PDA

View Full Version : Strings over de brug geleiden ( is dit beter voor je geluid)



The rifles
10 december 2011, 14:09
Hallo Netters,

Ik ben in het bezit van een Epiphone Les Paul, Nu zie ik dat er veel mensen zijn de hun snaren over de brug geleiden. Is dit beter?

Misschien dat het niet voor iedereen duidelijk is.

Je steekt de snaren andersom door de brug heen en lust de snaren vervolgens over de brug heen.

Ik hoorde namelijk dat dit voor een beter geluid zou zorgen?

Iemand ervaring mee?

Gearjunkie
10 december 2011, 14:11
Heeft vooral te maken met makkelijke benden (minder knik van de snaar over de brug). Verschil in geluid durf ik niet te beweren. Ik neem aan dat je een brug + stoptail hebt? Deze laatste heb je het over.

SRV2000
10 december 2011, 14:15
Heeft vooral te maken met makkelijke benden (minder knik van de snaar over de brug). Verschil in geluid durf ik niet te beweren. Ik neem aan dat je een brug + stoptail hebt? Deze laatste heb je het over.

Ik heb toen mijn Les Paul van Macwilliams over genomen en deze snaren zaten toen ook op die wijze.

Ik doe het ook maar zou niet weten waarom. ik heb idd ook een brug + stoptail

Maar mijn snaren lopen ook over de brug heen

Gearjunkie
10 december 2011, 14:17
Ik heb het op mijn sg gedaan omdat de halshoek dusdanig groot was, dat ik de stoptail heel hoog (vind ik lelijk) moest zetten. Je wilt voorkomen dat (de hoge e met name) de rand van de brug raakt.

SRV2000
10 december 2011, 14:44
Ik heb het op mijn sg gedaan omdat de halshoek dusdanig groot was, dat ik de stoptail heel hoog (vind ik lelijk) moest zetten. Je wilt voorkomen dat (de hoge e met name) de rand van de brug raakt.

Heeft het ook nog iets met het sustain te maken.
Ik heb namelijk ook al eens de snaren er normaal ( zoals het hoort) er op gezet.
Maar gevoelsmatig vond ik de andere methode ( snaren er over heen ) toch iets meer sustain hebben.

Ik kan er natuurlijk ook flink naast zitten.

Gearjunkie
10 december 2011, 14:46
Zou kunnen, maar ik durf het niet te beweren. Zowieso omdat je het niet kan a/b-en.

Oranjeaap
10 december 2011, 17:25
Ik wissel het wel eens af als ik snaren wissel. Kan nou niet zeggen dat ik verschil merk. Zit waarschijnlijk tussen je oren. De spanning van de snaar veranderd niet dus in principe zou benden ook geen enkel verschil voelbaar moeten maken