PDA

View Full Version : iemand ervaring met de boss ac-2



Ronald
1 juni 2003, 21:23
iemand ervaring met dit pedaal ? wat vind je er van , is het zn geld waard? voor hoeveel heb je gekocht en wa vind je van het geluid?

Phyrexian
2 juni 2003, 10:57
Da's die Acoustic Simulater zeker? Bump for you ;) Ik wil er ook wel meer over weten. Wie weet is het een leuke pedaal om erges tweedehands op te duikelen.

Ronald
2 juni 2003, 13:33
ik heb een aanbieding gekregen voor 140 euro , hij zegt dat ie um maar 2 keer heeft gebruikt, dus in goeie staat is, maar ja dit komt bij mij nogal als veel over aangezien ik een pedaal gekocht heb van 85 euro nieuw. maar ja kweet nie of de ac-2 gewoon een duur pedaal is.

mischien krijg ik nog een goedkopere aanbieding

op de site van boss prijzen ze da ding helemaal de hemel in maar ja da doen ze bij alle pedalen (logisch natuurlijk) maar ik zou het liever horen van iemand die um ook heeft

Ic3gl0vE
2 juni 2003, 13:37
In mijn boss GT3 zit een acoustic simulator... volgens mij is die hetzelfde als de AC2. Ik wil wel wat voor je opnemen als je dat graag hebt... Het is geluid is eeuhm'interessant' maar het klinkt zeker niet als een dreadnought!

Ronald
2 juni 2003, 13:57
of ie het zelfde is moet je maar ff kijken , op www.bossus.com staan wel een paar geluidssamples

Wilson
2 juni 2003, 17:19
je kan veel beter gewoon een goedkoop akoestisch dingetje met een pickupje kopen: ze zijn er al rond de 100 euro (heb je wel een stagg ofzo), is goedkoper, en het klinkt ook nog es veel akoestischer en dus beter dan zon simulator (zelfs een stagg!), waarbij je toch blijft horen dat het een electrische gitaar is.

Ronald
2 juni 2003, 17:38
nee ik wil gewoon da pedaal als clean kanaal gebruiken , dus een akoustische gitaar heeft geen nut

Wilson
2 juni 2003, 17:42
een pedaal als clean kanaal gebruiken?

Ronald
2 juni 2003, 17:45
ja inplaats van clean bedoel ik dan als je snapt wa ik bedoel

Wilson
2 juni 2003, 19:36
ja ik snap dat je hem niet op het drive kanaal aansluit, maar wat bedoel je met ipv clean? Je wil alles wat je normaal clean speelt met zon ding spelen? dat klinkt niet erg goed kan ik je zeggen, er komt een heel erg mellow akoestisch geluidje uit. Het is bruikbaar als het in een nummer alleen als achtergrond (in de vorm van akkoorden ofzo) te horen is, maar unplugged nummers gaan niet erg mooi klinken. Je blijft horen dat het een electrische gitaar is, al helemaal met humbuckers.

wat ik op kan maken uit je reacties is dat je bedoelt dat je tijdens het nummer kan switchen van akoestisch naar electrisch geluid, en dat je daarom zijn pedaaltje wilt?

Ronald
2 juni 2003, 21:07
ja precies, je speelt een stukje da akoustisch klinkt en dan komt bijvoorbeeld het refrein en dan naar distortion en lekker flippen

V!N
2 juni 2003, 23:16
Dat wordt dus de gain op je amp hoog zetten, het volume van je pedaaltje op laag.

Kan interessant worden .. zet je amp nu eens op scheuren en het volume van je gitaar zo laag, dat je clean klinkt.

Zo, hoe vind je dit dunne/ruiserige/brommende geluid zelf klinken ? Denk hier ietsiepietsie chorus bij en zo zou het ongeveer klinken als je er een AC2 tussen zet.

Of scheur je met een pedaal ? Dan zou je ze naast mekaar kunnen zetten en tegelijk intrappen, dan heb je dat niet.

@iro
3 juni 2003, 01:39
je wil dus met een 7 string op een acc sim spelen ... weird (zie ander topic) :o

Ronald
3 juni 2003, 16:15
lol , het was ook maar een ideetje he , daarom vroeg ik ook of iemand ervaring mee had , twas nie zo dat ik al op het punt stond um te kopen hoor

Ronald
3 juni 2003, 19:07
hmm kvind het eigenlijk toch nie zo'n goed idee, kzie er maar van af

maar toch bedankt voor de informatie :)