PDA

View Full Version : booster bij de MI audio blues pro



larsje
14 december 2011, 19:08
ik ben van plan om de blues pro na te bouwen. nu dacht ik, ik doe hem in een grotere behuizing en zet er een extra booster in. Hebben jullie een advies voor een booster. ik dacht aan iets TS-achtigs (te gebruiken als clean boost), de xotic rc booster of een mosfet. Hebben jullie een idee wat goed past?

larsje
15 december 2011, 08:51
aaaah niemand?

bass blom
15 december 2011, 09:02
ik heb een EP booster, zelfgebouwd, achter een tubescreamer, ook eigenbouw en dat werkt heerlijk.
zo lekker eigenlijk dat ik ze nu altijd aan heb en met mijn volume op de gitaar werk :D

larsje
15 december 2011, 09:03
oke, erachter dus en niet ervoor?

bass blom
15 december 2011, 09:21
ja, heb eigenlijk nog niet geprobeerd of ervoor anders is.
heel soms trap ik de TS uit, maar sinds een week of wat, eigenlijk sinds de gouden telecommycaster erbij is heb ik de boost altijd aan, erg lekker.

dat is natuurlijk een nadeel als je ze in 1 behuizing gaat maken.
of je moet dat heel complex? schakelbaar maken :D

humbucker
15 december 2011, 09:21
Hehe,

ik heb ook een EP booster, icm de blues pro zelfs!

Maar de EP Booster laat m'n vox zo lekker oversturen dat ie voor mij als een 2de overdrive pedaal werkt. :crazyhappy:

Gestacked vind ik het wat minder klinken, maar dat kan ook aan de instellingen van de interne trimpots liggen van de EP booster. Deze stonden bij mij op standje 'vintage' waardoor de lage frequenties meer geboost worden.

Ik heb hem vorig weekend opengeschroeft en heb hem meer neutraal ingesteld. Hopelijk gaat het stacken dan wat beter!

@ Bass: Hoe heb jij je EP booster ingesteld?

bass blom
15 december 2011, 09:24
oh verrek lol, dankzij de vraag van humbucker zie ik dus dat ik de EP voor der TS heb zitten :crazyhappy:
en ik heb hem vol open staan.
en die twee mini schakelaartjes naar beneden, maar vraag me niet wat dat betekent :soinnocent:

humbucker
15 december 2011, 09:47
Haha Bass, zo leert een mens z'n eigen rig nog kennen!

check: http://www.xotic.us/effects/ep_booster/pdf/EP-booster_manual_RevApril-2011.pdf

Je hebt hem dus op 'vintage' staan ik heb hem nu op 'unity gain' ingesteld. Zondag repetitie, dus dan kan ik er wat meer over vertellen!

larsje
15 december 2011, 09:51
als je hem ervoor zet, geeft hij de TS een extra kick waardoor die nog meer gaat oversturen. erna geeft hij alleen extra volume. Sommige boosters geven alleen volume andere (xotic denk ik ook) geven nog een extra randje gain mee.

bass blom
15 december 2011, 10:05
Haha Bass, zo leert een mens z'n eigen rig nog kennen!

check: http://www.xotic.us/effects/ep_booster/pdf/EP-booster_manual_RevApril-2011.pdf

Je hebt hem dus op 'vintage' staan ik heb hem nu op 'unity gain' ingesteld. Zondag repetitie, dus dan kan ik er wat meer over vertellen!

mwah, dat zegt niets, ik heb hem zelf gebouwd.. die schakelaars kunnen elk in 3 standen en wat boven en onder is zou ik niet echt weten :D

Midwolda
15 december 2011, 11:04
mwah, dat zegt niets, ik heb hem zelf gebouwd.. die schakelaars kunnen elk in 3 standen en wat boven en onder is zou ik niet echt weten :D

Jij bedient die schakelaars gewoon met je oren zeker... :seriousf:

bass blom
15 december 2011, 11:05
ja natuurlijk :D

larsje
15 december 2011, 11:05
iemand nog adviezen.....

roger
15 december 2011, 12:51
Ik heb een newtone Flowerbooster en een ocd in een behuizing zitten, de ocd als basisgeluid en de FB na de ocd als volume/solo boost. Daar een losse screamer weer voor voor extra drive. Mooi setje.


Sent from my iPhone using Tapatalk

larsje
19 december 2011, 09:14
a, oke, misschien doe ik dat ook wel, een boost na de blues pro en daarvoor nog een extra TS. Ik dacht dat je ook een extra drive kreeg als je de boost ervoor zet.

flo123
19 december 2011, 12:23
Ik dacht dat je ook een extra drive kreeg als je de boost ervoor zet.
Klopt! :-)

larsje
19 december 2011, 13:07
oke, ik zit te denken aan een iets grotere behuizing en dan de volgende setup te maken

gitaar -> lovepedal eternity -> mi audio pro -> boost -> amp

ik twijfel nog of ik de lovepedal als eerste of tweede in lijn moet zetten.
Wat vinden jullie?