PDA

View Full Version : Voor de "Line 6 losers" PodXT Pro, jamjam



Josdevos
1 juni 2003, 22:17
Ik vinnet vet. Was net van plan podxt te gaan kopen, en nu dit!!! :wink:
Gaat wel 2,5 keer zoveel kosten als gewone podXT dus ik zet hem maar even uit m'n hoofd en zal dat gewone podje maar nemen....

http://users.pandora.be/josdevos/mainProductPhoto.jpg

Zie ook:

http://www.line6.com/products.asp?ID=75&action=1&item=277&tp=0

Bouke
1 juni 2003, 22:28
Hey,

'gewone' PodjeXt is ook erg fijn hoor! De pro heeft enkel wat meer/andere/digitalere uitgangen. Hoewel, de PodXt heeft ook USB-out en dat werk ook prima!

De pro is wat meer... pro... ofzo... Ik heb genoeg aan de XTgewoon.

Bouke

Josdevos
1 juni 2003, 22:30
Weet het wel! Ga hem in de week halen. 2de hands voor €350.
Waardoor versterk jij hem? Voor live toestanden enzo? Want ik wil hem deftig kunnen versterken voor repetities en gigs alvorens ik de FBV koop.

Zou het klinken op een lampeneindtrap? Of kleurt dat het geluid te veel.

Bouke
1 juni 2003, 23:03
Hey,

Ik gebruik 'm om op te nemen en soms (gaat vaker worden) live. Hij gaat ook wel eens over de Twin, rechstreeks in de power amp input. Dat werkt voor mij het best. Dan sla je de pre-amp van de gitaarversterker over. Kleuring heb je op een gitaarversterker vrijwel altijd. Wil je volledige pod-transparante sound, moet je over fullrange systemen spelen (PA, keyboard amps en zelfs hi-fi thuisinstallatie werkt prima voor (thuis)oefenen). Rechstreeks in de PA werkt goed. FBV is wel aan te raden voor live spelen. Voor recording vind ik dat minder belangrijk.

Enne... stoor je niet aan de standaard patches, die vind ik niet echt fijn. Kijk dan op www.tonetransfer.com voor gebruikers patches. Maak ze ook zelf, klooi er lekker mee aan, tot je je eigen tone(s) vindt. Let er wel op dat je verschillende patches maakt voor live gebruik en recording. Een sound over een PA klinkt anders over de koptelefoon of je gitaaramp.

Enne... stoor je ook niet aan #@@#@!#$ die niet van digitaal moeten hebben. Da's hunnie probleem!

Bouke

Josdevos
1 juni 2003, 23:08
Nee, doe ik zeker niet. Ik hou ook van lampenamps, maar podxt lijkt me een leuke aanvulling op m'n Mesa Nomad. Het kan niet altijd even hard hé.
Die FBV moet ik toch ook hebben hoor. Heb nog een Flextone 2 XL gehad, en die was ook op z'n leukste met floorboard. Die heb ik weggedaan omdat ik eerst en vooral terug een goede lampenamp wilde.

FNaRK
2 juni 2003, 00:37
MOOI HOOR,
WIL IK OOK WEL HEBBEN 8-)

ieme
2 juni 2003, 12:50
Weet het wel! Ga hem in de week halen. 2de hands voor €350.
Waardoor versterk jij hem? Voor live toestanden enzo? Want ik wil hem deftig kunnen versterken voor repetities en gigs alvorens ik de FBV koop.

Zou het klinken op een lampeneindtrap? Of kleurt dat het geluid te veel.

Hmm, lijkt me strek! t model is dr net koop je niet een POD-PRO ipv POD-PROXT

Josdevos
2 juni 2003, 13:01
Podxt klinkt beter als een podpro hoor! Probleem is dat de podXT PRO meer als €1000 kosten zal. Dus dan maar die 2dehandse podxt.

Ic3gl0vE
2 juni 2003, 13:41
een PODxt PRo is eigenlijk een 19" vetta hè? wat kost een vetta dan tegenwoordig?

Phyrexian
2 juni 2003, 13:48
een PODxt PRo is eigenlijk een 19" vetta hè? wat kost een vetta dan tegenwoordig?

Hm ja,
maar die POD Pro XT heeft al aanpassingen ondergaan tov bepaalde ampmodels op de gewone POD XT.

Josdevos
2 juni 2003, 14:02
Nee, zijn dezelfde models hoor. Is even uitgebreid als gewone podxt, maar er zitte zoals bij de podpro meer in en uitgangen op.

Een vetta in 19" is hij niet denk ik hoor. Daarvoor is hij nog bijlange niet uitgebreid genoeg voor. Vetta heeft meer en andere amp/fx models.

Een vetta kost btw nog €2000 euro, zal bijna het dubbel zijn van de podxtpro.

Phyrexian
2 juni 2003, 14:24
Nee, zijn dezelfde models hoor. Is even uitgebreid als gewone podxt, maar er zitte zoals bij de podpro meer in en uitgangen op.

Een vetta in 19" is hij niet denk ik hoor. Daarvoor is hij nog bijlange niet uitgebreid genoeg voor. Vetta heeft meer en andere amp/fx models.

Een vetta kost btw nog €2000 euro, zal bijna het dubbel zijn van de podxtpro.


Betreft die models; ik las op Harmony Central dat Line 6 al bepaalde hi-gain models licht had aangepast. Of dit waar is, weet ik niet eigenlijk. :roll:

Vetta is idd duur, maar ja je hebt er dan ook een poweramp en bekisting voor gekregen die er nog eens nice uit ziet. :roll:

Waar woon jij in Leuven?

Josdevos
2 juni 2003, 18:46
Kessel-Lo.

Models kunnen wel geupgraded worden via nieuwe firmware nee?
Ik weet het niet.

Bouke
2 juni 2003, 19:18
Hey,

De XTpro heeft dezelfde amps/fx als de XT. Een voodeel van de Pro is dat ie wat makkelijker aan 're-amping' doet (speciale in/out). Nu kun je naast je XT geluid ook je droge signaal opnemen om later die weer eens extra door de pod te jagen...

Verder heeft de ProXt ook nog 96/24-recording specificaties (de standaard momenteel) en een coole fx-loop. Dat heeft de gewone Xt allemaal niet. Maar daar kan ik mee leven.

Wat 'ie kost weet ik niet. De Xt kostte mij 449,- en de FBV 335,- oid. Duur grapje dus ook zonder pro-features.

Beiden zijn 'upgradable' via het internet (werkt prima). De code is zelfs al gehacked en er is al een externe (niet Line6) firmware met Post EQ!. Verder zal Line6 ook wel weer eesn met een upgrade komen.

Om gebruik te maken van je usb-poort op de pod moet je eerst via het net met midi een firmwareupgrade doen (lijkt moeilijk als je op de site kijkt, maar 't valt wel mee - jammer dat Line6 dit niet meteen heeft gedaan - misschien dat de Xt's die nu worden verkocht al wel geüpgrade zijn).

Het is een super gaaf apparaat! De XT Pro zal dat dus zeker ook zijn!

De Vetta is idd nog uitgebreider maar die is hoofdzakelijk voor stage bedoeld. De POD's rulen in de studio.

www.line6.com
http://64.224.126.160/Boards/cgi-bin/ultimatebb.cgi (forum van Line6)
http://www.podtalk.com/forum/ (userforum)

Bouke

Josdevos
4 juni 2003, 12:19
Heeft er iemand enkele suggesties om een podxt deftig te kunnen laten klinken op een gitaareindtrap? Heb is getest, op m'n mesa fx return en dat klinkt niet mooi, veel te dof, en op fx return van een flextone ook niet. Ook al stond de 'what are you connecting to' juist.
Of klinkt het enkel leuk een een zanginstallatie of pa?

Phyrexian
4 juni 2003, 13:52
PA-poweramp zou het beste moeten zijn.
Of rechtstreeks naar de PA.

http://www.podforum.com/
Hier vind je veel specifieke info over alles van Line 6.

Josdevos
4 juni 2003, 13:55
Lineaire poweramp en dan door pa boxen dus. Kheb nu ne marantz solidstate stereo versterker en box gepakt ervoor, klinkt ook wat beter, maar nogal weinig bassresponse.

FNaRK
4 juni 2003, 14:05
Mijn POD Pro gaat door een ss poweramp en een 4x12 cab,
aan bass tonen geen gebrek :lol:

Josdevos
4 juni 2003, 14:07
Zou hem ook door mijn 1912 marshalls kunnen sturen. Maar dan zou ik een goede neutrale poweramp moeten kunnen vinden. Imande idtjes?

BTW die Marantz is gewoon voor thuis hoor! Klinkt helemaal niet op de return van m'n boogie, dermee.

Phyrexian
4 juni 2003, 14:09
Yup PA-poweramp die maximum 300 watt stuurt naar de 4x12 van je.
Mosvalve poweramps worden vaak vermeld in samenwerking met solidstate preamps. Genz-Benz Tubeworks is de producent.

http://www.genzbenz.com/

Bouke
4 juni 2003, 14:14
Hey,

Ik doe de XT ook wel in de Poweramp In van m'n Twin. Dat werkt voor mij het best.

Bouke

Josdevos
4 juni 2003, 14:16
Heeft die seriele fx loop? Mijn nomad heeft paralelle. Daarmee dat het niet goed klinkt vrees ik. Maar ik heb 2 losse 1912 boxen, dus losse poweramp is een optie.

RadiuS
4 juni 2003, 14:29
Podxt klinkt beter als een podpro hoor! Probleem is dat de podXT PRO meer als €1000 kosten zal. Dus dan maar die 2dehandse podxt.

in t nieuwe feedback blaadje staat ie voor € 699...

Josdevos
4 juni 2003, 14:31
PODXT PRO niet PODPRO, komt in de states pas midden juni uit...

RadiuS
4 juni 2003, 15:20
:-? ik weet het verschil wel tussen de xt rpo en de gewone pro!! hij staat in t feedback blaadje en voor 700 eurooz ik zeg t je!

Josdevos
4 juni 2003, 16:04
Idd. Staat ook op de site. Sterk! Sorry eh! :oops: