PDA

View Full Version : advies versterker



brmbrm
1 juni 2003, 20:48
Ik zoek een versterker die een mooi clean geluid heeft maar ook een mooie distortion. Ik heb een budget van ongeveer 400 euro.
Verder moet ie geschikt zijn voor in de oefenruimte en niet al te grote optredens.

Wie heeft suggesties welke versterkers ik naar kan kijken?

Alvast bedankt.

Negative K3 fan
1 juni 2003, 20:54
www.gitaarmarkt.nl een mooie laney ofzo??

josh.vandenberg
1 juni 2003, 21:33
gewoon even zoeken.ik heb voor 400 euri een 5150 van peavey gevonden.maar dat is geen aanrader voor het cleane geluid.een model 4100 van marshall vind ik heel mooi.die heb ik ook voor een rotkoopje.ik durf niet eens te zeggen voor hoeveel.peavey hheeft wel leuke dingen.

Polytheme Pam
1 juni 2003, 22:14
Ik zou voor €400 gaan voor een versterker met een mooi clean (b.v. Fender Champ of H&K Silver Edition, beide rond €300) en dan combineren met een goed pedaaltje (een Boss- Overdrive of Distortion) omdat ik de oversturingen op de wat goedkopere versterkers op z`n zachts gezegd niet geweldig vind..

Ic3gl0vE
2 juni 2003, 13:47
de H&K silver edition zuigt verschrikkelijk. Het geluid wat daaruit komt (vooral distorted) lijkt helemaal nergens op! Voor 300 euro kun je een H&K Attax100 vinden en voor 400 moet een Tour Reverb ook wel te doen zijn, dat zijn wèl vette versterkers.

Toaster
2 juni 2003, 14:51
Misschien Randall? Dit is wel een transistor bak en gen buizen. Das jammer.

Wilson
2 juni 2003, 17:31
de H&K silver edition zuigt verschrikkelijk. Het geluid wat daaruit komt (vooral distorted) lijkt helemaal nergens op! Voor 300 euro kun je een H&K Attax100 vinden en voor 400 moet een Tour Reverb ook wel te doen zijn, dat zijn wèl vette versterkers.

die silver edition is clean wel dik mooi, voor een transistor amp dan he?

maar ik zou zelf idd ook voor een fender (wel met buizen dan, champ ofzo) gaan en dan een of meer overdrive pedaaltjes erbij kopen voor de scheur.

Nicci
2 juni 2003, 19:11
Ik zoek een versterker die een mooi clean geluid heeft maar ook een mooie distortion. Ik heb een budget van ongeveer 400 euro.
Verder moet ie geschikt zijn voor in de oefenruimte en niet al te grote optredens.

Wie heeft suggesties welke versterkers ik naar kan kijken?

Alvast bedankt.

In rotterdam worden op dit moment Roland versterkers 'weggegeven'. Het gaat om de BC30 of de BC60. Vooral die laatste kan ik je aanraden. Volgens mij is het bij peter verspuy in Rotterdam. Voor nog geen 300 euro heb je een versterker die een paar jaar geleden voor meer dan 500 euro over de toonbank ging.

ieme
3 juni 2003, 07:59
mesa boogie subway rocket

Speeddemon
3 juni 2003, 09:15
Peavey Bandit 112.

Je mag de mijne hebben voor €300, i.z.g.st en er ligt nu een Celestion G12-75T in, omdat ik die Sheffield ooit eens opgeblazen had, waarschijnlijk door een foutje met gelijkspanning...

Clean is superstrak, veel distortion mogelijkheden, 2 gescheiden EQ's (heel belangrijk als je je scheur-EQ anders wil, wat je ook meestal wil), en zonder gekheid, een van de mooiste galmen (op misschien wat vintage Fender-zooi na).
Was een keer bij Feedback een Carl Martin DeLayla aan 't testen en speelde op die nieuwere Bandit (heb zelf de ouwere, met het puntig logo), schroefde de galm compleet open and then it happened... Speeddemon turned into Dick Dale for about 2min18sec. 8-) :)

Echt, ik ben heel kieskeurig wat galmen betreft, en wil daarom ooit nog eens een Deluxe en een Vibrolux, maar die Peavey kan echt 'surf' klinken.

Is trouwens bewezen de meest degelijke oefenruimte-versterker onder de €600,-.
Beter clean dan Marshall Valvestates (en naar mijn mening ook betere OD/DS) en betere OD/DS dan Fender RockPro1000.

Heb je nog 100 euro over voor een vet distortion of delay pedaal...

De Teng
3 juni 2003, 20:00
Ik zou never nooit een Attax nemen van H&K, of het moet al de 200 betreffen, die schijnt clean erg goed te zijn. Vooral die distortions zijn zo gaar, gewoon jammer.

Voor dat geld kun je nog een leuke tweedehands buizenbak op de kop tikken, dus ik zou goed gaan zoeken.

Ic3gl0vE
3 juni 2003, 22:29
heb jij een attax100 getest? waarom vond je die dist gaar? Als ik mijn gitaar met 2 sd designed humbuckers in de High input prik krijg ik toch echt wel een lekker geluid hoor! van classic rock tot death metal. de actieve eq doet ook wonderen