PDA

View Full Version : SRV strat



LGK
14 december 2011, 18:44
Hey!! Ik ben 13 en speel nu ongeveer 3 jaar gitaar. heb een jaartje geleden een gibson les paul gekocht en ben er heel blij mee hoor maar ben toch meer een strat man denk ik...
Wat vinden jullie van de SRV strat? Dan word ie wel 2e hands maar is ie een beetje goed, en wat vinden jullie van de pickups. Is het een aanrader of stellen jullie een andere strat voor, zo ja, laat het me weten a.u.b.
Ben een beetje opzoek naar (natuurlijk) SRV, en john mayer sound.

Alvast bedankt!! Grz

Gearjunkie
15 december 2011, 09:47
Dag Lucas,
Ik zou eerst eens gaan kijken voor een 'gewone' Stratocaster. Ik denk dat je geluiden van Mayer en SRV daar wel uit kan halen mits je spel hetzelfde is. Bedenk maar dat SRV ook geen SRV signature gitaar had.... ;)

Methoxy7
15 december 2011, 10:39
Hey Lucas, de naam John Mayer valt hier regelmatig wel.
Je kan eens via de zoekfunctie proberen, er zijn redelijk wat topics ivm John Mayer's sound, pick-ups, amps, effecten ...
De sound hangt niet enkel van de gitaar zelf af.

Keep on rockin'! :rockon:

Oranjeaap
15 december 2011, 12:38
Ik vind het geluid van SRV en Mayer nogal verschillen. Anyway, ik zou op zoek gaan naar een AV '62 en dan de pickups veranderen naar eigen smaak.

Harry
15 december 2011, 13:29
ik zou de elementen gewoon lekker laten zitten waar ze zitten en kijken of je met de spullen die je op dat moment hebt een geluid kunt maken waarmee je tevreden bent.

LGK
15 december 2011, 16:26
Bedankt voor jullie reactie's, hebben jullie ook mischien wat strats waar van jullie zeggen, ja das wel een goede met goede pickups enzo...
Ik wil niet veel meer de 1000 euro uitgeven.
En john mayer en SRV liggen idd best wel ver uit elkaar, maar ik speel het allebij een beetje.
Wat denken jullie trouwens van een fender kenny wayne shepherd stratocaster?

Grz

geert1976
15 december 2011, 16:37
Bedankt voor jullie reactie's, hebben jullie ook mischien wat strats waar van jullie zeggen, ja das wel een goede met goede pickups enzo...
Ik wil niet veel meer de 1000 euro uitgeven.
En john mayer en SRV liggen idd best wel ver uit elkaar, maar ik speel het allebij een beetje.
Wat denken jullie trouwens van een fender kenny wayne shepherd stratocaster?

Grz

Staar je niet kapot op allerlei sigs van bekende gitaristen.

Ga op zoek naar een goede basisstrat, die lekker speelt en je goed bevalt.
Indien je een andere karakter wilt, qua tone, kun je er altijd nog elementen naar eigen smaak in doen.

Raar maar waar, maar voor sigs van bekende gitaristen, betaal je in verhouding veel meer, terwijl het basic gitaren zijn met net iets andere hardware/pickups, die aftermarket ook prima verkrijgbaar zijn.

Aca Ilic
15 december 2011, 18:20
ik zou gewoon cheapo pickups inzetten en dan spelen als SRV of JM .......

Wabbie
15 december 2011, 18:52
True, signature strats zijn misschien niet heel erg hip en prijstechnisch wat minder handig. Maar ik ben nog steeds erg blij met mijn SRV strat. Doet voor mij precies was een strat moet doen en het is gewoon een héle goede strat.

Fireburst
15 december 2011, 20:36
Komt nog bij dat deze sig strat wel een specifieke hals heeft, en ook de lefthand tremolo bv. En de lelijke slagplaat...

Eko
15 december 2011, 20:53
Ik heb een rij strats en ook een SRV. Gebouwd in 1986! Behoort tot de allerbeste instrumenten en zeker de best klinkende die ik heb. De hals is als een honkbalbat en speelt zeer comfortabel. De klank is zeer goed ,vooral in combinatie met een goede amp die open staat.
Als alternatief is de KWS strat inderdaad goed. Er staat op Youtube een verglijk tussen die twee. Heel leuk.
Trouwens de Jimmy Vaughan strat is ook heel erg goed. Ik neem hem ook regelmatig mee naar optredens en repetities.