PDA

View Full Version : Wilkinson VS100 tremolo?



telecastermaster
12 december 2011, 19:18
Ik heb een gitaar waar een Wilkinson VS100 tremolo op zit en eerlijk gezegd vind ik dat de lekkerste pook van mijn verzameling. Ik zit erover te denken er eentje op een andere gitaar te zetten, maar ik zie dat ze best wel duur zijn. Wat is er zo bijzonder aan die dingen? En ik meen ergens gelezen te hebben dat ze niet meer gemaakt worden, klopt dat?

Thx

Rinze
12 december 2011, 21:17
Ik heb er ook een, heb ook nog een VS50 van Wilkinson. Werkt goed als je hem een keer goed hebt afgesteld. het afstellen van de intonatie is een ramp met die zadeltjes die als ze los zijn alle kanten uit kunnen imho. En de VS100 ontstemt bij mij nog steeds, dus die heb ik vast gezet. Misschien wel zo eerlijk om te melden dat ik eigenlijk niks met trems heb ;) Ik heb persoonlijk ook geen idee waarom ze duur zijn, maar dat vraag ik me bij bijvoorbeeld een Kahler ook af.

Koeloe
12 december 2011, 21:26
Ik heb voor mijn zelfbouw ook een VS100 besteld.
Eind augustus besteld, en eind november thuis gekregen.

De winkel meldde dat de levering uit de USA gewoon lang duurde.

G.G.
12 december 2011, 21:29
Ik heb voor mijn zelfbouw ook een VS100 besteld.
Eind augustus besteld, en eind november thuis gekregen.

De winkel meldde dat de levering uit de USA gewoon lang duurde.

3 maanden is wel erg lang. Hier in NL gewoon binnen een week verkrijgbaar :

http://guitarsupplies.nl/index.php?item=wilkinson-trem-vs-100-chrome&action=article&group_id=10000121&aid=615&lang=NL

EDIT: Zelf heb ik alleen maar ervaring met de Wilkinson Convertible ofzo... die is nog net een stukkie genialer omdat die de tremelo vastzet als de arm naar beneden is en ontgrendeld als je de arm opmhoog haalt. Om de een of andere reden vind je dat tremelosysteem dus helemaal nergens meer terug. JAMMER!!!

Koeloe
12 december 2011, 21:37
Had hem bij Tonefactory.nl besteld, levertijd stond ook op een week toen. Duurde alleen wat langer achteraf. Maar dat is geen probleem geweest aangezien ik nog ik op het stadium ben om de tremelo te monteren.

/edit

Voor wat het uit maakt: Ik had een zwarte besteld i.p.v. een chrome.