie) en 1 weekje wachten..

StevenStrat
22 december 2011, 12:52
de wereld wordt steeds kleiner, ik bestel direct uit de USA, volop A keus, goedkoper,(dollar-euro conversie) en 1 weekje wachten..

naar mijn ervaring valt het minstens even duur uit dankzij import/douanekosten...

rivella
22 december 2011, 13:11
Ja, zou kunnen..

Maar niet als je een goede 2e hands deal hebt gemaakt en het ding door de douane glipt....


naar mijn ervaring valt het minstens even duur uit dankzij import/douanekosten...

muziekschuur
22 december 2011, 14:32
REPAIR op de doos... Of.... FOR REPAIR... En dan opendoen met een soldeerbout in de hand...

rivella
22 december 2011, 16:25
nee dat kost je geld, check de kleiner letters.

iets verkopen, iemand koopt wat van jou, kost je ongeveer 4% en als je dat geld naar je bankrekening wilt sturen kost je dat ook ongeveer 4%
ze vreten van twee wallen die payPALs.


ja, er zijn altijd van die "graai" partijen...
maar ja, ik kijk alleen naar wat ik "uiteindelijk" onder de streep moet betalen!

tempe
25 december 2011, 15:29
Hallo
Is iemand nog geïnteresseerd in de Zendrive2?

laat maar even weten dan, ik heb er eentje die ik niet meer gebruik.

grts Danny

StevenStrat
25 december 2011, 17:44
hoi tempe, ik ben op zoek naar de gewone zendrive, maar succes met je verkoop !