PDA

View Full Version : Hoeveel zou jij hier max voor geven???



iam
1 juni 2003, 16:33
er is een stukje hout weg aan de nek...
is dit erg?
http://users.pandora.be/iam/Copie%20de%20Copie%20de%20Epiphone%20probl%e8mes%2 0001.jpg




voor de rest een prachtige gitaar... hopelijk klinktie ook zo!!!

http://users.pandora.be/iam/Copie%20de%20Copie%20de%20Epiphone%20probl%e8mes%2 0003.jpg

meer foto's op http://user.pandora.be/iam

Soulflyhigh
1 juni 2003, 16:36
Zonde :cry: voor de rest mooie gitaar :lol:

iam
1 juni 2003, 16:39
maar doet het iets aan geluid? neen zeker?
kan wel daardoor de prijs even doen zakken :razz:

PeArLjAm
1 juni 2003, 17:02
Dat kleine stukje dat maakt echt niets uit voor je geluid hoor.. Maar dat neemt niet weg dat een kleine deukje of krasje in je gitaar erg zonde is en hem wel enigszinds in waarde laat zakken.. Probeer er nog wat geld of te krijgen zou ik zeggen, voor het geluid maar het in ieder geval niets uit, wel voor het oog :razz:

sash
1 juni 2003, 17:05
Ach kom op man, vintage :D

iam
1 juni 2003, 17:13
kan ik evengoed de beitel nemen en hem eens serieus relicen :-D

sash
1 juni 2003, 18:59
Nee met een Epiphone is dat nep. Moet je alleen doen met een echte Gibson :D

iam
1 juni 2003, 19:32
heb ni genoeg geld (en ook nie genoeg ervaring) voor een gibson...
maar ja, komt nog wel... binnen een jaar of 10 :razz:

jorrit
1 juni 2003, 23:55
ik kan de foto niet zien maar als het een goede gitaar is die goed klinkt en geweldig speelt....wat maakt een stukje hout minder dna uit....(k heb geen idee hoe groot de schade is....) en het is natuurlijk altijd leuk voor de prijs....

iam
2 juni 2003, 11:26
de links zijn weer in orde jorrit... daar zie je het stukje dat weg is...

iam
2 juni 2003, 21:54
iemand nog reactie?
hoeveel zou jij max voor deze gitaaar geven???

Matje
2 juni 2003, 22:31
Ik zou er niks voor geven, maar het is dan ook niet mij "cup-o-tea" :)

sash
2 juni 2003, 22:50
250 a 300

Ic3gl0vE
2 juni 2003, 22:55
250 max. Hij is misschien wel mooi maar het blijft een epi en er is een stukje af.

je kunt je rhodes trouwens ook relicen ;)

iam
3 juni 2003, 10:41
je kunt je rhodes trouwens ook relicen ;)

hoe stel je voor dit te doen? met een soldeerbout het de plastieken kap gaan smelten? het toetsenbord gaan kleuren? :razz:
neen ik houd het liever zo :razz:


http://users.pandora.be/iam/My_rhodes.jpg

De Teng
3 juni 2003, 10:45
Shit man Sash... interessant krantenknipsel op je site... wist niet dat je zo goed was en dat al na twee jaar... (y)

goed man!

gerrekat
3 juni 2003, 11:36
ik vind hem er cool uitzien zo dat stukje idd aangrijpen om de prijs te verlagen!

iam
3 juni 2003, 11:38
hij vraagt er nu 275 voor...
kzou willen tot 200 gaan... is wat onrealistisch datie zn prijs zo zou verlagen maar met 225 zou ik al content zijn

iam
3 juni 2003, 11:42
maar dan twijfel ik nog tussen diengeman zijn vintage yamaha (zie ander topic 450-->180)
en deze...

komt er nog eens bij dat mn amp binnen moet en daar dus ook al geld heen moet :cry: maar thats for the best

gerrekat
3 juni 2003, 11:47
Ik zou geen moment twijfelen vind deze paul er veel mooer uitzien en hou bovendien veel meer van een humbucker geluid, maatr misschien jij niet en dan moet je zeker voor die yamaha gaan!

maar vintage is een beetje gelul voor die yamaha het is gewoon een oude gitaar, vintage impliceert namelijk dat ie heel erg duur cq. gewild zou zijn vanwege bepaalde tonale eigenschappen die aan oude gitaren toegeschreven zouden worden, en of dat bij deze het geval is weet ik niet zo net!

best kans dat je nog een hoop moet sleutelen aan die oude yamaha voordat hij echt lekker speelt!

iam
3 juni 2003, 11:53
wel het probleem is dat ik niet weet voor wel geluid ik wil gaan...

ik begin nog maar...

les paul vind ik gewoon heel mooi... maar daar mag je niet op afgaan...
kzou vooral softrock (sorry ja :-? ) willen spelen... alé niet echt softrock maar zoals feeder klinkt op de nieuwst cd



Grant’s signature guitar is a 1967 Sunburst Jazzmaster. Originally a guitar for surf licks, it was made famous by Elvis Costello in the Eighties. The guitar in the Costello video caught Grants eye as everyone else had Gibson and Strats at the time. In addition to this, Grant also owns a 1964 Silver Jazzmaster (often tuned differently when used live) and another Sunburst 59 Jazzmaster + 73 Sunburst Fender Telecaster. His other guitars include a Cherry Red Gibson SG, a Green Custom Jazzbird, A Gibson Explorer, a Sunburst Gibson J-200 Acoustic and a natural finish Yamaha acoustic (for recording).



is een les paul dan een goed idee?

gerrekat
3 juni 2003, 12:07
ja een LP is bijna altijd goed, zou daar toch voor gaan, lijkt em een stuk betrouwbaarder en beter spelend dan een stokoude yamaha!

Ik vin hem er mooi uitzien ook, voor elke soort rock is een LP wel geschikt, maar ja als je echt een sterke voorkeur hebt voor de yamaha....

iam
3 juni 2003, 12:11
ik weet het gewoon niet...
ze spreken me alle2 wel aan maar de lp vind ik mooier...

de yamaha lijkt me meer 'versatile' maar ja....

gerrekat
3 juni 2003, 12:34
Nou dat maakt niet veel uit hoor de yamaha had alleen single coils dus echt versatile is dat ook niet, ik heb een hekel aan dei dingen ze zijn vaak noisy en hebebn weinig output maar voor cleanere typen muziek zjin ze wel geschikt!

De LP is een prima all round gitaar blues/rock/metal misschien dat een fender achtige gitaar beter is voor funk ofzo maar dat lukt een LP ook nog wel!

iam
3 juni 2003, 12:36
maak ik best een nieuw onderwerp

yamaha vs epi... :lol:

diengeman
3 juni 2003, 16:17
nee geen single coils, maar hotrails. trouwens, ik denk dat ik de yamaha niet meer verkoop, of hij moet voor een hoger bedrag weggaan. hij schijnt volgens sommigen bijzonder te zijn. kijk maar naar de antwoorden van je vraag: "van 450 naar 180". daar wordt gezegd dat hij een verbeterde fender is, net zoals de verbeterde SG van yamaha. dit wordt gezegd door gitaarbouwer van beroep. en dan is jou probleem ook opgelost, en kan je de epiphone kopen. hoef je niet meer te kiezen.

iam
3 juni 2003, 16:20
goed... geen probleem hoor... was wel heel nieuwsgierig...

ben blij dat je dankzij mn post gaan beseffen bent wat je had en dit niet zomaar gaat verkopen voor slecht 180€

rock that baby diengeman (of verkoop hem dan toch tenminste voor een redelijke prijs hé!!)

zijn er al mensen die interesse getoond hebben?

diengeman
3 juni 2003, 16:30
ja er waren meer mensen met interesse, maar die hadden het bod van 180 euro gegeven. ik kon ook deze gitaar + 600 euro ruilen met een fender twin reverb uit 1990. ik ben al een tijdje op zoek naar een twin reverb, maar deze is in Limburg. dat is voor mij zo'n 250 kilometer rijden, dus te ver weg. dus als je nog een twin reverb weet?.......
maar bedankt dat je via gitaarnet wat vragen over de yamaha had, want zo ben ik ook een stuk wijzer. Zwier had al gezegd dat hij van goed hout is gemaakt, maar wist niets over het type. nu weet ik een stuk meer over deze gitaar.

iam
3 juni 2003, 16:32
ga gewoon in op dat bod... ik denk dat dit een goed ruil is... al is het wel een reissue...
heb zelf een sf twin reverb maar heb die nogal nodig :)

FragDaddy
3 juni 2003, 19:18
275 is een hele nette prijs voor die epiphone.
is zelfs niet duur.

(ermee rekening houdend dat de birdseye top niet echt veel voorkomt)

succes met je beslissing.

iam
3 juni 2003, 19:22
tzal waarschijnlijk de epi wel worden aangzien er bijna geen ander goedkoop alternatief is

wat er wel bijkomt is dat ik mn amp moet laten vermaken (weet niet wat eraan scheelt... zie vintage versterkers)

en zou dan nog eens een custom grill willen voor mn twin (kost ook nog eens 125€)

tword tijd voor prioriteiten te stellen :p