PDA

View Full Version : Fender CS54?? of Fender CS69??



stevierayfan
8 december 2011, 19:56
welke worden het Fender CS54?? of Fender CS69??

ik ben fan van srv,jimi hendrix,john mayer??

(ik wil Absoluut geen texas specials OF De CS54 of de CS65

alvast bedankt

Dealer
8 december 2011, 20:02
je kan ook proberen een combinatie te maken door losse elementen op ebay te scoren xD tussenposities moeilijk te gissen hoe het wordt aangezien dit moeilijk te testen valt bij gitaren in winkels, aangezien de combinatie volgens mij in fabieksmodellen niet voorkomt

maar hoe je dat op authenticity kan checken weet ik niet

Ik zou zeggen probeer gitaren waar ze in zitten. Stel je denk bij 54 nice brugelement en van midde en neck wil je 69 probeer te combineren

Maar als je een tussenpositie gebruikt in je elementen valt dit natuurlijk moeilijk te zeggen al kan daar ook iets heel leuks uitkomen natuurlijk

stevierayfan
8 december 2011, 20:13
je kan ook proberen een combinatie te maken door losse elementen op ebay te scoren xD tussenposities moeilijk te gissen hoe het wordt aangezien dit moeilijk te testen valt bij gitaren in winkels, aangezien de combinatie volgens mij in fabieksmodellen niet voorkomt

maar hoe je dat op authenticity kan checken weet ik niet

Ik zou zeggen probeer gitaren waar ze in zitten. Stel je denk bij 54 nice brugelement en van midde en neck wil je 69 probeer te combineren

Maar als je een tussenpositie gebruikt in je elementen valt dit natuurlijk moeilijk te zeggen al kan daar ook iets heel leuks uitkomen natuurlijk

He,

bedankt voor de tip!!!

Stratman70
9 december 2011, 00:35
Is de volgende optie iets:

Naar gitaarwinkels gaan, planken uitproberen en zelf een conclusie trekken over welke gitaar (of type element) het beste voor je is?

SRV speelde voornamelijk op een gitaar met rosewood toets en Jimi hendrix voornamelijk met maple. Maakt ook al verschil in klank.
En op elementgebied is er zoveel moois! Gewoon allemaal proberen!

Uiteindelijk komt de sound (die jij speelt op je gitaartje) uit je eigen vingers. Ja, iets heel vreemds, maar helaas waar!

Ook de versterker speelt een rol en niet in de laatste plaats:
ook jouw eigen oortjes!

Go try!

stevierayfan
9 december 2011, 15:56
Is de volgende optie iets:

Naar gitaarwinkels gaan, planken uitproberen en zelf een conclusie trekken over welke gitaar (of type element) het beste voor je is?

SRV speelde voornamelijk op een gitaar met rosewood toets en Jimi hendrix voornamelijk met maple. Maakt ook al verschil in klank.
En op elementgebied is er zoveel moois! Gewoon allemaal proberen!

Uiteindelijk komt de sound (die jij speelt op je gitaartje) uit je eigen vingers. Ja, iets heel vreemds, maar helaas waar!

Ook de versterker speelt een rol en niet in de laatste plaats:
ook jouw eigen oortjes!

Go try!

het worden CS69!!

Aca Ilic
9 december 2011, 20:19
het worden CS69!!
en daarna wordt het een andere setje ;-)

G.G.
9 december 2011, 20:43
en daarna wordt het een andere setje ;-)

En daarna weer een ander setje. Waarom? omdat de zoektocht nooit af is en je steeds van smaak en gehoor veranderd... Dat is juist het leuke.

Bewaar daarom ook de originele verpakking, bon en alle meuk. Vreg of laat verdwijnt ook dat setje weer naar MP.

Aca Ilic
9 december 2011, 22:21
En daarna weer een ander setje. Waarom? omdat de zoektocht nooit af is en je steeds van smaak en gehoor veranderd... Dat is juist het leuke.

Bewaar daarom ook de originele verpakking, bon en alle meuk. Vreg of laat verdwijnt ook dat setje weer naar MP.

thanks G.G.
ik had het kort gehouden, ben blij dat je hem uid de droom geholpen hebt....+1

G.G.
9 december 2011, 22:26
thanks G.G.


Graag gedaan hoor ;)

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat SRV geluid niet in een bepaald zooitje magneten met koperdraad zit. Het zit in de manier van spelen, de vingers en in de versterkers... (maar met name de vingers)

Heb jaren gezocht naar het geluid en heb ontdekt dat je het niet kan kopen. Het zit in je vingers (en bij mij door totaal gebrek aan talent dus helaas niet).

Maar de zoektocht is wel leuk, dus blijven zoeken!

barno
9 december 2011, 22:37
B strats is het eigenlijk vrij simpel: zowat alle standaard en CS strats volstaan voor Hendrix / SRV. zoals gezegd: skills en zeker ook amps zijn daar een pak crucialer.

Ik veronderstel trouwens dat het bij LP's ook min of meer zo zit: denk niet dat het aan het type LP zal liggen als er geen Gary Moore uitkomt

Aca Ilic
9 december 2011, 23:03
precies guys,

met een gewone strat , juiste feel, en een paar bekende licks kom je aardig in de buurt van je helden. Maar zoektocht naar je imaginaire , ultieme "geluid van..", is altijd leuk totdat je achterkomt dat hem in de vingers en bezieling zit ;-)

guitarkid
9 december 2011, 23:11
Graag gedaan hoor ;)

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat SRV geluid niet in een bepaald zooitje magneten met koperdraad zit. Het zit in de manier van spelen, de vingers en in de versterkers... (maar met name de vingers)

Heb jaren gezocht naar het geluid en heb ontdekt dat je het niet kan kopen. Het zit in je vingers (en bij mij door totaal gebrek aan talent dus helaas niet).

Maar de zoektocht is wel leuk, dus blijven zoeken!

Exact! En wat dacht je in het geval van SRV ook nog van de snaardikte......;)

G.G.
9 december 2011, 23:16
totdat je achterkomt dat hem in de vingers en bezieling zit ;-)

Wat dacht je van het moment waarop je besluit, na in 20 jaar tijd veel geld uitgegeven te hebben aan SD en DiMarzio, zelf maar eens wat bobbins en Alnico5 magneten te gaan bedraden met 42 AWG draad.

Dan is de magie helemaal weg. Je praat over nuance verschillen.

Eerste poging zelf elementen in elkaar fröbelen:


http://www.youtube.com/watch?v=efjv_hrtLV8

De kleine ligt beneden te slapen, dus ff heel snel wat geluidjes opgenomen met de webam op de laptop. Klinkt nergens naar, maar je kan wel horen wat de blenderpot in het begin van het filmpje doet met het brugelement.

hals en midden klinken bijna identiek, dus daar ga ik nog even aan rommelen.


Toch denk ik dat je met die CS69 echt een leuke set hebt voor je strat. Heb er niet veel negatiefs over gehoord.

thomas_lc
10 december 2011, 20:24
sorry maar ik vind dat die elementen in die groene strat niet zo veel definitie hebben :O

G.G.
10 december 2011, 20:36
sorry maar ik vind dat die elementen in die groene strat niet zo veel definitie hebben :O

Wat wil je met de microfoon die in de klep van de laptop zit en dan op fluistervolume? Was meer om aan te tonen dat elementen echt totaal niet magisch zijn. Iedere boere lul kan ze maken en ze klinken allemaal min of meer hetzelfde. Ht zijn nuance verschillen binnen het vele verhaal van plectrum totaan speaker.

Pepe
10 december 2011, 21:40
Wat GG zegt.
Het is als naar de kapper gaan. Je kan elk plaatje uit de modellenfolder aanwijzen maar ze moeten het uiteindelijk toch doen met dat haar van je en met die kop eronder.

Tristan
10 december 2011, 21:52
Ik vind die Strat heerlijk klinken, die pickups klinken zeker zo lekker (naar mijn mening zelfs lekkerder) dan die schijtdure Kloppmann Strat pickups waar sommigen hier zo op geilen.

G.G.
10 december 2011, 21:57
Ik vind die Strat heerlijk klinken, die pickups klinken zeker zo lekker (naar mijn mening zelfs lekkerder) dan die schijtdure Kloppmann Strat pickups waar sommigen hier zo op geilen.

Whahahaaa... nu ff mijn toetsenbord schoonmaken.

Ben wel benieuwd wat TS van die CS69 gaat vinden in zijn strat en of ie veel verschil merkt met wat hij nu heeft.

stevierayfan
11 december 2011, 15:01
Graag gedaan hoor ;)

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat SRV geluid niet in een bepaald zooitje magneten met koperdraad zit. Het zit in de manier van spelen, de vingers en in de versterkers... (maar met name de vingers)

Heb jaren gezocht naar het geluid en heb ontdekt dat je het niet kan kopen. Het zit in je vingers (en bij mij door totaal gebrek aan talent dus helaas niet).

Maar de zoektocht is wel leuk, dus blijven zoeken!


De zoektocht is id het leukste......
en wat betreft die vingers,

dikke snaren, grote frets,tubescreamer, en hard aanslaan wil ook wel eens helpen om srv zn geluid te verkrijgen(niet precies maar ongeveer

stevierayfan
11 december 2011, 15:03
Wat dacht je van het moment waarop je besluit, na in 20 jaar tijd veel geld uitgegeven te hebben aan SD en DiMarzio, zelf maar eens wat bobbins en Alnico5 magneten te gaan bedraden met 42 AWG draad.

Dan is de magie helemaal weg. Je praat over nuance verschillen.

Eerste poging zelf elementen in elkaar fröbelen:


Toch denk ik dat je met die CS69 echt een leuke set hebt voor je strat. Heb er niet veel negatiefs over gehoord.


zoho..... mooi geluidje komt er uit je strat hoorr....

G.G.
11 december 2011, 15:13
zoho..... mooi geluidje komt er uit je strat hoorr....

Zat een uurtje geleden even in dit topic te kijken en zag toen ineens het probleem dat Thomas_lc al opviel.

Net ff nieuwe geluidjes opgenomen, maar dan met de push/pullpotmeter uitgetrokken (dummiecoil uit het circuit, dus iets meer brom, maar ook meer tone). Zelfde crappy opname techniek zodat je het verschil mooi kan horen tussen met dummy en zonder dummy. Eerdere filmpje was dus met dummy, deze is zonder dummy.


http://www.youtube.com/watch?v=_Eqz9Bz4Juo&feature=youtu.be

thomas_lc
11 december 2011, 15:17
klinkt wel veel beter :rockon: