PDA

View Full Version : Metallica @ Werchter Boutique



Philippe
15 december 2011, 15:23
28 Mei 2012

Wie gaat? Ze spelen het complete Black Album om het 20-jarige bestaan ervan te vieren. Dat betekent nooit eerder gespeelde nummers als Struggle Within, Don't Tread On Me en My Friend of Misery.

Ik ben erbij!

The Unforgiven
15 december 2011, 16:56
Mijn neef woont daar dicht in de buurt maar zit dan in de States, dan ga ik mijn pa maar even polsen...

Fireburst
15 december 2011, 20:39
In vogelvlucht 3 of 4km van mijn deur, ik zal wel in m'n tuin luisteren.:)

hendrix2
16 december 2011, 09:19
Ik heb mijn kaart al (wel prijzig 75 euro :s).

Ik verwacht er niet te veel van, ik ben groot fan van Metallica, maar de laatste jaren is het allemaal zo strak niet meer en die Lulu cd maakt ook al niet veel goed. Toch ga ik, in de hoop een glimps op te vangen van de fantastische band die ze ooit waren.

Arvoitus
16 december 2011, 16:53
Belachelijk dat je 40 euro meer moet betalen om in het voorste vak te komen.

Ik heb Metallica nog steeds niet live gezien, ik denk dat ik deze kans misschien maar eens ga pakken.

Rinze
16 december 2011, 16:57
Gelukkig heb ik ze 20 jaar terug al drie keer gezien. Ook al waren ze toen ook al niet bepaald strak. Maar wat ik van de laatste jaren heb gezien op YouTube is tenenkrommend. En dat Lulu :stop::stop: ik kan er niet eens een passende facepalm voor verzinnen.

Philippe
19 december 2011, 16:42
Hmm..vreemd. De periode 1989-1993 staat juist bekend om hun 'beste' periode.

Ik vind ze de laatste paar jaar juist erg goed geworden. Ik ben een groot Metallica fan en schaam me er niet voor. Ik ben ook de eerste om toe te geven dat Kirk tegenwoordig erg slordig soleert en dat Lars zijn partijen ook niet meer zoals vroeger speelt, maar qua strakheid zit het de laatste jaren echt wel goed.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze filmpjes:


http://www.youtube.com/watch?v=CBG-z6gvpeg

http://www.youtube.com/watch?v=_5W7tCrk2Iw

HUESSEN
19 december 2011, 19:14
Ik heb ze voor het eerst in februari 1987 gezien.Aardschokdag Ijsselhal Zwolle:rockon:Dat was gaaf!! Master of Puppets tour.Cliff Burton was net helaas opgevolgd door Jason Newsted.Indrukwekkend.Daarna ook nog een paar keer met de opvolgende album tours.Het werd er niet beter op.Vond het met het jaar slechter worden qua podiumact.Laatste keer in Gelredome een jaar of 5 geleden.Dit was tevens mijn laatste keer, al spelen ze hier 2 straten verderop.James kan ik nog wel waarderen maar die Hammett,Ulrich en die aap met de basgitaar niet meer.Jammer ,weer een jeugd icoon om zeep:(

Fireburst
19 december 2011, 19:27
Het eerste Metallica concert was voor mij ook zéér lang geleden, ik meen de Monsters of Rock toer met o.a. AC/DC en Queensryche (?) in Kiewit Hasselt.

Later, op Werchter en zo, toch wel onder de indruk van de lengte van hun set : 2 à 2,5u rammen aan xxx bpm ! Kom er maar eens achter... :rockon:

Kwaliteit spreek ik me overigens niet over uit.

The Unforgiven
19 december 2011, 21:46
Ik heb ze voor het eerst in februari 1987 gezien.Aardschokdag Ijsselhal Zwolle:rockon:Dat was gaaf!! Master of Puppets tour.Cliff Burton was net helaas opgevolgd door Jason Newsted.Indrukwekkend.Daarna ook nog een paar keer met de opvolgende album tours.Het werd er niet beter op.Vond het met het jaar slechter worden qua podiumact.Laatste keer in Gelredome een jaar of 5 geleden.Dit was tevens mijn laatste keer, al spelen ze hier 2 straten verderop.James kan ik nog wel waarderen maar die Hammett,Ulrich en die aap met de basgitaar niet meer.Jammer ,weer een jeugd icoon om zeep:(

Hebben inderdaad een wat mindere periode geworden, maar toen ik ze afgelopen zomer zag in Gelsenkirchen waren ze echt geweldig. Duidelijk de sterkste band van de avond.

Metalhead6661
20 december 2011, 20:22
Oeh ik denk dat ik probeer te gaan... Ik hoopte al dat ze op Pinkpop zouden komen maar nu Bruce Springsteen komt, wordt het misschien Werchter dit jaar :D

LaszloVersteeg
22 december 2011, 10:07
Ik Moet gaan. Heb ze laatst in gelschenkirchen weer moeten laten schieten. Maar waarom moet je 40 euro extra betalen voor het voorste vak? Is dat het vip arrangement ofzo?