PDA

View Full Version : ENGL Powerball, Peavy XXX?



Herdjie
1 juni 2003, 19:43
Hallo,

Ik wil graag het verschil weten tussen het geluid van de ENGL Powerball en de Peavy XXX? Allebei zijn het toch amps voor het hardere werk?
Ik zelf zoek een versterker die lekker kan scheuren, maar het moet ook weer mooi clean kunnen.
Ook zie ik dat de Triple XXX goedkoper is dan de ENGL Powerball.

Mijn muziekstijl is Incubus/ RATM/ Staind/ RHCP/ Hoobastank

Bedankt!

Negative K3 fan
1 juni 2003, 19:51
Que veelzijdigheid is de powerball beter, ik acht dat de XXX er maar drie had, ook is de powerball imo beter kwa sound. De triple X is goedkoper, maar waarschijnlijk niet zo veel omdat hij uit amerika komt, de engl komt s lechts uit duitsland, dus "eigelijk" liggen die prijzen wat verder uit elkaar watook weer een rededn is waarom de powerball beter is.

gerrekat
2 juni 2003, 12:30
Ik heb ze allebei, zijn beide superamps voor het hardere scheurwerk, het is waar dat de powerball wat veelzijdiger is heeft mooie in between sounds a la AC/DC.
de XXX is of mooi clean of high gain niet echt veel ertussen!

Maar de XXX heeft het voordeel dat je de powersectie kunt uitrusten met zowel 6L6 of EL 84 buizen en dat heeft de POWERBALL weer niet.
Ook heeft de XXX meer gain op tap, maar let wel dat als je hem boven de 6 draait (op de gain) met 6L6 buizen dat ie een beetje modderig wordt net als bijvoorbeeld een mesa recto......

De POWERBALL is een zeer vette amp, de XXX ook, als het niet te ver uit elkaar ligt zou ik voor de PB gaan!


Maar voor mij is de keuze nog steeds niet makkelijk, de XXX is echt een bruutschuermonster dat bovendien (net als de PB) enorm "stil" is dankzij de ingebouwde hush!

Herdjie
2 juni 2003, 13:15
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik voor de Powerball ga!

sunday violence
5 juni 2003, 14:26
heb je die peavey 5150 al eens geprobeerd??? is volledig buizen (zitten 10 in) en speelt als een klok, damn dat ding heeft vet een hoop ballen, bovendien is ie een stuk voordeliger dan de powerball! ze hebben m op dit moment staan bij dirk witte, ik zou m gezien de stijl die je speelt echt ff checken!

http://www.eurotubes.com/peavey5150.jpg

zZoRgO
5 juni 2003, 16:26
M'n nieuwe powerball is gisteren gearriveerd, en dat ding HEERST gewoon!
vier kanalen, van ultra clean over heerlijke crunch naar oldschool metal tot super bottom end scheur!!


Hij is gewoon uiterst veelzijdig, heerlijke klank EN zieter nog es goed uit ook!! 8-)

Negative K3 fan
5 juni 2003, 16:58
sunday violencee> de topicstarte maakt duidelijk dat hij ook een goede clean wil, en dat hebben stock 5150s niet te bieden. Dus niet echt een goede tip, scheurt wel als een tiet! (daarom ga ik er ook een kopen :))

gerrekat
5 juni 2003, 18:08
Zou ik eerder een XXX kopen die is 3 kanaals heeft wel een goede clean en is strakker met meer bottom end!

Je moet het zo zien de XXX is meer op de Mesa Recto geent en de 5150 is in feite een Soldano SLO copy!

Allebei niet verkeerd!

Maar een powerball is ook heel lekker maar als ie je iets te duur is zijn de peaveys prima alternatieven!

LordRiffenstein
5 juni 2003, 19:25
M'n nieuwe powerball is gisteren gearriveerd, en dat ding HEERST gewoon! vier kanalen, van ultra clean over heerlijke crunch naar oldschool metal tot super bottom end scheur!!Hij is gewoon uiterst veelzijdig, heerlijke klank EN zieter nog es goed uit ook!! 8-)

COOOOL dude!!!

Herdjie
5 juni 2003, 19:38
ik heb ook wel eens gehoord van die Peavy 5150. Nooit in het echt, maar heb inderdaad gehoord dat die Clean niet echt fantastisch is, maarja, natuurlijk moet ik dat eerst met mijn eigen oren horen....ik zal em ook eens proberen.

Het probleem is echter dat in de buurt waar ik woon, niet zoveel van die grote gitaarwinkels zijn, ze hebben meestal alleen maar Koch, ENGL, Marshall, Vox. Voor de rest nog wat onbekendere merken.
Op dit moment heb ik een Marshall AVT150, maar t is niet echt wat ik zoek. Misschien een van jullie geinteresseerd in zo'n ding?

Groeten

Raffel
6 juni 2003, 08:44
de clean vna de 5150 mark II is toch wel goed?

Marc Oblivian
6 juni 2003, 09:12
M'n nieuwe powerball is gisteren gearriveerd, en dat ding HEERST gewoon!
vier kanalen, van ultra clean over heerlijke crunch naar oldschool metal tot super bottom end scheur!!


Hij is gewoon uiterst veelzijdig, heerlijke klank EN zieter nog es goed uit ook!! 8-)

Gaaf! Heeft toch nog wel een tijdje geduurd voor 'ie binnen was....
Maar ja, je hebt 'em nu...gefelici!!!
(nu ik nog) :-D

Negative K3 fan
6 juni 2003, 09:56
de clean vna de 5150 mark II is toch wel goed?

die is beter dan op de 5150 I, maar de clean van de 5150 is door een simpele (en relatief goedkope modificatie) erg te verbeteren, en je distorted toon gaat er ook nog op vooruit.

sunday violence
6 juni 2003, 10:15
ik had het trouwens ook over de 5150 II die staat dus bij dirk witte, ik heb t verkeerde plaatje gepost.....

die klinkt clean dus echt wel goed, bovendien is het een kwestie van smaak, negative k3 fan. jij hoeft mij niet te gaan vertellen wat mooi klinkt en wat niet, dat kan ik zelf wel bepalen

Negative K3 fan
6 juni 2003, 11:59
Sorry dat is waar, maar ik ben zeker niet de enige die de clean van een 5150 niet echt mooie vind, het is al bijna een algemeenheid.

gerrekat
6 juni 2003, 15:02
ik ben het helaas met neg K3 fan eens

BLOK182
6 juni 2003, 16:13
Ik heb een keertje zo'n 5150 I gecheckt bij Charlee guitars hiero vlakbij. Ze maken ook amps, dus verstand ervan hebben ze wel. Ze hadden die 5150 ook gemod, zodat ie clean idd heel acceptabel klonk (natuurlijk geen fender) en de scheur klonk ook retevet.

cobeer
6 juni 2003, 17:54
als er iets is wat ik kut vind klinken dan is het wel die 5150's. clean klinen ze zowiezo niet, en ze zijn belachelijk schel. Je kunt er duidelijk aan af horen dat EvH wat Khz mist in zijn gehoor...

Raffel
6 juni 2003, 19:11
toch is de PB beter :D

cobeer
6 juni 2003, 19:12
inderdaad, PB roelzzz

Negative K3 fan
6 juni 2003, 19:33
cobeer, ik ga niet mee in je mening over 5150s, ik vind het hele gave versterkers en die schelheid vind ik juist mooi, snijdt zo ook een stukje beter door de mix heen!

maar over smaak valt nog steeds neit te twisten!

LordRiffenstein
6 juni 2003, 19:43
cobeer, ik ga niet mee in je mening over 5150s, ik vind het hele gave versterkers en die schelheid vind ik juist mooi, snijdt zo ook een stukje beter door de mix heen!

Schelheid helpt om door een mix te komen? Als het echt schel is dan verdwijnt je gitaar door de cymbalen en de zang.

Negative K3 fan
6 juni 2003, 19:52
ik bedoel dan meer de hoge middentonen, die allerhoogste tonen gaan idd helemaal verloren. Dat soort schelheid zit op van die hele goedkope transistor versterkers :D

sunday violence
6 juni 2003, 20:25
komop mensen je gaat een powerball en een 5150 niet met mekaar vegelijken!! waarom niet?? omdat de powerball 2 x zoveel kost! tuurlijk is die engl beter...
maar vergelijk je je vriendin ook met een topmodel?
of je opel corsa met een bmw?
de 5150 is een vette versterker voor wat je er voor kwijt bent, en de powerball ook.

en smaken verschillen dus idd ik vind die peavey een erg lekkere amp!

LordRiffenstein
6 juni 2003, 21:17
komop mensen je gaat een powerball en een 5150 niet met mekaar vegelijken!! waarom niet?? omdat de powerball 2 x zoveel kost! tuurlijk is die engl beter...

Excuseer?? Een Powerball kost ongeveer 1500 euro en een 5150 nieuw kost ook zoiets, althans de 5150 II. Je kan die dus MAKKELIJK vergelijken en dan is de keuze voor de Engl snel gemaakt lijkt me.

sunday violence
6 juni 2003, 21:24
jahoor die powereball kost 2250
die peavey 1550
vinnik nogal een verschil!

LordRiffenstein
6 juni 2003, 21:27
jahoor die powereball kost 2250
die peavey 1550
vinnik nogal een verschil!

WAT?? Een powerball kost 1500 euro, ietsje meer misschien maar zeker geen 2000 euro.

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3233060&sid=!06082002&quelle=volltext

Als je 2250 betaald voor een powerball word je serieus genaait!!! :roll:

BLOK182
6 juni 2003, 21:30
Damn, met 2250 heb je bij beyers een savage se met cab man!

sunday violence
6 juni 2003, 21:37
ik heb het ook over een versterker met cabinet!
die 5150 II staat met 4x12" bij dirk wiite voor 1550 euro
die powerball met 4x12"hier in den helder voor 2250

dus zeg niet dat ik loop te lullen want ik ben er net geweest!@

Negative K3 fan
6 juni 2003, 21:41
ik d enik dat een nieuwe 5150 II ongeveer overeenkomt kwa prijs met de engl powerball... als ik uit die twee zou moeten kiezen zou ik voor de 5150 gaan omdat dat geluid van de powerball niet echt mijn stijl is, ik hou meer van het felle in-your-face 5150 geluid. Maar de powerball ios een stuk veelzijdiger en heeft geen bias trimpot mod nodig, dat maakt het al wel wat moeilijker om de keuze te maken.

LordRiffenstein
6 juni 2003, 22:17
ik heb het ook over een versterker met cabinet!
die 5150 II staat met 4x12" bij dirk wiite voor 1550 euro
die powerball met 4x12"hier in den helder voor 2250

dus zeg niet dat ik loop te lullen want ik ben er net geweest!@

Ik zeg niks meer want je kan duidelijk niet lezen. Die 5150 is een tweedehands lijkt me.

LordRiffenstein
6 juni 2003, 22:19
ik heb het ook over een versterker met cabinet!
die 5150 II staat met 4x12" bij dirk wiite voor 1550 euro
die powerball met 4x12"hier in den helder voor 2250

dus zeg niet dat ik loop te lullen want ik ben er net geweest!@

Kijk even op deze pagina:

http://www.dirkwitte.nl/produkten/versterkers.htm

Ongeveer 3/4 naar beneden staat Peavey 5150 II head, kijk eens naar de prijs!!! :roll:

En dan dit:

http://www.voxhumana.nl/nl/ENGL/engltop.html

Janneman
6 juni 2003, 22:36
Op een gegeven moment gaat het toch over smaak. Ik vind een 5150 dus niet schel klinken, de mijne niet iig. ENGL heeft juist een vrij schel/fel geluid met duidelijk meer mid wat ik ook wel kan waarderen.
Het is bij zo een vergelijking net wat je zoekt. Geloof wel direct dat een ENGL veelzijdiger is, want dat is mijn 5150 absoluut niet.

sunday violence
6 juni 2003, 22:54
okee okee je hebt gelijk, maar toch heb ik reden genoeg gehad om te zeggen wat ik zei en dat is niet mijn schuld, maar de schuld van de verkoopster van dirk witte
kijk maar ff, bovenste bericht:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=16340&postdays=0&postorder=asc&start=45


ze zouden daar iemand aan moeten nemen die er verstand van heeft!!

LordRiffenstein
6 juni 2003, 22:59
okee okee je hebt gelijk, maar toch heb ik reden genoeg gehad om te zeggen wat ik zei en dat is niet mijn schuld, maar de schuld van de verkoopster van dirk witte
kijk maar ff, bovenste bericht:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=16340&postdays=0&postorder=asc&start=45

ze zouden daar iemand aan moeten nemen die er verstand van heeft!!

LOL, ik wou niet per se mijn gelijk halen maar ik wil alleen niet dat mensen genaait worden. Die Powerball is HEEL VEEL versterker voor zijn geld nl.

zZoRgO
6 juni 2003, 23:35
ik heb 1515 € betaald voor m'n powerball + Footswitch + verzendingskosten uit duitsland (Beyer's)

en ik ben heeeel tevreden ( en dat is een understatement!!)


ENGL PB Rulez BIGTIME!!!

Negative K3 fan
6 juni 2003, 23:37
pfft, en b ij TAGS was hij 1600 nieuw zonder footswitch geloof ik!

zZoRgO
6 juni 2003, 23:50
mijne is ook nieuw hoor 8-)

Negative K3 fan
6 juni 2003, 23:59
ja dat bedoel ik dus, afzetters bij tags...

http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=342904 hier trouwens een topic met een clip van de clean sound van een gemodde 5150... het klonk imo wel aaridig, maar je kunt je mening niet basseren op 1 clip.

Raffel
7 juni 2003, 00:12
en sowieso gaat bij opgenomen toch altijd een deel van het geluid verloren dat je wel hoort als je er langs staat. En dan moet je er eigenlijk nog ZELF op spelen ook, anders is het al helemaal niet interessant.

Negative K3 fan
7 juni 2003, 00:17
inderdaad... maar toch, clips zijn leuk. Vaak kun je wel ongeveer de grote lijnen van een amp erin ontdeekken, maar als je eerst de clips hebt gehoord en hem dan irl speel;t gaat er een wereld voor je open :)

Speeddemon
7 juni 2003, 00:29
DUde! Ik zag dat die Powerball 1599 kost bij Voxhumana, dan koop ik net zo lief een Savage SE bij Beyers voor 1699!!! (2345 bij Voxhumana)...

Raffel
7 juni 2003, 18:51
je moet ook niet bij Voxhumana kopen. Daar betaal je 10 euro voor een tuimeschakelaar...

gerrekat
7 juni 2003, 23:08
Wat me opvalt is dat bijna niemand in NL een XXX heeft ze zijn ook iet bij elke gitaarzaak te krijgen heb destijds behoorlijk moeten zoeken!

Grappig is echt een killer ding, ik vind mijn Powerball te gek, mar de XXX is zker rekening mee te houden!

Marc Oblivian
11 juni 2003, 10:21
ik heb 1515 € betaald voor m'n powerball + Footswitch + verzendingskosten uit duitsland (Beyer's)

en ik ben heeeel tevreden ( en dat is een understatement!!)


ENGL PB Rulez BIGTIME!!!

Jep, de mijne is nu ook binnen en ik heb 'm gelijk in de oefenruimte kunnen testen! :cool:
Echt super!!!! De andere bandleden zijn er ook zeer enthousiast over... :-D
Heb er ook 1515 voor betaald bij Beyers...

LordRiffenstein
11 juni 2003, 10:26
Jep, de mijne is nu ook binnen en ik heb 'm gelijk in de oefenruimte kunnen testen! :cool:
Echt super!!!! De andere bandleden zijn er ook zeer enthousiast over... :-D
Heb er ook 1515 voor betaald bij Beyers...

Hey Marc, proficiat en welkom bij de club.

1515 euro is echt niet veel geld voor zo'n versterker. Effe kijken of ik nog plaats heb... mmmmmmmmmmmm....helaas niet nee :P

Marc Oblivian
11 juni 2003, 15:21
Jep, de mijne is nu ook binnen en ik heb 'm gelijk in de oefenruimte kunnen testen! :cool:
Echt super!!!! De andere bandleden zijn er ook zeer enthousiast over... :-D
Heb er ook 1515 voor betaald bij Beyers...

Hey Marc, proficiat en welkom bij de club.

1515 euro is echt niet veel geld voor zo'n versterker. Effe kijken of ik nog plaats heb... mmmmmmmmmmmm....helaas niet nee :P

Hehehehe....senks!!
Nou nog even een cabinet erbij (speel nu over Marshallcab 1960lead 4x12) ook van Engl...staat wel cool :razz:

7Ramon
10 mei 2007, 09:36
2 dagen geleden de ENGL POWERBALL stack gekocht met z-5 footswitch.
occasion voor 1750 euro.

Shit ey, wat een beest. Ben er echt zo blij mee.

Zeker de moeite waard om uit te proberen!
Ook op laag volume lekker scheuren, al komt hij natuurlijk meer tot zn recht met het volume lekker open.

Groetjes,

Ramon :rockon:

artnaz
10 mei 2007, 10:15
Welkom 7Ramon. Je haalt een topic van 4 jaar omhoog, iets waar ik geen problemen mee heb omdat ik liever alles in één topic zie dan in 20 onoverzichtelijke persoonlijke. Maar je krijgt er wel geheid commentaar over...:satisfie:

Gefeliciteerd! Welke cab heb je erbij dan? Ik heb zelf de Blackmore (met de V60 cabs voorlopig) en ben meer dan tevreden!

gerrekat
10 mei 2007, 11:01
Hehehehe....senks!!
Nou nog even een cabinet erbij (speel nu over Marshallcab 1960lead 4x12) ook van Engl...staat wel cool :razz:


check sig ;-)

almarvk
10 mei 2007, 11:04
check datum :stop:

gerrekat
10 mei 2007, 13:51
no prob ben hem al bijna kwijt

swift05
10 mei 2007, 17:24
De enige goeie powerball hangt tussen mijn benen, and that's a signature!

Tho
10 mei 2007, 17:35
De enige goeie powerball hangt tussen mijn benen, and that's a signature!

heb je er maar 1?

jorrit
10 mei 2007, 17:55
De enige goeie powerball hangt tussen mijn benen, and that's a signature!

heb je er maar 1?


Now that's a signature! :D


ff ontopic, Ik zou voor de powerball gaan, De xxx is een vette amp maar ik vond het wat scheller en de powerball een stuk pompender en vetter in het laag... voor beide versterkers geld, de gain niet te hoog..

Squier4ever
10 mei 2007, 18:37
Now that's a signature! :D


ff ontopic, Ik zou voor de powerball gaan, De xxx is een vette amp maar ik vond het wat scheller en de powerball een stuk pompender en vetter in het laag... voor beide versterkers geld, de gain niet te hoog..

ff ontopic dit is er een uit 2003, kan die niet gewoon dicht ofzo?:stop:

LordRiffenstein
11 mei 2007, 07:56
ff ontopic dit is er een uit 2003, kan die niet gewoon dicht ofzo?:stop:

Alleen als jij een keer gaat stoppen met zeuren en off topic gedoe in posts.

gerrekat
11 mei 2007, 12:13
De Powerball is ook in 2007 een supervette amp ;-)