PDA

View Full Version : Timo Somers & Timo Engelvaart : Trailer [Piano & Guitar Duet]



TimoSomers
13 december 2011, 12:20
Hey Guys,

Hier eens wat anders waar ik heel erg blij mee ben!
Ik had mijn beste vriend (Timo :D) al heel lang niet gesproken, en toen besloten we dat het wel tijd was om weer eens muziek te gaan maken.
Het resultaat is deze track;


http://www.youtube.com/watch?v=f7uhrt8FshU&hd=1

Ben heel benieuwd wat jullie er van vinden!

Harald
13 december 2011, 12:44
??? had gereageerd, maar die staat er niet?

Allereerst, het begint mooi :)

Ik hoor in de piano op een gegeven moment wat hoge noten (overdub) die ik zelf zou weglaten, maar goed, dat is persoonlijk. Normaal heb ik niet zo'n moeite met geshred, maar hier vind ik het het geheel minder maken. Hoe knap het ook gespeeld is, klinkt voor mij als een ramkraak op een grafzerk.

Combinatie piano/gitaar werkt op zich dan weer wel goed.

The Lo Lands
13 december 2011, 13:29
Ik vind het aardig klinken. Leuk iniatief ook! Het laatste deel is een knap staaltje techniek en klinkt op zichzelf explosief lekker. Alleen ben ik het met Harald eens dat het misschien voor dit nummer 'too much' is.

Tristan
13 december 2011, 16:01
Hmm, het zou wel kunnen werken als je een dikke (liefst analoge) synth bass (niet van de Nord :D) eronder speelt/programmeert die dezelfde noten/arpeggio's speelt als jij om dan over te kicken naar een ander (heavy) stuk, denk ik.
Zo is het inderdaad een beetje too much, en het klinkt om de een of andere reden ook niet echt strak (misschien is het de flubberige sound?).
Haha, je hebt die Buckethead Les Paul gekocht, ik vind dat zo'n gek ding om te zien zo helemaal wit met die rode switch, net alsof een lief wit konijntje is neergeschoten in de sneeuw of iets dergelijks. :D

Gert-Jan
13 december 2011, 18:04
Ik vind het gewoon goed!

Han S
13 december 2011, 18:33
Lieve Timo

Ik word van jou altijd erg verdrietig en dat komt om dat jij iets kunt wat ik nooit zal kunnen en dat vind ik niet leuk, oh nee! :D

En wat anderen zeggen: pas op, less might be more.

Goed bezig hoor, het wordt nog wel eens wat met jou en dan zeggen wij: die zat vroeger op gitaarforum.

pasqual
13 december 2011, 22:12
Lieve Timo

Ik word van jou altijd erg verdrietig en dat komt om dat jij iets kunt wat ik nooit zal kunnen en dat vind ik niet leuk, oh nee! :D

En wat anderen zeggen: pas op, less might be more.

Goed bezig hoor, het wordt nog wel eens wat met jou en dan zeggen wij: die zat vroeger op gitaarforum.

Bovenstaande dus!

MichaelSS
14 december 2011, 16:41
Ik vind het goed.

De eerste 10 seconden vind ik echter niet overtuigend.

Luke-wannabe
14 december 2011, 17:38
Vet gespeeld weer maat!!! Ik vind de gitaarsound niet zo súper lekker alleen. Beetje dun en te veel reverb. Verder hadden die overdubs van mij ook niet gehoeven. Lekker puur houden!!

Sweep gitaartje is wel heeel hard in een keer! Die klinkt wel beter dan de andere sound, vind ik zelf..

Wel weer heel mooi gespeeld en die Timo kan ook lekker piano spelen man! Complimentennnn

Nielsje
14 december 2011, 21:04
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Alsof je de gitaarsolo van een metal stuk over een piano sample loopt, het past gewoon niet zo fijn bij elkaar, het is wat te geforceerd. Je technieken zijn wel echt geweldig, ik wou dat ik zo kon spelen..

Wel een gave paardenbloem, hoe kom je daaraan?
Die wil ik ook wel.

Luke-wannabe
14 december 2011, 21:59
Daar ben ik het niet mee eens!! Als je Steve Lukather's 'Song For Jeff' checkt zie je ook dat -ie eigenlijk een rock solo over een piano/synth begeleiding speelt. Heel erg mooi.
Vind ik in dit geval ook. Tof gedaan Timootje!

Zal wel een smaak kwestie zijn ;)

Duhsjaak
15 december 2011, 07:20
Hi
Als Buckethead op een Buckethead gitaar speelt klinkt het mooi. Het is altijd maar afwachten of het vehikel in de winkel wel helemaal 'the real thing' is. Dat lijkt hier inderdaad zo te zijn.

Ik vind hem heel mooi klinken. Maar daarover lijken de smaken te verschillen.

Ik krijg nog wel eens het verwijt dat het allemaal wat kaal is, wat ik speel en wat dat betreft houden wij het gemiddelde heel mooi in balans. Jouw-een-beetje-over-the-top stijl hoort helemaal bij jou en I wouldn't change a thing.

De volgende keer kom ik weer luisteren!
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
15 december 2011, 09:39
@ Luke: zojuist even Song for Jeff van SL (live versie) beluisterd en dit is inderdaad een erg subtiel en fraai opbouwend nummer. De partijen die hij speelt over een minimale synth/toetsen partij (intro) is meer een strings-achtige aanpak wat dus ook perfect past bij de begeleiding.

Ik denk dat de meeste luisteraars waaronder ik moeite hebben met het deel waarin Timo die fenomenale sweeps speelt. Het blijft een kwestie van smaak en aan talent ontbreekt het niet bij Timo. Daarnaast ben ik het ook eens met Gus dat hij vooral moet doen wat zijn muzikale hart hem ingeeft. Op een dag valt alles echt wel op zijn plek :-) En wat Han zegt wordt ik zeker niet verdrietig van Timo zijn skills (o.k. het is een grapje waar toch altijd een waarheid in schuilt), in tegendeel, het bezorgt mij een brede glimlach op mijn gezicht en kijk uit naar wat hij komende jaren aan muziek gaat maken :crazyhappy:

Han S
15 december 2011, 11:00
Ik snap het, maar als je Timo ziet spelen lijkt het of het allemaal heel makkelijk is. Maar dan pak je een gitaar en dan krijg je meteen door dat zoiets je nooit zal lukken.

The Lo Lands
15 december 2011, 11:22
Ik snap het, maar als je Timo ziet spelen lijkt het of het allemaal heel makkelijk is. Maar dan pak je een gitaar en dan krijg je meteen door dat zoiets je nooit zal lukken. Zeg nooit 'nooit' Han ;) Ik kijk hier zelf echt anders tegen aan. Als eigenwijze en vaak eigenzinnige (amateur) muzikant focus ik mij meer op hetgeen ik wel beheers. Het verheerlijken van andermans talent en jezelf wegcijferen is zo gedaan maar jezelf als muzikant te accepteren en te doen wat binnen jouw mogelijkheden ligt is ook een talent. Het is vaak ook appels met peren vergelijken. Als we allemaal zouden kunnen spelen als Timo of als The Lo Lands maakt de wereld er niet kleurrijker op toch :) Ik begrijp je punt maar vind dat eenieder die er echt zo over denkt zichzelf te kort doet. Mijn twee cent.

nak
15 december 2011, 13:33
jezelf wegcijferen is zo gedaan maar jezelf als muzikant te accepteren en te doen wat binnen jouw mogelijkheden ligt is ook een talent.

Helemaal mee eens Lo Lands.
Ik 'pruts' al jaren wat op een zooitje snaren maar heb er nog steeds heel veel zin in.

Han S
15 december 2011, 13:47
Ik krijg er geen minderwaardigheidscomplex van hoor. Ik kan dingen doen die Timo nooit voor elkaar zal krijgen. Hoewel, zeg nooit nooit. :D

Harald
15 december 2011, 15:21
Precies, Timo kan dingen die ik nooit meer ga leren, maar daar kan ik me niet zo druk om maken. Des te beter voor Timo.

En als ik een gitarist iets zie doen, waarvan ik denk 'shit, waarom heb ik daar niet aan gedacht!' dan is gelijk mijn dag goed, en sta ik met een zeer brede grijns te kijken en luisteren.

Gelukkig zijn er nog steeds gitaristen die iets kunnen wat je zelf nog niet kunt. Dat zul je op gitaar ook altijd houden. Ongeacht hoe goed je bent, hoe veel je speelt, en hoe veelzijdig je bent, er kan gewoon zo achterlijk veel met zo'n gitaar dat je nooit ALLES zult kunnen.

beunklats
15 december 2011, 16:28
Ik vind het eigenlijk wel mooi klinken.

Off topic
Zie net toevallig onder aan het forum dat je jarig ben.
Bij deze gefeliciteerd.

Tristan
15 december 2011, 16:28
Ik denk dat Guthrie Govan angstaanjagend dicht in de buurt komt, maar ja, die kan dan weer geen echt boeiende muziek schrijven... :D

Luke-wannabe
15 december 2011, 20:57
Timo is gewoon een natuurtalent. Ik ken veel muzikanten, maar weinig zo getalenteerd als Timo. Timo ís muziek ;)