PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Blues junior III



Dimitri92
13 december 2011, 23:29
Zoo, ben ik dan eindelijk met een paar foto's. Vandaag eens de moeite genomen wat fotootjes te schieten. Sinds de Epiphone niet door mij zelf te repareren valt en een reparatie minstens zoveel zou gaan kosten als de waarde van de amp ben ik maar voor een andere gaan kijken. En toen kwam het, wat voor een moet het worden?

Eerste gedachte: een vox! Alleen al om de looks! The Edge van U2, Brian may van Queen, die mannen hebben zo'n heerlijk warm en vol geluid. En herinnerde ik me Ruben Block, die er ook een had toen in Paradiso! Ja! vox moest 'm worden. Aangezien ik voornamelijk thuis speel zou ik dan voor een ac15 gaan. Had al een ac30c2 gehoord en een ac50 head, beide net wat anders maar de vox feel was thé way to go voor mij!

Maar het ging toch knagen na een poosje sparen, vox is dat wel betrouwbaar? Het staat bij mij toch altijd wel een beetje bekend als een niet al te betrouwbare amp (sorry vox eigenaren ^^). En toen ik het er zo over had met een maat herinnerde ik me ook weer het verhaal van de nighttrain die ter reparatie was gestuurd door de gitarenman bij musicstore en m met de behuizing verkeerd om terug kreeg. Vox verhaal over voor mij.

Marshall?! Page, Kossoff.... etc. etc. Maarja een 100watt op je slaapkamer? Je kunt me niet wijsmaken dat je met een 100watter op je kamer alles eruit haalt wat erin zit? Want als ik marshall zou gaan, zou het lekker druk moeten hebben met ene 4x12 erbij.. een combo marshall vind ik maar niks. No marshall for me.

Orange , daar heb ik een fijne ervaring mee ook bij de musicstore. Opzich ook een goeie kandidaat, les paul inpluggen en gaan! Maar na wat mislukte pogingen musicstore te contacten over m'n epiphone(had ik daar aangeschaft) haal ik daar niks meer. En wilde eigenlijk het liefst ergens hier in de buurt terecht kunnen met eventuele problemen maar wel de bekende duitse prijzen betalen. En jawel, hier in zeeland is er zeker een die die mooie duitse prijzen hanteert!

Ik naar een beste man z'n zaak niet al te ver van Goes vandaan en proberen maar. Hij was helemaal Fender gek en liet me van alles proberen. Ik moet jullie vertellen dat ik eigenlijk nooit de moeite genomen heb een fender te proberen maar

ik ben er met open ogen ingetuind! Ik viel als een blok voor de Fender clean. En toen die gain open ging?!:crazyhappy: En de reverb niet te vergeten!
Wauw Les Paul+Fender= :rockon:

De blues junior iii had ie gloedjenieuw binnengekregen, waar ik een uur op heb zitten spelen. Ik mocht overigens ook nog even ruiken aan een Twin reverb bijv. maar aangezien die toch echt te groot en te zwaar is ben ik voor de jongste telg van de hotrod familie gegaan, de Blues Junior 3 =)

Genoeg geluld, foto's
http://img535.imageshack.us/img535/1/dsc03488x.jpg
By fender92 (http://profile.imageshack.us/user/fender92) at 2011-12-13

Wut nou met marshall die tot 11 gaan, deze gaat gewoon tot 12 xD
http://img846.imageshack.us/img846/4121/dsc03498go.jpg
By fender92 (http://profile.imageshack.us/user/fender92) at 2011-12-13

cluseau
14 december 2011, 09:54
..... en een reparatie minstens zoveel zou gaan kosten als de waarde van de amp

Is hij zo weinig waard of is de reparatie zo kostbaar?

Mooi setje trouwens, gefeliciteerd.

Mr. Dynamite
14 december 2011, 10:03
Gaaf man, gefeliciteerd ermee :ok:

Moet toch ook maar is zon BJ aan de tand voelen.. hoor er veel positiefs over :)

Midwolda
14 december 2011, 10:09
Je hebt he.le.maal gelijk: Les Paul + Fender = :rockon:
Nou nog P90's in je LP en... nee hoor geintje, mooi spul zo en daar ga je lang lol mee hebben!
En als je van de BJ de speaker "stekkerbaar" maakt kun je 'm over die grote Marshall-kast zetten.
Maar wat ga je nou met die Epi doen dan?

Dimitri92
14 december 2011, 12:24
De epiphone was toentertijd maar 220 eu, uurloon etc... ik was het daarnaast ook gewoon beu. Had er al eerder wat mee. Wilde gewoon iets betrouwbaars hebben, en daarin ben ik nu ook wel geslaagd denk ik. Die cabinet is m'n eigen gemaakte 2x12 met een marshall logo dat refused van het forum hier gegoten heeft. Heb 3 speakers liggen op het moment, 8 ohm g12-80 rola, 16 ohm g12 t100 en een wharfedale 16 ohm. Ik moet nog eens kijken wat ik er weer in hang en hoe ik de blues junior er dan aanhang. De speaker in de fender heeft een eigen jack, dus uitpluggen en iets anders eraan hangen maar. Als ik het goed heb is dat 8 ohm.

Eerlijk gezegd nog geen idee en ervaring met Fender amps en wat voor speakers daar lekker op klinken... celestions en wharfedale weg en voor jensens gaan ofso? Iemand leuke ideeën? een 2x12 erbij is wel lekker in band verband denk ik.

De epiphone houd ik wel gewoon, ik ga er denk ik ooit eens een ampje in bouwen ofso, stereo spelen lijkt me wel heel gaaf eigenlijk! Maar had ook wel oren naar een fender buizen reverb...(moet er ook meteen eerlijk bij zeggen dat ik nog geen idee heb of dat te maken valt, schema's beschikbaar bijv.?) maar dat zijn allemaal maar toekomstideetjes. Voorlopig is het genieten, m'n aangepaste vintage klinkt er super op. En die oude hondo strat klinkt toch ook wel lekker oldskool =)

Op het moment bezig met een voeding voor m'n effectenbakje, ruis word vervelend >.< Daar maak ik ook nog wel eens topic voor aan als het spul binnen is van Banzai


@midwolda, ben al enorm blij met de Classic 57's in de vintage!

Midwolda
14 december 2011, 13:33
Gewoon die 2 stuks 16ohm speakers er in hangen en parallel bedraden, wie weet klinkt dat als een klok.
En die Rola kun je dan een keer in de BJ zelf uitproberen (ben zelf gek op Rola's).
Dat die Classic 57's wel willen, dat geloof ik zomaar van je! ;)

Hotpepper01
14 december 2011, 15:26
ik ben er met open ogen ingetuind! Ik viel als een blok voor de Fender clean. En toen die gain open ging?!:crazyhappy:

Mooi hoor, Zo een FBJ III. Ik heb er ook eentje, maar dan in wijnrood/creme. Maar waar heb jij die gain knop zitten dan? Ik heb wel een FAT knopje dat zelfs met een niet meegeleverde footswitch te bedienen is, maar een gain knop heb ik nog niet kunnen ontdekken....:dontgeti:

Buzzel
14 december 2011, 15:57
Me Want :mmmm:

Dimitri92
14 december 2011, 19:27
Volume+mastervolume, dan noem ik die volume gewoon een gainregelaar?^^

Vond het ook wel jammer dat die footswitch er niet bijgeleverd word maar ik maak er zelf wel eentje die ook fatsoenlijk op m'n pedalboard past. Tot nu toe altijd nog die fatboost aangehad eigenlijk, werk best wat met m'n volumeknoppen op gitaar ook dus nodig vind ik het nog niet.

Ik moet die speakers nog eens aan de blues junior hangen en kijken wat voor resultaat het geeft. Maar ben al ontzettend blij eigenlijk met die eminence special design (blablabla) speaker die er in zit!

Dimitri92
22 december 2011, 23:52
Zo, vandaag eerste keer met een band gespeeld op een kerstviering op school. 2 Kerst nrs en een gave bewerking van 21 guns van Greenday. (youtube even op 21 guns Thailand, best gaaf!)

Zeer tevreden over de Junior =). Moest wel even met knopjes draaien, want thuis klinkt het allemaal anders natuurlijk maar uiteindelijk lekkere sound te pakken, m'n pedalen reageerde er ook netjes op maar die zoektocht houd volgens mij ook nooit op, mijn chorus bijv... niet warm genoeg... haha >.< Zwaar leven gitarist zijn:seriousf:

De Fender moest natuurlijk in een aula van een middelbare school uitversterkt worden maar dit dingetje heeft zeker watts aan boord. Hard gaat het wel!

Mijn test onderdeeltjes voor voeding projectie zijn binnen, en het werkt. Moet nog even kijken of ik daar nieuwe topic voor open of dat ik het gewoon hier in kan doen, waarom niet denk ik dan?

speedmusic
23 december 2011, 17:12
Gefeliciteerd man, mooi ding zelf heb ik altijd nog een pro junior op mijn lijstje staan.

Rock Bottom
25 december 2011, 02:41
Voor een spring reverb van je EVJ:
http://www.bitmomusic.com/products

http://www.youtube.com/watch?v=kvPgy9w5UWE