PDA

View Full Version : WAV MP3 converter?



hjh360
11 december 2011, 15:31
Hey mensen,

Ik gebruik Reaper als DAW, dus als ik een nummer wil Renderen doe ik dit in WAV formaat. Dit formaat kan ik alleen niet op mijn mp3 speler afspelen, en MP3 formaat dus wel.

Nu vroeg ik me af of jullie hiervoor een goede audio converter hebben. Ik heb er al wel een: Switch Sound File Converter, maar met deze krijg ik in de bestanden allemaal rare geluiden en cracks, dus die werkt niet echt..

Dus, suggesties?

Pepe
11 december 2011, 15:36
I tunes kan dat. Ik neem aan dat je dat hebt?

bass blom
11 december 2011, 15:38
http://cdexos.sourceforge.net/

werkt voor mij top. op pc.

Jedeel
11 december 2011, 15:39
Er zijn er ontzettend veel.
Als je googled op 'wav2mp3'..........

Kijk vooral naar een converter die ook naar VBR kan converteren.
VBR staat voor variabele bit-rate. De converter 'inspecteert' de muziekpassages en gebruikt bij simpele passages bv 128 KB/s en bij drukke passages 360 KB/s.

N.D.
11 december 2011, 15:42
Voor de Mac vind ik Switch en Max het beste werken (simpel, maar je kan zelf nog genoeg aanpassen en ze slikken bijna alle formaten).

Steven Otto
11 december 2011, 15:50
Hey hjh360.

Je kan in Reaper je nummers ook als mp3 renderen ipv WAV. Hiervoor moet je eerst de LAME encoder installeren.

http://dl.dropbox.com/u/8394538/lame_enc.dll

Download de file en kopieer hem naar de map waar Reaper geïnstalleerd staat. Waarschijnlijk is dit Program files -> Reaper.

Wanneer je nu in Reaper je nummer gaat renderen, kun je bij 'Output format' voor mp3 kiezen :)

Dit lijkt me een goede oplossing, omdat je dan meteen vanuit je source files je mp3 hebt, in plaats van dat er nog een extra conversie stap tussen zit.

hjh360
11 december 2011, 22:02
Hey mensen bedankt voor de reacties!
Steven Otto, ik zag ook al dat dat kon ja, dus ik dat LAME allemaal installeren, maar ik kreeg hem niet aan de praat :/ Ga nu wel ff proberen hem in de folders van Reaper te zetten. Bedankt!

hjh360
11 december 2011, 22:07
En ja hoor! Hij doet het! Dankjewel!!!

Jedeel
11 december 2011, 22:27
En ja hoor! Hij doet het! Dankjewel!!!

En Lame kan VBR aan.