PDA

View Full Version : pedalboard met stroomverzorging vs. zonder stroomverzorging



Braindead
12 december 2011, 18:48
Mijn vraag is duidelijk. Wat kiezen jullie/gebruiken jullie? Een pedalboard met ingebouwde stroomverzorging vs. eentje zonder stroomverzorging? Op zich lijkt me het ingebouwd wel een voordeel maar dit is ook weer een stuk duurder. Misschien zie ik bovendien nadelen over het hoofd bijv over de toepasbaarheid van de aangeboden aansluitingen?

Dus: wat gebruiken jullie en zouden jullie weer voor hetzelfde kiezen?

ps: Aub geen "gebruik de zoekfunctie" gejank :D

bass blom
12 december 2011, 18:51
ik kon voor een prikkie aan een rockbag ding komen met voeding maar ik had toen ook net een big john besteld.
dus ik heb er 1 met inbouwvoeding maar die gebruik ik niet :D
heb hem natuurlijk wel ff geprobeerd en er kwam meer brom uit dan uit de big john.

Braindead
14 december 2011, 13:13
Okay, maar ik neem aan dat brom er niet in hoort dus normaal gesproken heeft die die brom niet toch?
Ik neig momenteel toch ook naar eentje zonder. Okay je mist dan extra ruimte omdat je nog voeding moet toeveogen maar het lijkt me dat als er iets mee is je beter een losse voeding kan hebben ivm repareren. Dan kan je de voeding gewoon ff omwisselen. (Of was het een verkapte spamreactie :D )

bass blom
14 december 2011, 13:22
neehoor, geen spam

Ijselrobo 07
14 december 2011, 14:36
bij mijn pedaalboard zit er gewoon een grote blok voor iets van 8 apparaten onderin geschroefd. daar kan het niet nat worden (van bier of water op het podium) en ik kan alles wat ik wil insteken en zelfs bijv. de stroom van de monitors van mijn pedaalboard halen.

dus +1 voor het pedaalboard met stroomvoorziening.

Buzzel
14 december 2011, 15:54
bij mijn pedaalboard zit er gewoon een grote blok voor iets van 8 apparaten onderin geschroefd. daar kan het niet nat worden (van bier of water op het podium) en ik kan alles wat ik wil insteken en zelfs bijv. de stroom van de monitors van mijn pedaalboard halen.

dus +1 voor het pedaalboard met stroomvoorziening.

:sssh: Ik denk dat hij een pedalenvoeding bedoelt. Niet een stekkerdoos, maar das ook handig ja ;)

Braindead
14 december 2011, 19:53
Inderdaad. Ik bedoelde eigenlijk eentje met aansluitingen om de pedaaltjes rechtstreeks op aan te sluiten, dus niet met een 220v stekkerdoos erin geschroefd. Maar alle ervaringen zijn uiteraard welkom, zeker als het een veiligheidsvoordeel betreft. :) Bij vele pedalboards zijn de aansluitingen inderdaad gewoon boven op de board gemonteerd zodat er eventueel bier in kan lopen. Goed punt, maar aan de andere kant zijn pedalen ook niet waterdicht dus misschien moest ik daar maar geen rekening mee houden.