PDA

View Full Version : PC voor gitaarmodeller



Kingfisher
15 december 2011, 12:20
Ik wil een PC samenstellen, alleen voor gitaar op te spelen (amplitube of GR), en ook voor bv Cubase op te draaien.

Waar moet ik specifiek op letten, hoeveel RAM? Heb ik een GPU nodig? Een zware CPU?

Hoe krijg ik de gitaar in de PC? Ik heb een TASCAM UL-100, maar ik zoek iets bijvoorkeur intern (PCI) of anders extern, maar dan USB 3.0

bass blom
15 december 2011, 13:18
met het huidige nieuwe spul maakt het voor jouw gebruik allemaal niet zo gek veel uit.
wat ik je wel zeer kan aanraden is een SSD voor je systeem, dat is echt heel fijn.
mijn machine, van februari dit jaar start nog steeds net zo snel op als de eerste keer.
normaal is dat na 2 a 3 maanden 3 of meer keer zo traag.
en programma's starten ook bloedsnel op, photoshop CS4, 15+ seconden op oud systeem, 2,5 op dit systeem.

Terminus
15 december 2011, 16:53
De ingebouwde grafische kaart op een moederbord is prima voor jouw toepassingen. Als je gaat opnemen is veel RAM een must, evenals schijfruimte. Een snelle processor helpt, maar eigenlijk is voor alleen modelling een medium-end systeem meer dan genoeg.

USB 2.0 is al sneller dan nodig is voor een interface, USB 3.0 voegt daar weinig aan toe. De dagen dat je performance nog erg afhankelijk was van dure spullen zijn voorbij, alle moderne PC's zijn goed genoeg voor een paar tracks modeling. Voor recording is meer beter maar geen vereiste. Ik gebruik zelf een systeem dat me bij elkaar €350 gekost heeft 2,5 jaar geleden en ik kan alle modellers prima draaien met een POD Studio GX, en die hardware is allemaal allesbehalve high-end.

Ik zou je geld zo veel mogelijk steken in een goede geluidskaart zodat je weinig latency, goede ASIO support en veel mogelijkheden hebt.