PDA

View Full Version : Gitaarsnaren bestellen.



depatrick
14 december 2011, 15:10
Hallo, ik heb sinds een paar weken een ibanez v72-e (black). Maar tijdens het spelen knapte mijn hoge e-snaar. En aangezien een gitaarwinkel niet zo dichtbij is, wil ik graag mijn snaren via het internet bestellen.

Nu is mijn vraag, welke snaren raden jullie mij aan (merk, soort, winkel?).

Handige informatie:
-Ik koop graag meerdere snaren/setjes zodat ik een tijdje een voorraad heb.
-Ik ben een beginnend gitarist
-Ik ben hoofdzakelijk aan het strummen

Ik hoop jullie voldoende te hebben geinformeerd,

Patrick

Hotpepper01
14 december 2011, 15:17
Welkom op het forum. Er zijn al vele topics over snaren op het forum geschreven. Zoeken loont de moeite. Het zoekvakje staat boven in de rode balk aan de rechterkant.
Merken en soorten te over. Internetwinkels zijn er ook vele, zowel in Nederland als in Duitsland.

Ik zelf koop doosjes van 10 setjes tegelijk en ook soms ook 10 losse E snaren tegelijk...

rijsberman
14 december 2011, 15:19
Kies wat verschillende in maat .012 van verschillende merken. Smaken verschillen.

Ik heb hier goede ervaringen (prijs, service, levertijd): www.lordofthestring.nl maar er zijn er (veel) meer.

depatrick
14 december 2011, 15:29
Dankjewel, voor het snelle vriendelijke antwoord. Ik had inderdaad zelf even moeten zoeken. Dat ga ik nu doen, ik post wel weer wat als ik nog vragen heb.

depatrick
14 december 2011, 15:43
Ik wordt eerlijk gezegd niet veel wijzer uit 'het grote snarentopic', kan iemand mij een concreet voorbeeld geven van goede snaren die de moeite waard zijn om uit te testen?

Ik heb zelf al uitgevonden dat deze gitaar D'Addario EXP snaren bevat. Kan ik deze ook gewoon herkopen?

Patrick

mountainman
14 december 2011, 17:11
Ik heb zelf al uitgevonden dat deze gitaar D'Addario EXP snaren bevat. Kan ik deze ook gewoon herkopen?

Patrick

Deze? http://www.lordofthestrings.com/lots/RAPRD/D-Addario-EXP11-Light/10000193.html.

Ik heb diezelfde snaren onlangs besteld bij Bax (http://www.bax-shop.nl/akoestische-gitaarsnaren/daddario-exp11-snarenset-voor-akoestische-western-gitaar/product-details.html).

Philippe
19 december 2011, 16:51
Ik koop mijn Elixir snaren altijd bij nekymusic.com
Veel goedkoper dan in NL, zelfs met de verzendkosten erbij.

depatrick
19 december 2011, 17:25
Bedankt voor jullie hulp, ik heb ondertussen D'addario EJ11 snaren eraan hangen, en meteen een zetje DŽaddario exp 11 en ernie ball snaren gekocht om te testen.