PDA

View Full Version : Fender super champ xd



Matt.Rik
15 december 2011, 19:27
Sinds kort heb ik een Fender super champ xd. Echt een super gave versterker om thuis te oefenen. Afgelopen week heb ik hem gebruikt in de repetitie ruimte maar daar redde ik het niet mee, om de drums bij te blijven. De drummer ramt te hard zal ik maar zeggen. Vragen of hij zachter slaat gaat niet helpen.

Mijn vraag is, is het zinvol om een externe speakercabinet aan te sluiten op deze 15 watt buizen versterker? Zodat hij wel mee kan met de band? Het is voor een classic/blues rock band waarin we soms redelijk flink ragge.
Zou een 2x12 cab van fender iets uithalen, of misschien iets anders??
Ik hoor graag jullie ideeen/meningen/ ervaringen!

Alvast bedankt!

da Liks
15 december 2011, 19:49
Vet ding of niet? heb er vorige week even op gedemo-d en vond het veel bang for the buck.. zeker nu ie 249,- kost. Nu heb ik niet zoveel verstand van buizenversterkers maar het verschil met mijn vt15 transistor was toch wel goed hoorbaar!
Ik vond m verschrikkelijk hard gaan, maar ik heb nog nooit met een drummer gespeeld dus ik kan er niet over oordelen.. succes!

Matt.Rik
15 december 2011, 19:56
Vet ding of niet? heb er vorige week even op gedemo-d en vond het veel bang for the buck.. zeker nu ie 249,- kost.
Echt een super geluid voor zo'n klein ding. En in de muziekwinkel en thuis is het echt hard zat, maar ik mis de punch die je natuurlijk wel hebt bij 2x12 of groter. Het spreekt voor zich dat dit een klein beest en geen monster. Dankje wel voor je reactie da liks!

da Liks
15 december 2011, 20:01
Cool. MIsschien dat je m inderdaad op een ander cabinet kan zetten!

Matt.Rik
16 december 2011, 11:19
Andere mensen misschien ideeen/ervaringen over het aansluiten van een externe cabinet aan een kleine buizen combo?!

Hoor het graag!

Midwolda
16 december 2011, 14:08
Heb er ook èèn gehad, en na een tijdje er een Eminence Ragin' Cajun in gezet.
Veel hoger rendement dan de stock speaker, blijft op volume ook veel beter klinken.
Je verliest iets van het beroemde Fender midhoog maar ik vond het de swap meer dan waard.
Afgezien daarvan, blijft het een 10" speaker, en ja een 2x12" zal al snel "groter" klinken.
Moeten er wel efficiënte speakers in zitten, anders schiet je er qua volume nog niet veel mee op.
Andere optie is wellicht een line-out, of een loadbox met DI, naar de PA?

Dijk(je) van een amp, trouwens! :ok: