PDA

View Full Version : Grunge/stoner/progressieve band(leden), regio Breda



Brum
9 december 2011, 13:27
Gezocht:

Band(leden) voor een grunge/stoner/progressieve rockband van gevorderd niveau. Regio Breda, maar ik kan me ook enigszins verplaatsen van pak 'm beet Rotterdam tot Antwerpen. Ben geen virtuoos, maar ook zeker geen beginner en heb de nodige band ervaring. Geen covers, uitzonderingen daargelaten. Ik heb aardig wat ideetjes op de plank liggen, die ik graag met een band zou willen uitwerken. Twee gitaristen geen probleem, liever zelfs, daar ik meer slaggitarist dan leadgitarist ben.

Wie maakt me los? Stuur me dan even een privé berichtje s.v.p.

allochthomas
9 december 2011, 19:24
Breda, helaas net te ver weg

Brum
12 december 2011, 11:24
Utrecht voor mij eventueel niet, mits ik m'n versterker bij een oefenruimte kan stallen. Ik ben alleen wel zowat 12 jaar ouder dan jij geloof ik.:hide:

Brum
28 december 2011, 21:25
Ik bump 'm toch maar even. Nog steeds zoekende.

SEVerstraten
3 januari 2012, 10:23
Hey,

nog steeds op zoek naar muzikanten? Ik zit zelf in Tilburg en ben slaggitarist / bassist. Ik heb al een tijd niet meer in een band gezeten, maar ik ben toe aan een dikke uitdaging. Ik kan me goed vinden in de stijl.

Wat heb je aan muzikanten om je heen verzameld tot nog toe. helaas heb ik vrij weinig creatiefs online staan. maar een paar ruwe ideetjes vind je op soundcloud: http://soundcloud.com/sander-verstraten

Brum
8 maart 2012, 13:29
Nog steeds zoekende...

Fuhgawz
9 maart 2012, 10:39
Ik zie eerlijk gezegd de link niet echt tussen stoner/grunge aan de ene kant en progressieve muziek (ik denk bij die term aan Dream Theater e.d.) aan de andere kant. Lijkt me lastig te combineren. Kun je dat aub verder uitleggen? Daarbij zeg je van gevorderd niveau te zijn, maar leads zitten er niet in? Daar spreek je jezelf ook een beetje tegen.

Brum
9 maart 2012, 12:41
Progressief en stoner/grunge gaat goed samen hoor en ik denk daarbij niet aan Dream Theater, verre van zelfs. Voorbeelden van bands waar ik zelf door beïnvloed ben zijn bijvoorbeeld Soundgarden, Alice In Chains, Atomic Bitchwax, maar ook de meer progressieve hoek zoals een Porcupine Tree of Tool. Maar ook bands als Biffy Clyro, Muse, Pearl Jam zijn voorbeelden waar ik door beïnvloed ben. Al met al dekt dat de lading redelijk denk ik. Ik vind persoonlijk ook Soundgarden een goed voorbeeld van een grunge band met progressieve invloeden.

Daarvoor hoef je toch niet geweldig leads te spelen? Ik zie niet in waar ik mezelf tegenspreek. Ik heb gewoon meer de voorkeur voor een band met twee gitaristen, waar ik dan meer het ritmewerk doe op de gitaar. Bovengenoemde bands staan ook niet echt bekend om hun overvloed aan leadwerk. Voorkeur is ook anders wat dan 'leads zitten er niet in'.

En gevorderd niveau is over het algemeen wat je invult bij de de muzikantenbanken als je geen beginner meer bent en dat ben ik niet. Na een jaartje of 15 gitaar spelen ben je toch wel gevorderd, is het niet?;)

Fuhgawz
10 maart 2012, 10:37
Hey Brum, het staat er een beetje lullig zie ik. Is niet zo bedoeld hoor. Ik heb gewoon eerder op een advertentie gereageerd van 'gevorderde' muzikanten waar dat uiteindelijk tegenviel. ;) Ik wil dus zeker weten dat ik niet te maken heb met gasten die maar net powerchords kunnen spelen. Als er dan ergens staat dat iemand gevorderd is, maar geen solo's kan spelen, dan gaat er bij mij een alarmbelletje rinkelen. Komt misschien inderdaad door de standaard muzikantenbank-kwalificaties dat dat niet altijd duidelijk is, maar het ligt ook aan mijn vooroordelen/ervaringen.

Ik begrijp nu ook wat je bedoelt met progressieve invloeden en dat maakt het een stuk logischer. Kyuss -> Soundgarden -> Tool is een logischer link dan Sleep -> Dream Theater of zo. ;)

Brum
12 maart 2012, 11:33
Geen probleem hoor, ik zag het ook niet als een aanval. Ik snap de vraag ergens ook wel, progressief is wel een heel breed begrip.

Brum
11 april 2012, 11:51
Heel voorzichtig nog, maar zoals het er nu naar uit ziet is een drummer en tweede gitarist gevonden. Geen idee of het wat is, ik heb ze nog niet ontmoet, maar het is in ieder geval een begin en we gaan daten binnenkort. Rest nog een bassist en Chris Cornell, maar een andere zanger mag ook (geintje). Eventueel een bassist die ook nog 's kan zingen (het bereik van Cornell is echt geen pre) is natuurlijk ook meer dan welkom. Een tweede stem is sowieso altijd wel welkom, maar ook weer geen pre. Eigen teksten schrijven tot op zekere hoogte wel, of één van de andere gasten moet al een begenadigd tekstschrijver zijn.

Verder is er niet veel veranderd, plaats van gebeuren blijft Breda en/of omgeving. Misschien is het nog wel handig om te vertellen dat ik 34 ben en de drummer 29.

Brum
22 mei 2012, 13:03
Complete band gevonden en vooralsnog niet meer zoekende! Topic mag wat mij betreft dicht.