PDA

View Full Version : Leif opname in de studio



Han S
12 december 2011, 16:51
Ik zat even de denken aan recording, maar ik zet het toch maar hier. Deze band neemt een nummer op voor een verzamelaar waar allemaal bluesbands op staan.

What you see is what you get en zo nemen we blues op. Solo niet gelukt? Dan het hele nummer opnieuw, geen overdubs, alles in één keer in dezelfde ruimte.



http://youtu.be/4eEo-5uyGtM

Jedeel
12 december 2011, 17:15
Ondanks dat ik niet zo van de blues ben..... toch een heerlijk stuwend nummer!

(Grappig ook om een stukje film reversed weer te geven .... het 'stijgende' muziekblad :seriousf:)

Riky
12 december 2011, 18:51
gaaf! Maar totaal niet mijn ding. Wordt er beetje simpel van;)

Mr. Dynamite
12 december 2011, 20:47
Gaaf, die riff op de strat :cheerup:

piker
12 december 2011, 20:56
Leuk nummer! Ik vind het geweldig als alles live opgenomen wordt!

En wat een zalig lokaal hebben jullie daar!

Han S
12 december 2011, 21:16
Kopuh?

+10 tekens

pasqual
12 december 2011, 21:52
Kopuh?

+10 tekens

Nee, not my cup of tea. Maar wel een goeie band en een erg mooie opname. Mooi open geluid. Er zou met gemak nog een paar instrumenten bij kunnen zonder te vol te klinken.

Han S
12 december 2011, 22:08
Ik bedoelde eigenlijk dat zalige lokaal.

pasqual
12 december 2011, 22:54
Ik bedoelde eigenlijk dat zalige lokaal.

Oh...ook niet. Te ver;)

JimiDylan
13 december 2011, 02:35
Lekkere sound heeft de man met de strat! Verder coole muziek, opname ook goed uiteraard, maar wat dat betreft had ik natuurlijk niet anders verwacht.:ok:

The Lo Lands
13 december 2011, 09:15
Lekker hoor Han, en die solo op de strat klinkt echt fraai. Hoewel ik geen groot leifhebber van de blues ben vind ik deze uitvoering goed te pruimen. En ja de grote studioruimte blijft toch een plaatje om te zien!

Han S
13 december 2011, 11:16
Mag ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor de prima reacties? Ik word er een beetje fluffy van. We doen ons best.

Triggy
13 december 2011, 12:57
Gaaf nummer hoor en een lekkere sound. Maarre,
ligt het aan mijn gehoor of zit de zwarte Gibson nauwelijks in de mix?
Wordt alleen hoorbaar tijdens de solo.

showband
13 december 2011, 15:47
HAN, zijn die drie mixers aan de muur voor hoofdtelefoonmixen?

Han S
13 december 2011, 17:43
Klopt, als ik een wat grotere productie doe kunnen ze zelf een mix maken voor de koptelefoon.

Die Les Paul is goed te horen hoor, alleen is het geluid totaal anders als van die Strat die veel meer mid heeft. Het LP geluid hoor je idd goed tijdens de Strat solo maar staat daar niet harder.

Duhsjaak
15 december 2011, 07:32
Hi
Je weet dat dit soort basale shit echt iets voor mij is. Het lullige is alleen dat ik niet zo kapot ben van het ritme tandem.

Het doet mij sterk denken aan Canned Heat, waar de bassist ook een beetje roet in het eten gooit. Basvarken zal mij fronsend aankijken en de vraag stellen of ik mij realiseer hoe moeilijk bassen is? Ja. Dat weet ik.
En of ik ook weet dat bassen het fundament van......... ja, dat weet ik ook. En daarom moet het juist allemaal zo goed zijn.

Rond 1985 dachten wij in de muziek dat het OK was om drummer en bassist te vervangen door Linndrums en toetsen en kijk eens wat een bloedeloze bende dat is geworden. Het is niet voor niks dat daarop is terug gekomen.

En-aftellen-en-gaan is inderdaad de manier om het organisch te houden. Maar ik ben meer onder de indruk van jouw sfeervolle tent en het geluid dan van de band.

Als de die gasten uit Alkmaar nou eens in jouw winkel zou zetten (zonder Skabouter op zijn ***** te willen staan). Dan zou je nog eens wat meemaken. Maar dan wel jouw zangert gebruiken.

Ik hoop niet dat ik je verdrietig maak, maar dit is echt wat ik ervan denk.
Vriendelijke groet, Gus

Han S
15 december 2011, 10:56
Mij maak je niet verdrietig hoor Gus en je mening wordt zeer op prijs gesteld hier.

Ik zeg altijd: in de blues ligt een onzichtbare drempel die veel mensen niet zien of niet kunnen nemen en dat heeft niets te maken met de drie of vier accoorden en de twaalf maten.

Luke-wannabe
19 december 2011, 22:44
Heb jij dit gemixt, Han?

Han S
20 december 2011, 10:08
Het is een vrij snelle mix en de mannen zijn nog niet klaar, wordt in januari vervolgd. En ja, ik doe de mix samen met de band met het geautomatiseerde mengpaneel.

Luke-wannabe
22 december 2011, 17:42
Okee, ik dacht dat dit al een definitieve mix was :)