PDA

View Full Version : Wat is een Custom Tele waard?



EindhovenAB
14 december 2011, 15:10
Wat zou een redelijk bod zijn voor deze Tele?
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=151586

humbucker
14 december 2011, 15:24
Ik schat zo'n 1800 á 2000 ...

Squier4ever
14 december 2011, 19:10
Ik zou minder bieden.... Begin rond 1300-1400 te bieden en kijk waar je uitkomt...

spirit
14 december 2011, 20:25
Ik zou eens beginnen, de beste man te mailen, en te vragen wat zijn vraagprijs is :sssh:
En daar kan/mag je dan best iets onder bieden, maar ik denk dat je met 1300 á 1400 euro totaal géén kans maakt.

BobvanKempen
14 december 2011, 21:12
Ik zou eens beginnen, de beste man te mailen, en te vragen wat zijn vraagprijs is :sssh:
En daar kan/mag je dan best iets onder bieden, maar ik denk dat je met 1300 á 1400 euro totaal géén kans maakt.


Het kan raar lopen met Fender CS gitaren, ze verkopen op dit moment niet echt heel goed. Normaal zou ik je gelijk geven (ik heb zelf ook 1850 voor mijn CS Tele betaald) maar ik sta op het punt een CS Strat bij te kopen waar ik een bod van 1300 opgedaan had en we zijn bij 1400 uitgekomen.

spirit
14 december 2011, 21:32
Maar het feit dat dit een "limited" is, en de tekst "geen koopje" in de adv. doen mij al vermoeden dat je jezelf voor schut zet als je 1400,- bied voor de tele waar we het nu over hebben.

BobvanKempen
14 december 2011, 21:53
Maar het feit dat dit een "limited" is, en de tekst "geen koopje" in de adv. doen mij al vermoeden dat je jezelf voor schut zet als je 1400,- bied voor de tele waar we het nu over hebben.

Echt niet bijdehand bedoeld maar zijn ze niet allemaal standaard "limited", staat er bij mij nl ook op en op het certificaat van die Strat ook.

spirit
14 december 2011, 22:04
Echt niet bijdehand bedoeld maar zijn ze niet allemaal standaard "limited", staat er bij mij nl ook op en op het certificaat van die Strat ook.

Nee, dat staat er standaard niet op. Op die van mij staat 1963 telecaster relic.

En kijk maar op google http://www.google.nl/search?hl=nl&q=fender+custom+shop+coa&gs_sm=e&gs_upl=2771l11567l0l12705l24l15l1l8l8l0l218l2500l2 .8.5l24l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1463&bih=736&wrapid=tlif132389651426310&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=0g7pTqrSCIar-gb2v4XACg ook daar staat het er niet altijd op.

EindhovenAB
15 december 2011, 10:14
Heb hem gemaild. Hij heeft kennelijk de gitaar vanuit de shop bij de fabriek gekocht.
Mailde me een rekening van 3800 dollar (incl. crocodilecase).
Wist niet dat er een shop bij de fabriek zat?

Hendriks
15 december 2011, 10:23
De ene CS is de andere niet , er zitten grote prijsverschillen in , van 2500 tot dik over de 10.000 , dus je kunt niet zomaar een aanname doen.

Squier4ever
16 december 2011, 09:19
@ spirit: alleen al puur qua looks zou ik maximaal 1400 als startbod bieden (ik vind hem niet mooi), en die 3800 dollar kan ik ook niet zoveel mee. Het is een kopersmarkt tegenwoordig. Het aanbod is enorm, je kan op iedere straathoek een "limited" (voor wat het waard is) gitaar kopen.

Als koper heb je gewoon de macht, denk niet dat er superveel belangstelling voor die gitaar zal zijn namelijk. Maar meer specs dan alleen een rekening van 3800 dollar zijn welkom, om wellicht meer gerichte uitspraak te kunnen doen. Daarbij 60% (gangbare norm voor 2e-handsprijzen) van 3800 dollar is grofweg 2300 euro, en daar koop je ook een nieuwe en mooiere CS van. Zou ook mijn final bid zijn voor die gitaar, als de verkoper dat niet wil, hecht hij er zelf teveel aan en moet hem dan mss niet verkopen.

spirit
16 december 2011, 17:54
@ spirit: alleen al puur qua looks zou ik maximaal 1400 als startbod bieden (ik vind hem niet mooi), en die 3800 dollar kan ik ook niet zoveel mee. Het is een kopersmarkt tegenwoordig. Het aanbod is enorm, je kan op iedere straathoek een "limited" (voor wat het waard is) gitaar kopen.

Als koper heb je gewoon de macht, denk niet dat er superveel belangstelling voor die gitaar zal zijn namelijk. Maar meer specs dan alleen een rekening van 3800 dollar zijn welkom, om wellicht meer gerichte uitspraak te kunnen doen. Daarbij 60% (gangbare norm voor 2e-handsprijzen) van 3800 dollar is grofweg 2300 euro, en daar koop je ook een nieuwe en mooiere CS van. Zou ook mijn final bid zijn voor die gitaar, als de verkoper dat niet wil, hecht hij er zelf teveel aan en moet hem dan mss niet verkopen.



Een "laag" bod doen omdat je de gitaar niet mooi vind slaat natuurlijk nergens op. Een gitaar heeft een bepaalde waarde, mooi of niet. Je gaat ook geen laag bod doen op een dure auto, omdat je 'm eigelijk niet mooi vind

De meeste macht heeft de verkoper trouwens, die beslist uiteindelijk of hij de gitaar verkoopt of niet.

Squier4ever
17 december 2011, 10:49
Een "laag" bod doen omdat je de gitaar niet mooi vind slaat natuurlijk nergens op. Een gitaar heeft een bepaalde waarde, mooi of niet. Je gaat ook geen laag bod doen op een dure auto, omdat je 'm eigelijk niet mooi vind

De meeste macht heeft de verkoper trouwens, die beslist uiteindelijk of hij de gitaar verkoopt of niet.

Dat klopt, maar als je kijkt hoe lang veel dure gitaren op MP staan, heeft de koper behoorlijk wat macht, als je er echt vanaf wilt. Ik zeg ook niet dat ik maar 1400 zou bieden omdat ik hem niet mooi vind... Ik zou er uberhaupt niet op bieden. Ik zei alleen dat ik 1400 als openingsbod zou doen, om dan hopelijk rond de 1800 uit te komen.... dan heb je IMO een leuk dealtje.

Pepe
17 december 2011, 11:30
Het is knap de waarde van een gitaar te beoordelen aan de hand van een foto, kon ik dat maar. Dat zou lekker makkelijk zijn.

EindhovenAB
17 december 2011, 16:28
Hallo,
ik heb de Telecaster gezien en op gespeeld. Hij heeft inderdaad niets teveel gezegd. Tis een supergitaar. Hij vraagt er 2750 euro voor. Met een handmade leren koffer.
Heeft ook een filmpje dat de hals gefret wordt in de fabriek en van de ondertekening certificaat en overdracht in de CS.
Maar 2750 vind ik erg veel. Morgen schijnt er nog iemand voor te komen kijken.