PDA

View Full Version : Nick Pilmeyer - Morning Star



JimiDylan
9 december 2011, 17:50
Het derde nummer wat ik geschreven heb voor de RockAcademie. Opdracht was om een Introductie song te schrijven (waarbij er dus tekstueel iemand geintroduceerd wordt, in dit geval een fictief persoon uit de theologie). Verder moest het een AAA vorm zijn (wat niet 100% gelukt is, maar dat moet de pret niet drukken). Hoor wederom graag wat jullie er van vinden!

http://soundcloud.com/nickpilmeyer/nick-pilmeyer-morning-star

Jedeel
9 december 2011, 18:57
Ik vind het een geweldig nummer!!!
(Los van of het voldoet aan 'AAA'.....)

JimiDylan
9 december 2011, 20:09
Thanks man! Vind iemand de reverb beter dan bij True story? (Zie vorige topic) heb ik wat mee zitten klutselen namelijk.

Duhsjaak
10 december 2011, 13:51
Hi
Ja, dit vind ik beter klinken.
Maar first things (iemand ooit opgevallen dat de i naast de o zit? Ik had getypt: First thongs first! Snel verbeterd voordat ik een akelige commissie achter mijn treurige dingest aankrijg!!!).

OK, overnieuw dan maar: First things first. Je hebt een PMmetje.
En over deze en de vorige post hebben we het nog wel effe.
Vriendelijek groet, Gus

PS aan jullie jongere netters: Is dat een idee voor een liedje of wat? Als dit geen hookline is vreet ik mijn hoed op!

JimiDylan
10 december 2011, 14:24
Hahaha! Heb gereageerd op je PM ;-)
Je hebt een mooie manier van communiceren Duhsjaak! :cheerup:
Nog meer reacties op de songs?

The Lo Lands
13 december 2011, 10:10
Deze vind ik ook erg fraai!! Reverb is zeker beter :-)

En wat is AAA vorm denk ik dan :hide:

Duhsjaak
13 december 2011, 11:53
Hi
Mijn bericht is er uit gevlogen en nu kan alles overnieuw. Het lijkt wel strafwerk.
Ik ben groot voorstander van echo. Mijn Copy Cat (band echo) heeft 20 jaar in standje 1 gestaan. Een harde en korte enkelvoudige repeat.
Zie R&R en zie John Lennon, die tot zijn laatste dagen heeft getwijfeld aan zijn stem.
Dus niet zo'n wollige meervoudige. Die klinkt badkamer of WCpot achtig.

Daar staan de kleine lettertjes. Niet in je polis, maar in de pot. Daar weten we alles van.

AAA (Triple A of Triple A+) is een rapportcijfer van Standard & Poor's, Moody's of Best's Rating Agencies.

Tot voor kort jargon dat uitsluitend binnen de financiele wereld werd gebruikt. Nu krijgen wij daar ook mee te maken. Waarschijnlijk komend weekend zal NL worden afgewaardeerd van AAA naar AA. Niet omdat wij niet goed zijn voor ons geld, maar omdat wij laten zien geen benul te hebben van hoe wij met een crisis moeten omgaan.

Wat is vind van de Rating jongens kun je nazien op LinkedIn (Wie controleert de controleurs).
Wat ik vind van hoe om te gaan met een crisis: In 1995 heb ik een crisisdraaiboek geschreven voor Scholen, Verenigingen en Bedrijven.

De enige club die obligaties uitgeeft zonder rapportcijfer is Heineken. Die gaan uit van hun eigen kracht en zijn ervan overtuigd geen pottekijkers nodig te hebben.
Heb je geld over, koop dan obligaties Heineken. Hoe meer crisis, hoe meer bier. Gratis beleggingsadvies.

AAA vorm is in Angelsaksische Landen een (weinig) gebruikt jargon om een songstructuur aan te duiden zonder bridge en refrein. De (bijvoorbeeld) 4 regels van het couplet worden aangevuld met (bijvoorbeeld) 2 regels die telkens op dezelfde manier het couplet afsluiten en op die wijze de functie van het refrein overnemen.

Kennelijk gelooft men op de Rock Academy nog in imponeertaal.

Imponeertaal is te herkennen bij politici en domme ambtenaren (er zijn namelijk ook slimme). In plaats van te zeggen:

- Druk de kruk naar beneden en doe de deur zachtjes dicht

(wat een heldere boodschap is)
zeggen ze:

- Middels het behoedzaam handmatig manipuleren van de deurkruk, is het, binnen de grenzen van de redelijkheid, mogelijk de deur fluisterstil te sluiten

Het woord MIDDELS geeft ze weg. Zodra iemand over middels begint, wees dan op je hoede. Imponeertaal is dom, omdat diegene kennelijk denkt dat de ander zo dom is om daar in te trappen. Niet dus. Het versluiert de boodschap en zegt iets (negatiefs) over de persoon die imponeertaal gebruikt. Die neemt zichzelf wel en de ander niet serieus.

Het is geen hogere wiskunde: Andersom is hoe het hoort te zijn.

Dus De Rock Academy doet er goed aan de boodschap helder te houden. Tenzij het uitzoeken van dit jargon deel uitmaakt van de opdracht. Zo niet: Vind ik het maar een kinderachtig gedoe!

Vriendelijke groet, Gus

JimiDylan
13 december 2011, 19:31
In principe wordt er in verschillende termen hierover gecommuniceerd, maar ze vinden het belangrijk dat we alle verschillende termen kennen, zodat we niet voor verassingen te komen staan. Zo krijgen we ook alle klassieke termen in ons kop gestampt, zodat je niet opeens schrikt als er op je partituur iets vermeld staat in het italiaans ofzo :-P

Duhsjaak
13 december 2011, 21:49
Hi
Da's mooi, maar niet iedereen zit op die Academy. Dus als je graag reacties wilt van je peers is het misschien een goed advies dat jargon toe te lichten.

Ik ken het toevallig maar het het al honderd jaar niet gebruikt. Komt veel in de folk/verhalende songs voor. Daar nemen wij tegenwoordig de tijd niet meer voor. Misschien maar goed ook. Luister eens naar John Barleycorn (must die). Muzikale diahrrea. Het begint te sputteren en het houdt nooit meer op.

Net zo goed als allegro frituro, iets dat je alleen nog in de lokale snackbar aan zult treffen.

En onthoud s.v.p. mijn motto dat creativiteit nooit schuilt in controle. Maar in het juist los laten van de controle. Want alleen dan doe je vondsten van dingen, waarnaar je niet op zoek was. Een idee dat op opleidingen maar moeizaam (niet eigenlijk) wordt aanvaard.

Ga door vriend.
Laat ze een poepie ruiken op die Academy.
Vriendelijke groet, Gus