PDA

View Full Version : Is het Line 6 dan toch gelukt?



Useless
8 december 2011, 12:49
http://www.youtube.com/watch?v=I9E2eXXwW28&feature=player_embedded

hole
8 december 2011, 12:52
zonder het filmpje gezien te hebben, waag ik een gokje:

nee.

Useless
8 december 2011, 12:56
Kijk toch maar eens :-)

allochthomas
8 december 2011, 12:58
Buizen amp met een hoop digitale en analoge foefjes, meh

Tankman
8 december 2011, 13:03
Ik snap het concept niet helemaal. De meerderheid van gitaristen houden het graag simpel. Gitaar, handjevol pedalen en een goeie buizenamp zonder poespas.

Exi
8 december 2011, 13:07
Useless:soinnocent:

Squier4ever
8 december 2011, 13:10
Ik heb een POD HD300 voor thuisgebruik/recording, maar als ik met een band speel hoef ik al die poespas echt niet, dus nee....

hole
8 december 2011, 13:10
Net gekeken, en ik blijf bij mijn antwoord.

Nielsje
8 december 2011, 13:20
Een filmpje van 45 minuten? meh.

hole
8 december 2011, 13:22
ik had aan de eerste 5 al genoeg

BartBlackMagic
8 december 2011, 22:43
Louter afgaande op het geluid van het filmpje kan 'k niet begrijpen hoe je dit slecht kan vinden...

Einzeln
8 december 2011, 22:57
http://www.youtube.com/watch?v=FW3UAGwB98g&feature=related
Klinkt goed hier uit mijn speakertjes

G.G.
8 december 2011, 23:05
Dat logo hoort op de tram tussen Centraal Station en Crooswijk te zitten, maar als ik daar doorheen probeer te kijken.....


Klinkt eigenlijk best wel goed en veelzijdig. Zou hem best een keertje in het echt willen horen. Kopen? Nee, dat niet.

Fiendish
8 december 2011, 23:31
Op het moment dat ik zag dat het filmpje van Andertons was en ik die pleuriskop van Chapman zag haakte ik al af.
Mijn antwoord is dus automatisch NEE.

crapton
9 december 2011, 07:31
Ziet er goed uit en klinkt helemaal niet slecht. Mooi kitje.

Mij is nog niet helemaal duidelijk waar de 'sound' (ik bedoel crunch en distortion) vandaan komt. Een deel uit de eindtrap met allerlei settings. Maar ook een deel uit de pre-amp? Wordt de modeling uit de HD500 dan nog gebruikt? Of is het een soort 4 cable method?

Ik vind het idee van een mooie cleane setup wel aardig maar een tube amp met ingebouwde effecten bestaat al (H&K huppeldepup weetikveel).

Als ik een Variax heb dan zie ik de meerwaarde van die HD500 heel duidelijk, zonder Variax komen alleen de delays, chorus enz uit dat (nogal dure) kastje. Wordt het zo niet erg complex. Leuk dat het allemaal kan. Of ik heb het niet geheel begrepen.

Ik vind overigens verbazingwekkend (of niet) dat de andere reacties zo kort zijn en niet verder dan de neus lang...

jim__
9 december 2011, 08:27
Volgens mij is deze discussie hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149444-Line-6-DT-25-Video-pops-up%21&highlight=line+DT25) al langs geweest?

Brum
9 december 2011, 10:57
Best knap hoe bepaalde ervaringsdeskundigen aan de hand van een gecomprimeerd You Tube filmpje een product volledig kunnen afzeiken. Ik gok dat het met de merknaam te maken heeft en weinig met ervaring. Zie je helaas veel op fora.

jim__
9 december 2011, 11:11
Best knap hoe bepaalde ervaringsdeskundigen aan de hand van een gecomprimeerd You Tube filmpje een product volledig kunnen afzeiken. Ik gok dat het met de merknaam te maken heeft en weinig met ervaring. Zie je helaas veel op fora.
Deels eens, echter gebeurt het omgekeerde minstens net zoveel. Sommige zaken worden de hemel in geprezen aan de hand van youtube inclusief compressie. Zeker als een video afkomstig is van een winkel, wat hier het geval is, zou ik zeker kritisch zijn. Een winkel zal een product nooit afkraken, anders verkopen ze niks. Heeft met ervaring te maken.

On topic: als ik hem een keer tegenkom zal ik hem zeker willen proberen, het concept lijkt me wel interessant.

the sure thing
9 december 2011, 11:15
Ik haat line6. Vanaf het begin al.

Kim Wilson
9 december 2011, 11:18
De kortzichtigheid en conservatieve houding van gitaristen in één topic samengevat. Godsamme zeg. :stop:

Brum
9 december 2011, 11:22
Beetje in de lijn van: "Ik haat negers, vanaf het begin al". Totdat de buurman ineens een toch wel aardige neger blijkt te zijn.

@Jim: Klopt wat je zegt, dat zie je inderdaad ook veel. Het is eigenlijk een beetje schapengedrag, de grote groep volgt.

Ik ben wel benieuwd of het Line 6 nu echt gelukt is en mocht ik dat ding tegenkomen in een winkel, dan wil ik 'm graag 's aan de tand voelen. Die Bogner Line 6 vond ik niet zo denderend, maar wellicht is deze beter.

grayfink
9 december 2011, 11:23
Aldus de man met telecaster en vintage Vibrolux :D

Kim Wilson
9 december 2011, 12:26
Aldus de man met telecaster en vintage Vibrolux :D
Klopt ook, maar ik word wel een beetje treurig van de reacties hier. Niemand heeft dat ding ooit gezien, men kan alleen oordelen op basis van een youtube-filmpje, maar toch wordt het bij voorbaat al afgebrand.

Hole was al kort door de bocht, maar de reactie van The Sure Thing slaat echt helemaal alles.

Bijl
9 december 2011, 12:38
Ik heb het filmpje niet gekeken, youtube filmpjes kunnen niet overbrengen wat een versterker doet. Een line 6 converteert je geluid van analoog naar digitaal en weer terug, een youtube filmpje doet daar nog een schepje bovenop door het nog een tweede keer digitaal te vernaggelen.

Deze week heb ik wel weer demo opnames gemaakt met m'n toneport UX1 en dat bevalt nog steeds uitstekend. Digitale zooi in de studio = ok, digitale zooi op het podium = bleh.

Pirate
9 december 2011, 12:51
Digitale zooi in de studio = ok, digitale zooi op het podium = bleh.

vanwaar het verschil?

rijsberman
9 december 2011, 13:10
Waarom, vraag ik me dan af. Waarom zou je alles digitaal willen doen, als het net zo makkelijk (en m.i. vaak mooier) met jaren 50 techniek kan? Wat voegt dat line 6 spul toe, anders dan technische foefjes die proberen iets na te doen wat er al was?

Maar ook: waarom zou je je druk maken? Als het niks vindt, koopt je het toch gewoon niet? Er is keuze, tussen dit en een echte amp, dus iedereen kan kiezen wat 'm het beste past. Mooi toch? Waarom dan alle emo-reacties?

YannickH
9 december 2011, 13:55
je gaat me toch niet zeggen dat die line6 goed gaat verkocht worden:dontgeti:
tenzij hij 2keer niks gaat kosten...

Toaster
9 december 2011, 13:59
Ik ben verre van een line6 fan (behalve de UX1 dat is gewoon een top apparaatje)
Maar wat ik eruit begrijp is dat je dus bepaalde voicings kan bereiken dmv hybride technieken en echte anologe schakelingen.

Prima toch?

En de prijs die ze ervoor vragen is ook nog goed. Voor die prijs zit je in de onderkant van het buizensegment wat net een beetje volwassen begint te klinken.
Als je voor die prijs dezelfde sounds kan kopen en je krijgt er dus nog eens 3 versterker sounds/voicings bij....
Dan denk ik dat dit gewoon een serieuze kandidaat is voor heel veel gitaristen met een budget tussen de €700,- en € 1.000,-


krijg je nog allerlei mooie opties erbij ook (silent recording, midi schakelbaar, presets die je kan programeren met je floorboard..)

Ik krijg hier geen commissie voor en ik heb het apparaat ook nog niet in levende lijve gehoord maar hier is zeker markt voor. En dat komt toch echt door de sounds in deze prijskwaliteitsklasse.


Trouwens wel een leuke overlevingscyclus van veel bedrijven:
Line 6 is mega digitaal en gaat aan de buisjes
Vox en Fender zijn mega buis en hebben nu hele goede digitale versies

Einzeln
9 december 2011, 14:07
Dit topic vertelt mij meer over the "posters" dan over line 6.

Birdy_In_The_Sky
9 december 2011, 17:30
Ik heb 1 woord voor dit topic.. Zielig.

Het is niet omdat jullie ooit eens een (of meerdere) negatieve ervaringen met een product van line 6, dat daarvoor alles van line 6 "brol" is en dat die mensen in californië niks degelijks kunnen maken.

Je gaat mij niet horen line 6 in de hemel te staan prijzen, maar ze zijn tenminste zeer innovatief en voor mensen met een beperkt budget zijn ze best handig ;)

SRV2000
9 december 2011, 19:08
Als gitarist moet je open staan voor de hedendaagse trends. Dat wil nog niet zeggen dat dit product aan je wensen voldoet.

Line6 heeft nauw eenmaal geen goede reputatie en ze zullen ongetwijfeld een aantal producten op de markt hebben gebracht waar de kwaliteit ver te zoeken is, Maar je kunt duidelijk zien dat Line6 vooruit gaat.

Het is weer typisch Nederlands om een vooroordeel te geven op iets waar ze totaal geen kaas van hebben gegeten.

Ik heb deze versterker bij een kennis van mij getest en het viel mij absoluut niet tegen.
Het is niet mijn ding maar Line6 gaat in mijn ogen met stappen vooruit.

Ik heb ooit ook eens een Spider mogen testen. Volgepropt met modelings en presets.... breek me de bek nie open.

Dit is hetzelfde bij Behringer.

Veel mensen trappen dit merk echt letterlijk de grond in.
Wat we wel vergeten is dat de mensen van Behringer de laatste jaren ook niet stil hebben gezeten.

Behringer is momenteel wel 1 van de merken die op jaarbasis de meeste PA speakers verkopen.

Motto van het verhaal.

Oordeel niet te snel en probeer in te zien dat de makers met bloed zweet en tranen hun producten op de markt hebben gebracht
Probeer in te zien dat sommige merken hun best doen om als maar beter te worden.

En wees een vent om dit ook toe te geven. ook al heb je jaren lopen brullen dat Line6 slecht is.
Dit is gewoon een goede versterker en mijn complimenten voor de mannen van Line6

SvennStar
9 december 2011, 19:17
+1 wel leuke woordkeuze trouwens 'Het is weer typisch Nederlands om een vooroordeel te geven op iets waar ze totaal geen kaas van hebben gegeten.'

Baker
9 december 2011, 20:28
Vooropgesteld:
Ik ben al jaren line6 gebruiker, en ik vind dat ze prachtige producten maken, en ja line6 gaat met sprongen vooruit.

Maar wat een ongelofelijk kut filmpje is dit zeg.
"Did you hear that? Yeah man, oooooowsome"
...en dan een beetje tevreden naar elkaar knikken.

Wie zijn deze gasten?

muziekschuur
9 december 2011, 20:37
Mesa komt met de Royal Atlantic..... Wooooohooo.....


Daar mijn Mesa v-twin voor en 3 pedaaltjes...... yeahhh...

allochthomas
9 december 2011, 20:41
Vooropgesteld:
Ik ben al jaren line6 gebruiker, en ik vind dat ze prachtige producten maken, en ja line6 gaat met sprongen vooruit.

Maar wat een ongelofelijk kut filmpje is dit zeg.
"Did you hear that? Yeah man, oooooowsome"
...en dan een beetje tevreden naar elkaar knikken.

Wie zijn deze gasten?
Wat verwacht je van rob chappers? Ik heb die kerel nog geen kritische review zien doen, alles is "AMAZING!"

G.G.
9 december 2011, 20:49
Het is gewoon een heel erg slim ding. Meerdere versterkers in 1 top, die er ook nogeens uitziet als een normale buizentop. Van buiten niet te zien dat ie vol zit met digitale zooi en het lijkt ook nog eens lekker veelzijdig voor een mooie prijs.

Ik neem aan de de geluidskwaliteit een stuk beter is dan dat blauwe 19" apparaat dat de V-amp heette, wat ik ooit eens gehad heb.

Eigenlijk vind ik alleen het logo lelijk.

the sure thing
9 december 2011, 21:22
Wat een ge-emmer op dit forum zeg!

Line6 is als het automerk KIA: prima en niks mis mee en ze innoveren voortdurend. Maar ze mikken op een bepaalde doelgroep en zullen daarmee nooit een merk kunnen benaderen zoals Porsche, Audi, Mercedes of nog maar eens een A-merk. Is Line6 slecht? Ja en nee.

Ik heb vanaf het ALLEREERSTE begin Line6 gevolgd en regelmatig hun spullen uitgebreid aan de tand gevoeld. Voor in de studio zou ik het spul morgen aanschaffen: geweldig. Maar LIVE zou ik er echt niet op spelen, omdat het NIET het buizengeluid kan benaderen. De buizenFEEL zit niet in een type merk als Line6. Zoals KIA niet het gevoel kan geven dat je in een Audi rijdt.

Ik ben nog altijd met stomheid geslagen dat ik een paar jaar geleden naar een concert van De Dijk ging (Ahoy) en groot fan dat ik van Nico Arzbach ben, zo'n kut geluid had hij opeens. Wat bleek? Hij stond LIVE met Line6 spullen te spelen. Ik hoorde het dus ONMIDDELLIJK.

Goed klinken op youtube kan elke versterker: ook transistorversterkers. Waarom? Het is een OPNAME. Er zijn zoveel prima gitaargeluiden opgenomen op studio-albums met digitale amps(imulaties). Maar LIVE staan diezelfde gitaristen wel met buizenversterkers te spelen. Ik zal bij toekomstige OPNAMES met een glimlach mijn gitaar in Line6 (de pro versie dan) spullen prikken. Helemaal als daarachter nod diverse mix en master software beschikbaar is. Geen gezeik meer met buizenamps die veel te hard staan.

Line6 icm met Bogner (de alchemy serie?) zou dan het beste van 2 werelden moeten zijn. Maar IK vond het slecht klinken. Waarom? Ik zou het echt niet weten. Op papier de ideale combinatie, in de praktijk dynamiekloos.

Dus: KIA moet bij zijn leest blijven en goede KIA auto's blijven maken. En niet de hele tijd roepen dat ze bezig zijn met een nieuwe Audi.

Synx
9 december 2011, 21:40
Wat is line6 gelukt? Wat is het doel van line6? Eerst had ik altijd het vermoeden dat line 6 het gitaristenleven makkelijker wilde maken. Dat hier een compromis bij hoort qua speelgevoel, zeker met de eerste producten, is voor lief te nemen voor sommigen.

Is het line6 nu gelukt om een buizenreplicatie te maken met... een gehele buizen versterker? Ik zou zeggen ja! En dan ook nog een die veelzijdig is! Past dit wat mij betreft bij de eerste filosofie van line6, nee. Ok, je hebt een aantal voicings. Maar de veelzijdigheid van bijv. een vetta (combo+footswitch) zit er niet in.

Vanaf het moment dat Line6 echte lampen in de combo's begon te verwerken, is het afgeweken van het originele plan. Dat dit beter aanslaat bij buizenfanaten, prima. Ik wacht wel op een echt line 6 product :) Een 1*12 combootje met axe fx kwaliteit modellen en gebruiksgemak zoals we dat gewend zijn van line6.

Mitch
9 december 2011, 22:04
Ik probeer altijd open te staan voor nieuwe dingen en ik heb een hoop gehoord en getest. Conservatief: ik niet, mijn smaak wel :D Kortzichtig: nee. Het filmpje vond ik te lang, de sound niet bijzonder. Mijn conclusie is dus niet dat het een kutversterker is, maar dat het hoogstwaarschijnlijk niks voor mij is maar voor een hoop andere gitaristen uitstekend materiaal.
Toch wil ik nog wel even de aandacht vestigen op de geweldige verkoopsuccessen Vetta, HD147 en Alchemy :soinnocent:

arjanb01
9 december 2011, 22:07
Wat een ge-emmer op dit forum zeg!

Line6 is als het automerk KIA: prima en niks mis mee en ze innoveren voortdurend. Maar ze mikken op een bepaalde doelgroep en zullen daarmee nooit een merk kunnen benaderen zoals Porsche, Audi, Mercedes of nog maar eens een A-merk. Is Line6 slecht? Ja en nee.

Ik heb vanaf het ALLEREERSTE begin Line6 gevolgd en regelmatig hun spullen uitgebreid aan de tand gevoeld. Voor in de studio zou ik het spul morgen aanschaffen: geweldig. Maar LIVE zou ik er echt niet op spelen, omdat het NIET het buizengeluid kan benaderen. De buizenFEEL zit niet in een type merk als Line6. Zoals KIA niet het gevoel kan geven dat je in een Audi rijdt.

Ik ben nog altijd met stomheid geslagen dat ik een paar jaar geleden naar een concert van De Dijk ging (Ahoy) en groot fan dat ik van Nico Arzbach ben, zo'n kut geluid had hij opeens. Wat bleek? Hij stond LIVE met Line6 spullen te spelen. Ik hoorde het dus ONMIDDELLIJK.

Goed klinken op youtube kan elke versterker: ook transistorversterkers. Waarom? Het is een OPNAME. Er zijn zoveel prima gitaargeluiden opgenomen op studio-albums met digitale amps(imulaties). Maar LIVE staan diezelfde gitaristen wel met buizenversterkers te spelen. Ik zal bij toekomstige OPNAMES met een glimlach mijn gitaar in Line6 (de pro versie dan) spullen prikken. Helemaal als daarachter nod diverse mix en master software beschikbaar is. Geen gezeik meer met buizenamps die veel te hard staan.

Line6 icm met Bogner (de alchemy serie?) zou dan het beste van 2 werelden moeten zijn. Maar IK vond het slecht klinken. Waarom? Ik zou het echt niet weten. Op papier de ideale combinatie, in de praktijk dynamiekloos.

Dus: KIA moet bij zijn leest blijven en goede KIA auto's blijven maken. En niet de hele tijd roepen dat ze bezig zijn met een nieuwe Audi.

+1 helemaal niets aan toe te voegen. Studio, digitale modelling, voor live: buizen + eventueel pedaaltjes. Ik was vorige week bij kayak en joost vergoossen had met een vetta gewoon een klote sound.

crapton
9 december 2011, 22:09
Ik heb de Vetta gehoord zowel in een (live) demo als bij een zeer goede coverband en dah klonk echt helemaal niet verkeerd. Daarnaast ken ik een redelijk Bekende Nederlander die met een POD ook de sterren van de hemelen speelt.

Als je 1) goed kan spelen en 2) weet hoe je het spul moet tweaken dan zal je merken dat het prima bruikbaar is, ook live. Probleem is dat de meeste mensen zowel 1) en/of 2) niet kunnen en dan beginnen te kankeren op de spullen. Tja.

Jan Akkerman kan dus wel 1) maar niet 2) dus klinkt af en toe geweldig kut mede omdat ie ook wel eens een beetje zit te lamzakkermannen.

Die gasten die hier hun vooroordelen zo luidkeels uitdragen zijn gewoon aan het trollen en zijn waarschijnlijk stikjaloers. Houden zo en geen Line6 kopen lekker doorgaan met broddelen.

Mitch
9 december 2011, 22:25
Als je apparatuur aan de man wil brengen waarvan een handjevol snapt hoe je op een tijdrovende manier optimaal het potentieel kan benutten, maak je dan prima spul? Puh-lease. Line6 trapte daar vol in de Boss Gtx valkuil. Zo te zien hebben ze dat met dit nieuwe model een stuk beter voor elkaar.

crapton
9 december 2011, 22:56
Mja daar heb je een punt. De bediening was niet altijd even handig en het kon lang duren voor je een goede patch had. Maar om Line6 dan categorisch af te serveren gaat ook te ver.

Het is wel zo dat je met een Marshall alleen de Marshall sound kan krijgen, terwijl Line6 probeert (!!) een flexibele versterker te maken die een brede range van sounds kan maken. Voor sommige musici totale overkill omdat die maar 1 sound nodig hebben. Voor anderen die dat wel zoeken is het daarentegen perfect. En ja dat kost dan wel meer moeite.

Ik heb zelf een Boss GT8. Ik gebruik m met de 4CM met een buizenamp in een coverband, live. Perfect ding en al helemaal voor het 2e hands geld. Een apart Boss volumepedaal erbij. Bv de whammy van KITNO is er goed uit te halen. Idem diverse rare sounds van RHCP. Je moet even de weg leren kennen. Zelfs met de COSM amps is best iets te maken, enigszins tot mijn verbazing. Juist de deep-edit mogelijkheden van de GT8 maken het beter dan de Line3 X3Live enz - dat stopt namelijk heel snel op het basic stompbox niveau.

Dus niet meteen alles afwijzen wat je nog niet begrijpt.

Tankman
9 december 2011, 23:19
Afwijzen betekent niet meteen dat je het ook niet snapt. Ik heb ervaring zat met alle Line6 versterkers en een deel van hun pedalen sinds ca. 11 jaar geleden toen de eerse Spiders nog in waren. Daarnaast heb ik vanaf de Boss GT-3 ervaring met alle Boss multi effecten uit de GT serie. Ik snap ze allemaal, en heb ze allemaal getweakt tot ik erbij neerviel en nog wijs ik dit ook af. Ik vind het helemaal niks. Het is niet omdat het digitaal is ofzo, omdat er genoeg digitale gitaar producten zijn die ik wel goed vind. Ik heb zelfs een deel van m'n laatste demo opgenomen met Peavey Revalver Software en dat was te gek!

EDV
9 december 2011, 23:19
Maar wat een ongelofelijk kut filmpje is dit zeg.

van versterkers heb ik te weinig kaas gegeten om op basis daarvan dit filmpje af te kraken maar als filmpje an sich is 't idd kilo utrecht tango met peren :(

Orpheo
10 december 2011, 00:59
hartstikke tof voor gitaristen met een smalle beurs. toch heb ik liever een leuke marshall jcm800 combo en een vox ac15 en een klein fender buizenbakkie. kost je wel flink wat meer, maar dan heb je ook wel 3 supersounds ipv 100 redelijk OK-tones.

MegaDrive
10 december 2011, 10:10
Wat een thread is dit zeg... Het is een promotiefilmpje met als doel om spullen te verkopen. Of je een fan bent, neutraal of een tegenstander, in het algemeen zal dit stukje promotie (ondanks Chappers) meer meningen over Line6 ten goede bijstellen dan ten kwade en dan heb je het als retailer/fabrikant gewoon goed gedaan. Of het nu je ding is of niet is een heel ander verhaal.

the sure thing
10 december 2011, 18:23
(...) Die gasten die hier hun vooroordelen zo luidkeels uitdragen zijn gewoon aan het trollen en zijn waarschijnlijk stikjaloers. (...) Jammer dat het hebben van een negatief oordeel gelijk als vooroordeel wordt bestempeld....

Kim Wilson
10 december 2011, 18:32
Het is geen oordeel, jij hebt duidelijk een vooroordeel. Al voordat je iets gehoord hebt, begin je al te schreeuwen dat je Line 6 niks vindt.

Einzeln
10 december 2011, 19:07
Je vertelt me jouw opmerking veel over jezelf. En niets over line 6.


Ik haat line6. Vanaf het begin al.


Jammer dat het hebben van een negatief oordeel gelijk als vooroordeel wordt bestempeld....

grayfink
10 december 2011, 19:22
Opvallend dat het woord "digitale" steeds wordt gecombineerd met het woord "zooi". :D
Ik heb een Line6 toneport en een M9, geweldige spullen. Ik heb ook analoge zooi waar ik tevreden mee ben.

Baker
10 december 2011, 19:31
+1

De hele modelling vs. buizen discussie is totaal achterhaald.
Soms werkt het een beter, de andere keer het andere. Ze sluiten elkaar totaal niet uit.

Einzeln
10 december 2011, 19:53
http://www.youtube.com/watch?v=fUVc20xqadc&feature=related

Einzeln
10 december 2011, 19:54
http://www.youtube.com/watch?v=DDSC-uPDHbM&feature=related

Einzeln
10 december 2011, 19:54
http://www.youtube.com/watch?v=FW3UAGwB98g&feature=related

Einzeln
10 december 2011, 19:56
http://www.youtube.com/watch?v=KSABiSou9EQ&feature=related

Einzeln
10 december 2011, 19:59
http://line6.com/dt50/movies.html

Einzeln
10 december 2011, 20:07
+1

De hele modelling vs. buizen discussie is totaal achterhaald.
Soms werkt het een beter, de andere keer het andere. Ze sluiten elkaar totaal niet uit.
DE grap hier is juist dat het niet de een of de ander is. Het is het een én het ander. Tonestacks zijn gemoddeld en de buizen zijn buizen.

Fiendish
10 december 2011, 21:32
Kijk, die filmpjes van Line6 zelf, daar kun je nog wat mee, dank voor het linken Nico :ok:
Klinkt best interessant voor thuis en voor opnamen, al zal ik m'n Tech21 Trademark 30 er nou niet snel voor inruilen, gezien de prijs.
Een keertje uitproberen lijkt me iig wel geinig.

Kim Wilson
10 december 2011, 21:36
DE grap hier is juist dat het niet de een of de ander is. Het is het een én het ander. Tonestacks zijn gemoddeld en de buizen zijn buizen.
Ja, maar de grap van een buizenamp is juist de buizen-preamp. Dat is bepalender voor de sound dan buizen in je eindtrap.

Mitch
10 december 2011, 22:04
Voor de klank zeg ik hoofdzakelijk pre amp, maar voor de dynamiek: power amp. Al is ook dat iets te kort door de bocht.
Maar on topic: fijn dat er ook echte demo's online staan. Hier hebben ze meer aan. Al moet ik er wel aan toevoegen dat óf de geluidskwaliteit niet zo denderend is, of het klinkt niet veel beter dan wat Line6 tot nu toe op de markt heeft gebracht. Voicing 2 is gewoon te schel, alsof ik naar mijn laptopspeakertjes zit te luisteren in plaats van mijn fatsoenlijke tweeweg Ultimate Ears en voicing 4... ieeeuuuwww.....

the sure thing
11 december 2011, 09:32
Voor de klank zeg ik hoofdzakelijk pre amp, maar voor de dynamiek: power amp. Al is ook dat iets te kort door de bocht.
Maar on topic: fijn dat er ook echte demo's online staan. Hier hebben ze meer aan. Al moet ik er wel aan toevoegen dat óf de geluidskwaliteit niet zo denderend is, of het klinkt niet veel beter dan wat Line6 tot nu toe op de markt heeft gebracht. Voicing 2 is gewoon te schel, alsof ik naar mijn laptopspeakertjes zit te luisteren in plaats van mijn fatsoenlijke tweeweg Ultimate Ears en voicing 4... ieeeuuuwww.....

+1. Ik hoor in deze opnames wederom duidelijk terug waarom ik Line6 nog steeds onder de Kia auto's schaar...

jules
11 december 2011, 10:58
Tja wat zal ik zeggen, ook ik vond line6 niet geweldig, ehh tot ik de m13 tegenkwam, haha

Nou ik heb er gisteren bij de ms in koln heel even mee kunnen klooien, niet te lang want we gingen eigenlijk naar de kerstmarkt haha. Tja weet je wat ik mooi vind van een versterker, als hij op sommige settings heeel eventje je nekhaar overeind doet komen. deze amp klinkt naar mijn mening te overdreven als een buizen amp, (kijk mij eens een buizenamp spelen geluid) en voor mijn simpele geest is het best wel ingewikkeld allemaal, wat dat betreft vind ik de kleine 15 watt ampjes een vele sjiekere trend. Dit zal ik niet snel kopen, eelijk gezegd vond ik de eerste serie valvetronix van Vox nog een stuk beter klinken qua sound.

grayfink
11 december 2011, 11:29
Clipjes klinken prima, stelletje zeikerds. :)

bass blom
11 december 2011, 11:54
Clipjes klinken prima, stelletje zeikerds. :)

volgens mij snappen de meesten het niet ja.

Einzeln
11 december 2011, 12:07
Ja, maar de grap van een buizenamp is juist de buizen-preamp. Dat is bepalender voor de sound dan buizen in je eindtrap.

Dan is het voor jou misschien een fijn idee dat line 6 ook pre-amp buisjes in dit apparaat heeft gestopt. Nogmaals de modeling zit hem in de voicing.
http://line6.com/dt50/specs.html

ateng
11 december 2011, 12:31
+1. Ik hoor in deze opnames wederom duidelijk terug waarom ik Line6 nog steeds onder de Kia auto's schaar...

Ik niet... hoor alleen een te schelle geluidsopname.

interessander
11 december 2011, 12:41
Je kunt moeilijk alle line6 producten over een kam scheren, de nieuwe M serie werd toch overwegend goed ontvangen geloof ik. Ik gebruik al jaren een toneport naar tevredenheid en je kunt er leuke geluiden uithalen, al laten de speakersimulaties wat te wensen over, zeker als je ze vergelijkt met de vele impulses die je op het web kunt vinden.

Live heb ik wel eens (metal)bands met line6 tops gezien en dat viel me toch erg tegen (slaapkamersound naar dan wat harder, er bleef niks van over in de mix), ik denk dat een buizeneindtrap daar wel zou helpen.

MegaDrive
11 december 2011, 12:43
Ik niet... hoor alleen een te schelle geluidsopname.

Dat komt omdat Chappers' hoofd meeresoneert als een klankkast :D

Gibsonman
11 december 2011, 12:56
Clipjes klinken prima, stelletje zeikerds. :)

Nee hoor, klinkt crapy, ga nog maar eens luisteren.

Einzeln
11 december 2011, 13:18
Nee hoor, klinkt crapy, ga nog maar eens luisteren.
Vind met name class A best aardig klinken. Wat doen we aan dit meningsverschil?

Misery Signals
11 december 2011, 13:19
Rob spast Chappers? AF. :stop:

MS

Einzeln
11 december 2011, 13:22
En je mening over de versterker?

Misery Signals
11 december 2011, 13:39
Klinkt niet echt slecht, maar ik heb er verder niets mee. Mijn mening is dat je geen USA en Brit sound kan krijgen met enkel een stel EL84 tubes. De basissound is gewoon ok, maar al de rest klinkt gewoon hetzelfde, als variatie, van clean naar driven. Slim van hen dat ze die modes een vage naam hebben gegeven ipv verbastere illustere amps waar ze toch niet in de buurt van komen.
Hou gewoon op met te denken dat je een valve sound kan modelen en maak gewoon goeie lampen amps. Laat een amp veelzijdig klinken door bepaalde circuits aan een top lampencircuit toe te voegen maar stel hem niet voor als een amp die Brits, Amerikaans en alles daartussen is én een authenthieke buizendrive heeft met slechts één 12AX7. Als ik dat wil, sluit ik wel een Marshall Valvestate aan op een lampenversterker.
Wat ik bij Line6 wel goed vind, is dat ze vanaf een lage prijs toch al goede speakers monteren.

MS

the sure thing
11 december 2011, 14:36
(...) De basissound is gewoon ok, maar al de rest klinkt gewoon hetzelfde, als variatie, van clean naar driven. Slim van hen dat ze die modes een vage naam hebben gegeven ipv verbastere illustere amps waar ze toch niet in de buurt van komen.
Hou gewoon op met te denken dat je een valve sound kan modelen en maak gewoon goeie lampen amps. Laat een amp veelzijdig klinken door bepaalde circuits aan een top lampencircuit toe te voegen maar stel hem niet voor als een amp die Brits, Amerikaans en alles daartussen is én een authenthieke buizendrive heeft met slechts één 12AX7. (...)
+1. En dat is de voornaamste reden waarom ik Line6 haat.

Mitch
11 december 2011, 15:30
De buizen worden niet gemodeled, da's de grap. Ik zal Nico de bump besparen:


Dan is het voor jou misschien een fijn idee dat line 6 ook pre-amp buisjes in dit apparaat heeft gestopt. Nogmaals de modeling zit hem in de voicing.
http://line6.com/dt50/specs.html

Misery Signals
11 december 2011, 15:42
Dat heb ik ook gezegd. Ik bedoel niet dat ze buizen zelf modelen, wel de buizensound van Britse en Amerikaanse amps. En aangezien zo'n Line6 slechts één preampbuis en één stel eindbuizen heeft, moet de rest wel worden opgevangen door modeling. En daar gaan ze na zo lang nog steeds de mist in. Vier kanalen, altijd hetzelfde karakter. Ze maken al wel vorderingen door lampen te gebruiken. Maar hun strategie op versterkervlak blijft in essentie voor mij gewoon fout. Er is voor mij nog steeds geen enkel apparaat, hoe hard dat men ook roept of reclame maakt, dat echt een buizenkarakteristiek kan simuleren. Line6, Elevenrack, AxeFX,...

De enige buizenamp dat dit kan is een Mesa Roadking.

Wat niet wegneemt dat Line6 voor het geld bruikbare spulletjes maakt. Ik heb ook een M9 in mijn pedalenbak. Fantastisch ding.

MS

MegaDrive
11 december 2011, 15:44
Die 12AX7's van Line6 klinken gewoon veel minder analoog :D

kidrock
11 december 2011, 15:50
Sorry, maar ook die laatste clips kunnen niet echt overtuigen. Het mist gewoon wat... warmte misschien? Vooral toen er op die dikke Gibson ES werd gespeeld. Het zou er gewoon vanaf moeten druipen, maar helaas :(

Tis allemaal een beetje meer van hetzelfde. Ik herken heel veel terug in bijv. de Spider Valve. Onze zanger speelt er nu een aantal jaren mee, dus ik ken dat geluid heel goed. Het neigt heel snel de schelle kant op te gaan.

Ik zal niet alles van Line6 afkraken, want ze hebben best wel leuke spullen op de markt gebracht.
Een beginnende gitarist kan heel veel schik hebben met zo'n instap model Spider, maar als je een serieuze amp zoekt voor in de band, dan zou ik deze amp niet kiezen.

Einzeln
11 december 2011, 15:58
Wat ik niet goed snap is dat er een ax7 minder zit in de 25 watt versie.

joeyonfire
11 december 2011, 16:39
Er zijn zat artiesten die wél live met een line 6 overweg kunnen. Het zal nooit een ''echt'' buizengeluid geven, maar is een buizengeluid dan de definitie van een perfecte gitaarsound? Als ik dit topic lees lijkt het daar wel op.
Line6 brengt gewoon een veelzijdige buizenbak op de markt met enorm veel opties. Dat ze daarmee hoog van de toren blazen is gewoon hun verkoopdingetje.
Ik snap niet goed wat er mis is met line6...Als je voor relatief weinig geld een enorm veelzijdig product koopt, dan mag je natuurlijk nooit verlangen dat het op alle fronten topkwaliteit is.

Buzzel
11 december 2011, 17:07
Ik heb deze line6 laatst bij vriese geprobeerd. Ik had het een eerlijke kans gegeven met het idee 'wie weet'. Maar het ik vind het niks. Ze proberen een hoop versterkers in 1 versterker te stoppen en het klinkt allemaal OK, maar je mist echt iets. Ik vond hem naar mijn mening, Vlak, kaal en steriel. Hij benaderde de geluiden die er van verwacht word, maar beter koop je de real deal. Line6 is zou een goed product kunnen neerzetten, maar dit is het nog niet.

Misery Signals
11 december 2011, 17:10
De vraag van dit topic was echter, en iedereen zal wel weten wat bedoeld wordt, of Line6 erin geslaagd is om deze keer wel een geslaagde combinatie tussen modeling en buizen, en wat het wil beogen op de markt te brengen.
Antwoord voor mij: Voor het geld wel bruikbaar, puur kwalitatief bekeken nog steeds niet, want ze slagen er nog steeds niet in om een Line6 Brits en Amerikaans te doen klinken in één amp, zelfs niet mét buizen.

Naar mijn ervaring hangt het karakter van een amp vooral af van de eindbuizen. Vergelijk bv een Mesa Rectifier vs Stiletto, een Peavey 6505+ vs een 6534+ (beide EL34 amps krijg je met weinig gain perfect Brits), ik heb intussen een Mini Recto geprobeerd, die klinkt vet maar ook niet Amerikaans als een Recto. Zoals ik al eens postte, de Brit modus op een Mesa Roadster is wegens de 6L6 lampen ook niet accuraat.
Voor Line6: Een Vox voor een DT25 en een Britse amp met een DT50 zal wel haalbaar moeten zijn denk ik. Geen probleem met deze versterker maar ze moeten die marketing modeling benamingen gewoon wegdoen. Maar ja, om die onzin draait Line6 natuurlijk.
Qua prijs/kwaliteit heb ik de amps even opgezocht. 650 voor een 25 watter vind ik goed te doen, maar 1150 voor een 50 watter, daar weet ik wel ander lekkers voor te vinden.

MS

Brum
12 december 2011, 11:11
+1. Ik hoor in deze opnames wederom duidelijk terug waarom ik Line6 nog steeds onder de Kia auto's schaar...

Zeker, dat kan jij horen. Zullen we 's een rijtje van, laten we 's zeggen, vijf buizenversterkers op rij zetten, inclusief deze en dan ga jij de Kia d'r tussenuit halen?:crazyhappy:

Orpheo
12 december 2011, 12:47
Zeker, dat kan jij horen. Zullen we 's een rijtje van, laten we 's zeggen, vijf buizenversterkers op rij zetten, inclusief deze en dan ga jij de Kia d'r tussenuit halen?:crazyhappy:

live of in studio, of via youtube?

Synx
12 december 2011, 14:05
live of in studio, of via youtube?

Ik zou zeggen alle 3 :)

De SLO in de vetta vind ik nog steeds geniaal...

Misery Signals
12 december 2011, 14:59
Dank je om te verduidelijken wat ik bedoel.

Ik heb de Vetta ooit een maand thuis gehad. ik heb een SLO100.
Ik vond die sound van die SLO op de Vetta maar niets en al helemaal NIET als een SLO.
In het algemeen: Vetta's, absoluut verschrikkelijke versterkers. Dan lijkt deze DT reeks toch wel een pak beter.

MS

harrie-beton
12 december 2011, 16:10
Deze video is van september 2011. Volgens mij is deze al een keer langs geweest op dit forum.

Ik hou er niet van. Dit soort films van blije gitaristen is gewoon een advertorial. "this sounds amazing Mike" - ik geloof hem niet.
Ze krijgen de amps in bruikleen als ze maar geen negatieve dingen zeggen of misschien werken ze gewoon voor line6.

De verdere discussie (buizen/modeling) bestaat al lang en is lastig op te lossen. We hebben het over smaak en dan zijn er nogal wat meningen op dit forum.

Philippe
12 december 2011, 16:34
Er is voor mij nog steeds geen enkel apparaat, hoe hard dat men ook roept of reclame maakt, dat echt een buizenkarakteristiek kan simuleren. Line6, Elevenrack, AxeFX,...


Vanaf 5:14
Speelt over een Yamaha DG130. Als je die dvd met je ogen dicht kijkt hoor je echt niet dat hij over een digitale amp speelt.

EDIT: dit bedoel ik niet als weerwoord maar als tip. Heb geen zin om deze discussie weer op te rakelen haha


http://www.youtube.com/watch?v=aIsS9L9nqvY

SloeGin
12 december 2011, 16:40
Line 6 loopt toch nog altijd een flink stuk achter op Axe-fx of Eleven rack ...

the sure thing
12 december 2011, 16:59
Zeker, dat kan jij horen. Zullen we 's een rijtje van, laten we 's zeggen, vijf buizenversterkers op rij zetten, inclusief deze en dan ga jij de Kia d'r tussenuit halen?:crazyhappy:

Live: geen enkel probleem. Als ik zelf gitaar mag spelen (op mijn eigen gitaar) haal ik m binnen 10 seconden eruit.

Opnames/Youtube: absoluut een probleem. Nogmaals: voor opnames zou ik prima met de pro versies van Line6 uit de voeten kunnen, maar live in het geheel niet. De Vetta is hier ook al eerder aangehaald. Die heb ik uitgebreid gehoord en gestest: in een blinde vergelijking met een buizenamp haal ik die binnen 3 seconden er tussenuit.

barno
12 december 2011, 17:10
Live: geen enkel probleem. Als ik zelf gitaar mag spelen (op mijn eigen gitaar) haal ik m binnen 10 seconden eruit.

Opnames/Youtube: absoluut een probleem. Nogmaals: voor opnames zou ik prima met de pro versies van Line6 uit de voeten kunnen, maar live in het geheel niet. De Vetta is hier ook al eerder aangehaald. Die heb ik uitgebreid gehoord en gestest: in een blinde vergelijking met een buizenamp haal ik die binnen 3 seconden er tussenuit.

Ik zou toch enig voorbehoud inbouwen als je die test zelf nog niet gedaan hebt. ik vraag me trouwens af wat een eigen gitaar ermee te maken heeft

doet me wat denken aan die keer dat een aantal gerespecteerde wijnkenners bij een blinde test live op TV een goedkoop supermarkt wijntje verkozen boven de dure top chateaux wijnen

the sure thing
12 december 2011, 17:52
Ik zou toch enig voorbehoud inbouwen als je die test zelf nog niet gedaan hebt. ik vraag me trouwens af wat een eigen gitaar ermee te maken heeft

doet me wat denken aan die keer dat een aantal gerespecteerde wijnkenners bij een blinde test live op TV een goedkoop supermarkt wijntje verkozen boven de dure top chateaux wijnen

Verklaar dan eens waarom ik het in ahoy (zie mijn eerdere post) dan wel gelijk hoor?

Brum
12 december 2011, 18:04
Live: geen enkel probleem. Als ik zelf gitaar mag spelen (op mijn eigen gitaar) haal ik m binnen 10 seconden eruit.

Opnames/Youtube: absoluut een probleem. Nogmaals: voor opnames zou ik prima met de pro versies van Line6 uit de voeten kunnen, maar live in het geheel niet. De Vetta is hier ook al eerder aangehaald. Die heb ik uitgebreid gehoord en gestest: in een blinde vergelijking met een buizenamp haal ik die binnen 3 seconden er tussenuit.

Grappig, want je beweert toch stellig aan de hand van de filmpjes dat Line 6 de Kia onder de versterkers is, met name door een bepaald filmpje zelfs. Het gaat ook niet over de Vetta, dit is een volwaardige buizenversterker, met digitale snufjes. Vele gitaristen doen precies hetzelfde met een buizenversterker en digitale pedalen en hier gaan mensen beweren hoe zo niet goed dat dit allemaal klinkt. Typisch.:chicken: Ik durf op mijn beurt te beweren dat als er een ander merk op had gestaan, dat een groepje criticasters hier er lyrisch over zou zijn geweest en de versterker zouden willen proberen, met m'n hand in het vuur.

Het is mij niet te doen om Line 6 te beschermen hoor, veel spul van hun heb ik ook niet veel mee, maar je stelling over deze versterker en dat linken aan alles van Line 6, is echt kortzichtig, sorry. Misschien vind ik deze versterker ook wel niks, maar dat kan ik echt niet beweren aan de hand van een You Tube filmpje, hoewel ik een aantal ervan nog niet eens zo heel slecht vind. Dat anti-Line 6 moet je misschien toch 's los laten om een objectieve mening te kunnen geven.;)

the sure thing
12 december 2011, 18:08
Ik vind dat als ik 5x in een verschillende Kia heb gereden, gemeten over een periode van zo'n 8 jaar en ik herken telkens dezelfde kenmerken: dan is de 6e Kia echt niet wezenlijk anders. Dat mag je een vooroordeel noemen, maar ik vind het logica. Helemaal als een vermoeden door mij bevestigd wordt door een filmpje.

barno
12 december 2011, 18:11
Verklaar dan eens waarom ik het in ahoy (zie mijn eerdere post) dan wel gelijk hoor?

je hebt het toen gehoord ja, en al die andere keren dat een geluid van een gitarist kut was terwijl die wel degelijk op een high end buizenbak speelde, vergeet je selectief... zo werkt dat nu eenmaal.

let wel: ik ben ook geen line 6 vriend , ben zelfs tamelijk hardcore vintage fender. maar ik zie echt niet waarom een gewone buizenbak van line 6 (ik laat die modelling even apart) niet gewoon een goede amp zou kunnen zijn. Kan ook slecht zijn maar dat hoor je mij pas zeggen als ik 'm uitgebreid zelf heb getest

Brum
12 december 2011, 18:49
Ik vind dat als ik 5x in een verschillende Kia heb gereden, gemeten over een periode van zo'n 8 jaar en ik herken telkens dezelfde kenmerken: dan is de 6e Kia echt niet wezenlijk anders. Dat mag je een vooroordeel noemen, maar ik vind het logica. Helemaal als een vermoeden door mij bevestigd wordt door een filmpje.

Deze versterker is toch niet te vergelijken met eerder Line 6 spul, kom op man. Nogmaals, je spreekt jezelf wederom tegen wat betreft het filmpje. Het is niet eens meer een vooroordeel, da's nog mens eigen, iets waar ik mezelf ook vaak genoeg op betrap, het is gewoon halsstarrig volhouden.

Als je deze versterker nu in een winkel tegen komt en je hebt je gitaartje bij je, ga je 'm dan ook proberen, of blijf je het afschrijven als Kia en kijk je verder?

In de Ahoy klinkt vrijwel alles kut btw.

the sure thing
12 december 2011, 18:54
Deze versterker is toch niet te vergelijken met eerder Line 6 spul, kom op man. Nogmaals, je spreekt jezelf wederom tegen wat betreft het filmpje. Het is niet eens meer een vooroordeel, da's nog mens eigen, iets waar ik mezelf ook vaak genoeg op betrap, het is gewoon halsstarrig volhouden.

Als je deze versterker nu in een winkel tegen komt en je hebt je gitaartje bij je, ga je 'm dan ook proberen, of blijf je het afschrijven als Kia en kijk je verder?

In de Ahoy klinkt vrijwel alles kut btw. Als alles kut klinkt in Ahoy, kan je nagaan dat ik zelfs DAN nog hoor dat Nico Arzbach met digitale meuk speelt :)

Ik ga zeker weten deze nieuwe amp een keer testne: ik word met de dag nieuwsgieriger!

Misery Signals
12 december 2011, 19:12
Deze versterker is toch niet te vergelijken met eerder Line 6 spul, kom op man.
Dat klopt, de Spider Valve had lampen, modelingbrol erbovenop en effecten, deze heeft lampen, modelingbrol erbovenop en geen effecten...

http://3.bp.blogspot.com/_fsrirZ-siZU/TO4iAEB5wEI/AAAAAAAAAPg/1GYcrvq41Ag/s1600/facepalm.jpg

;)

MS

Terminus
12 december 2011, 20:10
Dat klopt, de Spider Valve had lampen, modelingbrol erbovenop en effecten, deze heeft lampen, modelingbrol erbovenop en geen effecten...

;)

MS

De Spider Valve is een versterker met een modelingvoorversterker , digitale effecten en eindbuizen. De DT is een buizenvoorversterker met een modeling tonestack (digitaal is prima in staat iets simpels als een tonestack na te doen, het is in feite een simpele equalizer) en een buizen eindversterker. Een DT heeft meer weg van een 4-kanaals buizenversterker dan van een Spider Valve, wat een oversized oefenversterker met eindbuizen is.
Dat je hem in de demo niet lekker vindt klinken staat los van dat hij van Line 6 en dus 'het Line 6-geluid' heeft. Ik vond het absoluut niet als een POD klinken in ieder geval.

Misery Signals
12 december 2011, 20:18
Ik denk dat je de specs van een Spider Valve dan nog eens dringend opnieuw moet bekijken ;)
"xW Class AB tube amp through (2) 12AX7 preamp tubes and (x) 6L6 power tubes"

MS

the sure thing
12 december 2011, 21:15
Wat ik niet snap: de hele discussie over Bogner Alchemy wordt hier overgeslagen. Was dat ook niet een poging van Line6 om met een buizenamp te komen? En dan nog wel samenwerken met Bogner.... Over kwaliteit gesproken....

Maar ja: deze samenwerking klonk ook ronduit ruk. Ik geloof niet dat Bogner nog een 2e kans biedt aan Line6....

Brum
12 december 2011, 21:32
Da's de Alchemist, een hele puike versterker van Bogner, niet van Line 6 en volledig buizen. Alleen de digitale delay was van Line 6 en die was heul nog nie zo slecht ook. Niet te vergelijken met de Spider Valve, wat wel een Line 6 versterker was, deels ontworpen door Bogner. Die versterker vond ik ook niet geweldig.

Terminus
12 december 2011, 21:37
Ik denk dat je de specs van een Spider Valve dan nog eens dringend opnieuw moet bekijken ;)
"xW Class AB tube amp through (2) 12AX7 preamp tubes and (x) 6L6 power tubes"

MS

Dan heeft hij voorversterkerbuizen, neemt niet weg dat het digitale deel zo uit de oefenversterkers komt. Ook moet ergens de gain vandaan komen om een Insane kanaal te doen, 2 12AX7's lijken me daar niet genoeg voor. Ik gok dus dat de voorversterkerbuizen in de Spider Valve weinig doen, maar dat is natuurlijk alleen maar speculatie van mijn kant.

Misery Signals
12 december 2011, 21:43
Die DT50 heeft toch ook maar twee voorversterkerbuizen, de 25 watt versie die hier getest wordt zelfs maar één ... Hoe maken die dan hun gain denk je? In die geteste amp komt voor drive dus meer modeling en minder real tube te pas dan in een Spider Valve :???:

Hun modeling zal mss wel iets verbeterd zijn, maar het is gewoon een reeds voorgekauwde formule in een pakje met veel praat, namedropping en de fail dat al die sounds gewoon op elkaar lijken. Niet echt slecht zoals ik al zei maar geef je presets dan ook geen namen als Treadplate, Solo100 enz mee.

Los van 't feit dat ze een stel spammende zeikerds zijn: Aan de gitaristen zal het niet liggen. geef die mannen een pamfluit en ze maken er nog death metal mee.

MS

caliban
12 december 2011, 21:54
Die DT50 heeft toch ook maar twee voorversterkerbuizen, de 25 watt versie die hier getest wordt zelfs maar één ... Hoe maken die dan hun gain denk je? In die geteste amp komt voor drive dus meer modeling en minder real tube te pas dan in een Spider Valve :???:

Hun modeling zal mss wel iets verbeterd zijn, maar het is gewoon een reeds voorgekauwde formule in een pakje met veel praat, namedropping en de fail dat al die sounds gewoon op elkaar lijken. Niet echt slecht zoals ik al zei maar geef je presets dan ook geen namen als Treadplate, Solo100 enz mee.

Los van 't feit dat ze een stel spammende zeikerds zijn: Aan de gitaristen zal het niet liggen. geef die mannen een pamfluit en ze maken er nog death metal mee.

MS

Die 25-watter zijn gain moet in principe 100 percent uit niet-tubes komen, gezien die ene preamplamp als fasedraaier moet dienstdoen.

Einzeln
13 december 2011, 08:09
Die 25-watter zijn gain moet in principe 100 percent uit niet-tubes komen, gezien die ene preamplamp als fasedraaier moet dienstdoen.

Waarom moet dat? Kan dat alleen met een buis?

Terminus
13 december 2011, 10:34
Die DT50 heeft toch ook maar twee voorversterkerbuizen, de 25 watt versie die hier getest wordt zelfs maar één ... Hoe maken die dan hun gain denk je? In die geteste amp komt voor drive dus meer modeling en minder real tube te pas dan in een Spider Valve :???:

Hun modeling zal mss wel iets verbeterd zijn, maar het is gewoon een reeds voorgekauwde formule in een pakje met veel praat, namedropping en de fail dat al die sounds gewoon op elkaar lijken. Niet echt slecht zoals ik al zei maar geef je presets dan ook geen namen als Treadplate, Solo100 enz mee.

Los van 't feit dat ze een stel spammende zeikerds zijn: Aan de gitaristen zal het niet liggen. geef die mannen een pamfluit en ze maken er nog death metal mee.

MS

Je maakt een geldig punt. Dat de geluiden op elkaar lijken heeft ook te maken met dat de cabinet, speaker en microfoonplaatsing constant hetzelfde zijn.

Overigens vond ik die demo helemaal niet zo gek klinken. De geluiden lijken op elkaar (ipv op de originele versterkers) en de high gain is wel erg compressed maar ik denk dat je met deze versterker prima kan optreden.

Misery Signals
13 december 2011, 12:34
Als ik mijn drie amps op dezelfde kast zet met dezelfde mic plaatsing, klinken die nog als drie amps :)

Optreden met deze Line6 DT amp? Oh, daar twijfel ik ook niet aan hoor.

MS

caliban
13 december 2011, 18:38
Waarom moet dat? Kan dat alleen met een buis?

Fase draaien gaat denk ik ook op een andere manier, maar lijkt me in dit geval ver gezocht. En dan nog :), zou de amp nog minder full tube maken, itt wat men beweert.

the sure thing
13 december 2011, 19:41
(...)
Optreden met deze Line6 DT amp? Oh, daar twijfel ik ook niet aan hoor.

MS ik ook niet :-)

Van Dattum
13 december 2011, 19:59
Wat is er mis met gain uit een solid state trap halen? Hele volksstammen die hun full tube JCM800 gebruiken met.... een solid state boosterpedaaltje ervoor voor wat meer gain.....
Ik speel zelf met veel plezier over een H&K Switchblade, volledig midi, digitale effecten en weet-ik-veel.... Die heeft ook twee 12ax7's in de pre amp en 2 EL34's in de power amp. Bakken met gain en brullen als een malle! Daar komt de gain ook uit een soort ingebouwd boosterpedaal, niks mis mee!

Misery Signals
13 december 2011, 21:09
Los van 't feit dat ik die H&K niet echt één van hun best klinkende exploten vind: zolang er op jouw amp geen standen staan als USA clean, Brit Crunch, Brit Topboost en USA Recto gain: op zich niets mee.

MS

Mitch
13 december 2011, 21:47
Wat is er mis met gain uit een solid state trap halen? Hele volksstammen die hun full tube JCM800 gebruiken met.... een solid state boosterpedaaltje ervoor voor wat meer gain.....
Ik speel zelf met veel plezier over een H&K Switchblade, volledig midi, digitale effecten en weet-ik-veel.... Die heeft ook twee 12ax7's in de pre amp en 2 EL34's in de power amp. Bakken met gain en brullen als een malle! Daar komt de gain ook uit een soort ingebouwd boosterpedaal, niks mis mee!

Je haalt twee dingen door elkaar: de in buizen opgewekte overdrive versterken met een stukje sold state en het al dan niet volledig digitaal nabootsen van een dergelijke sound.
Maar inderdaad, in principe niks mis met ingebouwde delay of een ingebouwde booster. Ik durf best te zeggen dat ik mijn non channelswitching amp juist lekkerder vind spelen met een drive of boostpedaaltje ervoor (mede omdat de drive dan op makkelijk beheersbare volumes bereikt kan worden).

smullie
14 december 2011, 11:50
Ik ben overtuigd dat deze amp absoluut in de verste verte geen hol waard is en dat deze binnenkort door de eerste kopers aan absolute dumpingprijzen terug verkocht moet worden op de 2dehandsmarkten... :stop:


Dan zal ik de barmhartige samaritaan spelen en die als gunst voor een prikje van hen overnemen... :makeup:

jim__
14 december 2011, 12:15
Ik vind het ook vreemd dat ze hem zo hoog in de markt zetten. De versterker vragen ze zo'n € 750 voor.

Voor € 300 koop je ook een pod hd300, die veel meer mogelijkheden heeft dan de modeling in de DT25. Haal daarnaast bijvoorbeeld een Cube 12 (€ 275) , sluit de pod aan op de effectsloop en je hebt hetzelfde principe met meer mogelijkheden voor een pak minder.

Ik vermoed dan ook dat ze wel binnenkort flink zullen zakken in prijs, maar dat de early adopters het volle pond betalen. Ook een leuk stukje marketing, maar een hoop mensen zullen nu toch afknappen op het ding.

Brum
14 december 2011, 17:48
Da's toch appels en peren, een pod, of deze versterker. Compleet andere markt, echt totaal geen vergelijk. Transistor tegen buizen, ook niet erg vreemd dat een pod goedkoper is toch?

Die prijs is ook heel oké. De concurrentie, als je daar al van kunt spreken, is behoorlijk duurder. Ik vind het persoonlijk een hele nette prijs.

jim__
15 december 2011, 11:52
Da's toch appels en peren, een pod, of deze versterker. Compleet andere markt, echt totaal geen vergelijk. Transistor tegen buizen, ook niet erg vreemd dat een pod goedkoper is toch?

Die prijs is ook heel oké. De concurrentie, als je daar al van kunt spreken, is behoorlijk duurder. Ik vind het persoonlijk een hele nette prijs.
Het gaat me om het technische principe van de DT25. Dat is in feite een modeling preamp aan een buizen eindversterker, hij gebruikt immers geen voorversterkerbuizen (naja, eentje dan als fasedraaier). Bij een pod aan een effectsloop van een buizenversterker (vandaar de laney cube 12 als vergelijk) heb je in feite hetzelfde, vandaar mijn vergelijk. Het zit dan niet in 2 losse kastjes maar nu in één kastje gepropt en zonder extra effecten en dergelijke. Vandaar mijn redenering dat de DT25 volgens mij vrij hoog geprijst is.

Of concurrentie duurder is vind ik niet zo te beantwoorden, het is net waar je het mee vergelijken wilt. Als je kijkt naar andere in China geproduceerde buizenversterkers met 2 EL84 kun je voor de helft al klaar zijn, als je daar nog de kosten van het modelinggedeelte bijrekent kom je nog niet op € 750.

Ik beweer hier trouwens niet dat ik het een baggerversterker vind, ik heb er nog niet over kunnen spelen. Maar voor wat het is (stukje pod ingebouwd in een buizen eindversterker) vind ik het een klap geld.

ateng
15 december 2011, 13:37
Het gaat me om het technische principe van de DT25. Dat is in feite een modeling preamp aan een buizen eindversterker, hij gebruikt immers geen voorversterkerbuizen (naja, eentje dan als fasedraaier). Bij een pod aan een effectsloop van een buizenversterker (vandaar de laney cube 12 als vergelijk) heb je in feite hetzelfde, vandaar mijn vergelijk. Het zit dan niet in 2 losse kastjes maar nu in één kastje gepropt en zonder extra effecten en dergelijke. Vandaar mijn redenering dat de DT25 volgens mij vrij hoog geprijst is.

Of concurrentie duurder is vind ik niet zo te beantwoorden, het is net waar je het mee vergelijken wilt. Als je kijkt naar andere in China geproduceerde buizenversterkers met 2 EL84 kun je voor de helft al klaar zijn, als je daar nog de kosten van het modelinggedeelte bijrekent kom je nog niet op € 750.

Ik beweer hier trouwens niet dat ik het een baggerversterker vind, ik heb er nog niet over kunnen spelen. Maar voor wat het is (stukje pod ingebouwd in een buizen eindversterker) vind ik het een klap geld.

Hmmm... ik denk niet dat je gauw een chineze buizenversterker vindt voor de helft van de prijs met als specs
- Selectable operating class (Class AB/25 Watts/Fixed Bias or Class A/10 Watts/Cathode Biased)
- Selectable power tube mode (Pentode or Triode)
- Buizen gedeelte ontworpen door Bogner

Het heeft ook een L6 Link aansluiting voor aansluiting met een POD HD voor eindeloze mogelijkheden.

Wat dat betreft vind ik het niet echt te duur voor zo'n versterker maar das mijn mening.
Hoe een versterker klinkt ligt toch aan hoe je m instelt maar vooral hoe je gitaarspel is... geef me een versterker digitaal of buizen en ik maak m bruikbaar :)

jim__
15 december 2011, 14:10
Valt toch mee, al is het maar net hoeveel waarde je aan diverse onderdelen wilt toekennen. Dit blijft toch voor iedereen persoonlijk, maar als ik dit domweg optel bij een Duitse muziekboer:
Tubescreamer Cabinet, € 165 (http://www.thomann.de/nl/ibanez_tsa112c.htm)
Tubescreamer Head, € 275 (http://www.thomann.de/nl/ibanez_tsa15h.htm)
Laney Cub Head, € 262 (http://www.thomann.de/nl/laney_cubhead.htm)
Dan kom je in totaal op € 702 voor een plywood 12 inch celestion cabinet, een 15 watt class AB 2xEL84 (schakelbaar naar 1 watt) top, en een 15 watt class A 2x6v6 (schakelbaar naar 5 watt) top. En dan hebben we het niet over een modelingpreamp, maar echte buizenpreamps en eindversterkers met verschillende voicings. Als je dit allemaal in één kastje kwijt kunt en maar winst hoeft te maken op één versterker zou het toch lager kunnen.
Uiteindelijk gaat het erom hoe het ding klinkt, maar ik zou hem dus niet als koopje van het jaar bestempelen.

Terminus
15 december 2011, 17:00
Het gaat me om het technische principe van de DT25. Dat is in feite een modeling preamp aan een buizen eindversterker, hij gebruikt immers geen voorversterkerbuizen (naja, eentje dan als fasedraaier). Bij een pod aan een effectsloop van een buizenversterker (vandaar de laney cube 12 als vergelijk) heb je in feite hetzelfde, vandaar mijn vergelijk. Het zit dan niet in 2 losse kastjes maar nu in één kastje gepropt en zonder extra effecten en dergelijke. Vandaar mijn redenering dat de DT25 volgens mij vrij hoog geprijst is.


Je neemt nu aan dat die ene buis (twee bij de 50-watter) een fasedraaier is. Als ik een versterker zou ontwerpen met weinig buizen zou een fasedraaier niet iets zijn waar ik die ene buis aan zou besteden. Ik gok dat er een analoge booster voor de voorversterkerbuis zit, zoals op wel meer kleinere versterkers. De digitale tonestack zou voor én na de preamp moeten zitten.

ateng
16 december 2011, 00:48
Valt toch mee, al is het maar net hoeveel waarde je aan diverse onderdelen wilt toekennen. Dit blijft toch voor iedereen persoonlijk, maar als ik dit domweg optel bij een Duitse muziekboer:
Tubescreamer Cabinet, € 165 (http://www.thomann.de/nl/ibanez_tsa112c.htm)
Tubescreamer Head, € 275 (http://www.thomann.de/nl/ibanez_tsa15h.htm)
Laney Cub Head, € 262 (http://www.thomann.de/nl/laney_cubhead.htm)
Dan kom je in totaal op € 702 voor een plywood 12 inch celestion cabinet, een 15 watt class AB 2xEL84 (schakelbaar naar 1 watt) top, en een 15 watt class A 2x6v6 (schakelbaar naar 5 watt) top. En dan hebben we het niet over een modelingpreamp, maar echte buizenpreamps en eindversterkers met verschillende voicings. Als je dit allemaal in één kastje kwijt kunt en maar winst hoeft te maken op één versterker zou het toch lager kunnen.
Uiteindelijk gaat het erom hoe het ding klinkt, maar ik zou hem dus niet als koopje van het jaar bestempelen.
Sorry hoor maar hoe je dat nu bekijkt is toch helemaal geen vergelijking.
Dan heeft Line6 het toch goed gedaan met de DT25 combo voor 749 euro... wat het nu kost.
Maar goed, men heeft altijd wel te klagen... Line6 komt tenminste met iets.

MegaDrive
16 december 2011, 02:09
Maar goed, men heeft altijd wel te klagen... Line6 komt tenminste met iets.

Inderdaad, en het integreert 3 van hun productlijnen zonder daarbij veel concessies te doen aan hun oorspronkelijke aard. Vanuit een R&D oogpunt is dat absoluut een prestatie. En dit ding gaat toch wel verkopen, in tegenstelling tot de 'innoverende' producten van Gibson bijvoorbeeld...

ateng
16 december 2011, 14:40
Juist! En inderdaad, Line6 is in het begin niet echt begonnen met super versterkers maar wat ze de laatste tijd mee aankomen is zeker bruikbaar zowel in de studio als live op de bühne. Heb nog steeds mijn ModPro in mijn rack zitten (en vele andere pro's) en geniet nog steeds van mijn DL-4 delay op mijn pedalboard (zoals Landau en Mayer).
Als je iets bruikbaar kan maken en het werk goed voor je... of het nou digitaal, buizen of analoog is... wat is dan het probleem? Eerst weten hoe het werkt en klinkt en dan pas een oordeel geven...

ateng
19 december 2011, 13:37
Sorry, maar ook die laatste clips kunnen niet echt overtuigen. Het mist gewoon wat... warmte misschien? Vooral toen er op die dikke Gibson ES werd gespeeld. Het zou er gewoon vanaf moeten druipen, maar helaas :(

Tis allemaal een beetje meer van hetzelfde. Ik herken heel veel terug in bijv. de Spider Valve. Onze zanger speelt er nu een aantal jaren mee, dus ik ken dat geluid heel goed. Het neigt heel snel de schelle kant op te gaan.

Ik zal niet alles van Line6 afkraken, want ze hebben best wel leuke spullen op de markt gebracht.
Een beginnende gitarist kan heel veel schik hebben met zo'n instap model Spider, maar als je een serieuze amp zoekt voor in de band, dan zou ik deze amp niet kiezen.

Een wat betere opname (en gitaarspel)

http://youtu.be/vVbLyxKcxCI

http://youtu.be/LiswaxAq5ws

http://youtu.be/nx2eNRijv6s

http://youtu.be/NlCMxV4OnUg

MegaDrive
19 december 2011, 16:22
Nice! Nette clipjes, goed opgenomen en goed gitaarspel. Leuke collectie planken ook. Wat voor model is die Fender tele in het derde filmpje?

Misery Signals
19 december 2011, 16:33
Heb nog steeds mijn ModPro in mijn rack zitten (en vele andere pro's) en geniet nog steeds van mijn DL-4 delay op mijn pedalboard (zoals Landau en Mayer).

WHOAA Landau gebruikt het!!!

http://gifsforum.com/images/image/fap%20fap%20fap/preview/fap%20fap%20fap.jpg

Landau is gewoon een vieze endorsement hoer die Monster Cable rectaal zou inbrengen moest ie er geld voor krijgen.

Gewoon niet lullen dat ze deze keer nu wel geslaagd zijn, uitbrengen voor een beperkt budget en verkopen. Met die praatjes errond maken ze zich keer op keer belachelijk... :stop:

Ik vind de prijzen voor die dingen zeker hoog genoeg. Voor dat geld van die DT25 schaf ik me wel een Egnater/Engl/H&K combootje aan.

MS

Orpheo
19 december 2011, 23:03
WHOAA Landau gebruikt het!!!

http://gifsforum.com/images/image/fap%20fap%20fap/preview/fap%20fap%20fap.jpg

Landau is gewoon een vieze endorsement hoer die Monster Cable rectaal zou inbrengen moest ie er geld voor krijgen.

Gewoon niet lullen dat ze deze keer nu wel geslaagd zijn, uitbrengen voor een beperkt budget en verkopen. Met die praatjes errond maken ze zich keer op keer belachelijk... :stop:

Ik vind de prijzen voor die dingen zeker hoog genoeg. Voor dat geld van die DT25 schaf ik me wel een Egnater/Engl/H&K combootje aan.

MS

geweldige post!

ateng
19 december 2011, 23:24
WHOAA Landau gebruikt het!!!

http://gifsforum.com/images/image/fap%20fap%20fap/preview/fap%20fap%20fap.jpg

Landau is gewoon een vieze endorsement hoer die Monster Cable rectaal zou inbrengen moest ie er geld voor krijgen.

Gewoon niet lullen dat ze deze keer nu wel geslaagd zijn, uitbrengen voor een beperkt budget en verkopen. Met die praatjes errond maken ze zich keer op keer belachelijk... :stop:

Ik vind de prijzen voor die dingen zeker hoog genoeg. Voor dat geld van die DT25 schaf ik me wel een Egnater/Engl/H&K combootje
MS

Hahahahahaha grappenmaker! Dan ken je Landau niet want die gozer krijgt zoveel dingen aangeboden maar hij gebruikt al jaren hetzelfde pedalen zoals Arion SCH-1, Ibanez SD9 en nog meer pedalen. Laatste tijd heeft hij wat nieuwe pedalen op zijn pedalboard gehad maar de basis bleef altijd hetzelfde... zo ook de DL-4. Bij Landau gaat het om "tone" en is absoluut geen endossement hoer.

Ik lul niet dat ze geslaagd zijn... denk dat de meesten hier lullen zonder ze getest te hebben en gelijk hun oordeel klaar hebben staan en dat alleen door het ene woord... "Line6".
Dat je voor dat geld liever een Egnater wilt halen is jou keuze maar zo blind ga ik niet een versterker aanschaffen.

Misery Signals
20 december 2011, 00:08
Google gewoon zijn naam en klik op afbeeldingen. Je krijgt meer gear setups dan zijn smoelwerk te zien. :seriousf:
Ik ken die dude wel hoor. Topklasse sessiespeler maar wat een eigen zeikbands.

Ik heb ook Line6 steken hoor. De M9, heerlijk spulletje. Ik zou niet weten wat het allemaal simuleert, ik heb de handleiding niet gelezen. Maar klinken doet het wel.

Ik zeg niet dat jij lult dat ze geslaagd zijn... Dat doet Line6 elke keer ze met zoiets op de proppen komen zelf. Met de POD XT, de X3, de HD, de Spider, de HD147, de VETTA,... elke keer hetzelfde geblaat. Elke keer hetzelfde. Leuke effecten, zielige modeling. Lijkt gewoon NIET op hetgeen ze beweren te simuleren.

Ze hebben al zoveel kansen gehad om te bewijzen dat hun modeling klinkt als de echte amps. Elke keer FAIL. Ze hadden op 't einde eindelijk door dat ze er met hun modeling shit alleen er niet kwamen, begonnen ze hun technologie in lampenamps te flikkeren, hip Bogner naampje erbij voor een vliegende start. Resultaat: FAIL. Klinkt als lampen, maar NIET als de amps dat ze beweren te simuleren.

Is het dan zo ongewoon dat mensen bij poging X even sceptisch willen zijn? De fragmentjes geven de criticaster weeral gelijk. Lampenamp, niet slecht... Britse crunch, American clean? Helaas... Maar ja, zonder die namedropping zijn ze maar grijze muisjes in versterkerland. Daar staat of valt hun hele marketing mee.

MS

ateng
20 december 2011, 01:58
Google gewoon zijn naam en klik op afbeeldingen. Je krijgt meer gear setups dan zijn smoelwerk te zien. :seriousf:
Ik ken die dude wel hoor. Topklasse sessiespeler maar wat een eigen zeikbands.

Ik heb ook Line6 steken hoor. De M9, heerlijk spulletje. Ik zou niet weten wat het allemaal simuleert, ik heb de handleiding niet gelezen. Maar klinken doet het wel.

Ik zeg niet dat jij lult dat ze geslaagd zijn... Dat doet Line6 elke keer ze met zoiets op de proppen komen zelf. Met de POD XT, de X3, de HD, de Spider, de HD147, de VETTA,... elke keer hetzelfde geblaat. Elke keer hetzelfde. Leuke effecten, zielige modeling. Lijkt gewoon NIET op hetgeen ze beweren te simuleren.

Ze hebben al zoveel kansen gehad om te bewijzen dat hun modeling klinkt als de echte amps. Elke keer FAIL. Ze hadden op 't einde eindelijk door dat ze er met hun modeling shit alleen er niet kwamen, begonnen ze hun technologie in lampenamps te flikkeren, hip Bogner naampje erbij voor een vliegende start. Resultaat: FAIL. Klinkt als lampen, maar NIET als de amps dat ze beweren te simuleren.

Is het dan zo ongewoon dat mensen bij poging X even sceptisch willen zijn? De fragmentjes geven de criticaster weeral gelijk. Lampenamp, niet slecht... Britse crunch, American clean? Helaas... Maar ja, zonder die namedropping zijn ze maar grijze muisjes in versterkerland. Daar staat of valt hun hele marketing mee.

MS

Hoeft niet te googlelen want ben al een tijdje fan van die gast en weet ongeveer wel wat hij de laatste tijd op zijn pedalboard heeft liggen. Heb m 3x live gezien en waarvan de laatste 2 optreden een DL-4 op zn board... alleen wisselt hij af en toe wel s van amp maar dat heeft niks met endorsment te maken. Hij weet wat hij wil en nodig heeft om zijn sound te creëren en ondanks zijn vele gear wisselt hij weinig van spullen. Zijn '80 rack is nog steeds bijna hetzelfde gebleven en zijn pedalen die hij 12 jaar geleden in zijn rack had heeft hij nu nog steeds maar dan op een pedalboard.

Dat Line6 namen gebruikt zoals Britisch crunch en American clean boeit me niet zo zolang het maar klinkt en bruikbaar is. Ik zie het meer als een benaming voor een type sound en niet als een simulatie van de originele amp en zo doe ik dat ook met mijn Vox Tonelab.
Maar zoals met alle versterker is het een smaakkwestie en blijft het altijd persoonlijk... toch ;)

the sure thing
20 december 2011, 08:23
Google gewoon zijn naam en klik op afbeeldingen. Je krijgt meer gear setups dan zijn smoelwerk te zien. :seriousf:
Ik ken die dude wel hoor. Topklasse sessiespeler maar wat een eigen zeikbands.

Ik heb ook Line6 steken hoor. De M9, heerlijk spulletje. Ik zou niet weten wat het allemaal simuleert, ik heb de handleiding niet gelezen. Maar klinken doet het wel.

Ik zeg niet dat jij lult dat ze geslaagd zijn... Dat doet Line6 elke keer ze met zoiets op de proppen komen zelf. Met de POD XT, de X3, de HD, de Spider, de HD147, de VETTA,... elke keer hetzelfde geblaat. Elke keer hetzelfde. Leuke effecten, zielige modeling. Lijkt gewoon NIET op hetgeen ze beweren te simuleren.

Ze hebben al zoveel kansen gehad om te bewijzen dat hun modeling klinkt als de echte amps. Elke keer FAIL. Ze hadden op 't einde eindelijk door dat ze er met hun modeling shit alleen er niet kwamen, begonnen ze hun technologie in lampenamps te flikkeren, hip Bogner naampje erbij voor een vliegende start. Resultaat: FAIL. Klinkt als lampen, maar NIET als de amps dat ze beweren te simuleren.

Is het dan zo ongewoon dat mensen bij poging X even sceptisch willen zijn? De fragmentjes geven de criticaster weeral gelijk. Lampenamp, niet slecht... Britse crunch, American clean? Helaas... Maar ja, zonder die namedropping zijn ze maar grijze muisjes in versterkerland. Daar staat of valt hun hele marketing mee.

MS

Fantastisch betoog! Ik sluit mij er helemaal bij aan. Na 5x uitgebreid aan de tand voelen door de jaren heen merk ik nauwelijks verbetering. FAIL is t goede woord.

Zo vind ik het nog steeds knap dat bijv. een gitaarmerk als PRS al snel voor een EIGEN smoel ging ipv maar schreeuwen dat het goede kopieen kon maken....

Synx
20 december 2011, 13:58
Google gewoon zijn naam en klik op afbeeldingen. Je krijgt meer gear setups dan zijn smoelwerk te zien. :seriousf:
Ik ken die dude wel hoor. Topklasse sessiespeler maar wat een eigen zeikbands.

Ik heb ook Line6 steken hoor. De M9, heerlijk spulletje. Ik zou niet weten wat het allemaal simuleert, ik heb de handleiding niet gelezen. Maar klinken doet het wel.

Ik zeg niet dat jij lult dat ze geslaagd zijn... Dat doet Line6 elke keer ze met zoiets op de proppen komen zelf. Met de POD XT, de X3, de HD, de Spider, de HD147, de VETTA,... elke keer hetzelfde geblaat. Elke keer hetzelfde. Leuke effecten, zielige modeling. Lijkt gewoon NIET op hetgeen ze beweren te simuleren.

Ze hebben al zoveel kansen gehad om te bewijzen dat hun modeling klinkt als de echte amps. Elke keer FAIL. Ze hadden op 't einde eindelijk door dat ze er met hun modeling shit alleen er niet kwamen, begonnen ze hun technologie in lampenamps te flikkeren, hip Bogner naampje erbij voor een vliegende start. Resultaat: FAIL. Klinkt als lampen, maar NIET als de amps dat ze beweren te simuleren.

Is het dan zo ongewoon dat mensen bij poging X even sceptisch willen zijn? De fragmentjes geven de criticaster weeral gelijk. Lampenamp, niet slecht... Britse crunch, American clean? Helaas... Maar ja, zonder die namedropping zijn ze maar grijze muisjes in versterkerland. Daar staat of valt hun hele marketing mee.

MS

En toen keek ik naar z'n sig :)

Wellicht ontgaat het doel van Line6 je? Het gaat ze niet om model X tot 100% na te maken. Maar om het totaalplaatje en het uiteindelijke resultaat. En dat is wat de mensen horen die komen luisteren/kijken naar een optreden.

Ik heb meer vertrouwen in een XLR out dan een half dronken geluidsman met een mic voor m'n boutique buizenbakkie :) Uiteraard, als jij mijn 14 HE rack en 3 maal 212 kastjes komt slepen+ zorgt voor een lekker zaalgeluid dan ben ik voor!

Wat ik dus wil zeggen, gitaristen zijn lastig :)
Edit: zoals ik eerder aangaf, de huidige ingeslagen weg van Line6 vind ik dus niet goed.

Fiendish
20 december 2011, 14:20
Ik heb dan een vraag voor de TS : wat bedoel je nu precies met 'is het line 6 dan toch gelukt?' ?
Of het ze gelukt is een redelijke buizenamp te maken ?
Of dat het ze gelukt is echt de sounds te benaderen van andere amps door modelling ?

Dat eerste is ze enigzins gelukt, na dit weekend de DT50 te hebben geprobeerd durf ik te zeggen dat het al meer klinkt als een buizenbak dan bijvoorbeeld die spider valve, niet meer zo erg op elke stand die standaard line 6 digitale sound (hoewel, als je voor meer metal/nu metal tone gaat dan klinkt het weer typisch als line 6).

Dat tweede... Nee, in de verste verten nog niet.
Ze kunnen roepen wat ze willen, maar het klinkt niet Brits of Amerikaans, hoe graag ze dat ook zouden willen.
Alle voicings klinken in de basis hetzelfde, met hier en daar wat meer hoog en midhoog.
Als je de EQ op 12 uur zet en gaat spelen met de voicings hoor je dit heel duidelijk terug.
Ik was er dan ook na een 30 minuten wel weer klaar mee.

Mitch
20 december 2011, 15:03
Kan het weer terug on topic in plaats van te verschuiven naar een Landau bash-topic?

On topic: deze laatste clips klinken al een heel stuk gezonder.

Bijl
20 december 2011, 23:28
Ik heb meer vertrouwen in een XLR out dan een half dronken geluidsman met een mic voor m'n boutique buizenbakkie.

Verdomd zeg, zo heb ik het nog nooit bekeken! Ik herken dat wel:

1 Je hoort de band die voor je speelt, hoort hun geluid en denkt "meh, niet echt lekker". Blijkt aan de geluidsman te liggen.

2 De geluidsman propt een mic tegen mijn speakerdoek aan en zeurt dat ik te hard sta (grote kans met een front loaded EVM12L, afstand voicecoil - mic is heeel kort!)

3 Piepklein podium, dus overspraak, overspraak en nog eens overspraak.

4 Je hebt gewoon zin om je buizenbak helemaal open te trekken en wil niet dat punt 2 zich voordoet. De zaal luistert naar een Line 6 terwijl ik zelf gewoon van mijn Mesa aan het genieten ben. :blast:

guhlenn
21 december 2011, 09:08
Verdomd zeg, zo heb ik het nog nooit bekeken! Ik herken dat wel:

1 Je hoort de band die voor je speelt, hoort hun geluid en denkt "meh, niet echt lekker". Blijkt aan de geluidsman te liggen.

2 De geluidsman propt een mic tegen mijn speakerdoek aan en zeurt dat ik te hard sta (grote kans met een front loaded EVM12L, afstand voicecoil - mic is heeel kort!)

3 Piepklein podium, dus overspraak, overspraak en nog eens overspraak.

4 Je hebt gewoon zin om je buizenbak helemaal open te trekken en wil niet dat punt 2 zich voordoet. De zaal luistert naar een Line 6 terwijl ik zelf gewoon van mijn Mesa aan het genieten ben. :blast:

Wat ik herken is onkunde over podiumgeluid

1. Heo vaak heb jij gecontroleerd hoe je podium geluid is? Of gebruik je gewoon je oefenruimte/slaapkamer settings?
\
2. Dat heeft daar zo goed als niks mee te maken. JE staat gewoon te hard waardoor de monitor mix er niet tegen op kan.

3. zie 2.

4. zie 1.

joeyonfire
21 december 2011, 10:00
Ging dit niet over de nieuwste telg van Line 6?

LaszloVersteeg
21 december 2011, 11:03
Live horen jullie het verschil niet tussen een Line 6 of een echte buizenamp, als publiek zijnde. Het is bullshit als je zegt dat je het wel hoort.

guhlenn
21 december 2011, 11:06
Nou dan zijn we klaar toch? Dank je Laszlo!

bass blom
21 december 2011, 11:23
ah ok, ga ik ook maar weer aan de torren, iemand een JTM45 kopen? :D

Bijl
21 december 2011, 13:26
Wat ik herken is onkunde over podiumgeluid

Wat knap! Je hebt gelijk, totale onkunde. :seriousf:

Terminus
21 december 2011, 14:11
2 De geluidsman propt een mic tegen mijn speakerdoek aan en zeurt dat ik te hard sta (grote kans met een front loaded EVM12L, afstand voicecoil - mic is heeel kort!)


Het zal die geluidsman aan zijn anus oxideren hoe hard het geluid in zijn microfoon is (tenzij hij een microfoon gebruikt die het niet aankan, maar dat lijkt me niet) want hij kan het gewoon zachter zetten. Het probleem is dat hij de overspraak van jouw versterker met een mengpaneel niet kan verminderen.

Bijl
21 december 2011, 14:47
Nou, het is Line 6 in ieder geval weer gelukt om weer een Gitaarnet topic te laten ontsporen.

Baker
21 december 2011, 15:52
Live horen jullie het verschil niet tussen een Line 6 of een echte buizenamp, als publiek zijnde. Het is bullshit als je zegt dat je het wel hoort.

Oei, nou onderschat je de doorsnee concertbezoeker behoorlijk.

guhlenn
21 december 2011, 16:21
Nou, het is Line 6 in ieder geval weer gelukt om weer een Gitaarnet topic te laten ontsporen.

Precies, ik zou ook gewoon over iets heel anders beginnen. En ik heb inderdaad gelijk :).

joeyonfire
21 december 2011, 17:42
Voor de kenners....

volgende filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=LAmd4WwmN9g
Wat is de backline van de gitaristen? Buizen? transistor? modeling? zeg het maar.


ik ben benieuwd

Misery Signals
21 december 2011, 17:54
Het is een compressed Youtube filmpje, live is nog wat anders om op af te gaan.

Wel, ik ga gevaarlijk doen. Ik vind de ronk van de amps niet buizen en afgaande op het nasale dunno solo lijntje vanaf 8.50 zeg ik transistor, modeling of niet. Klinken doet het niet echt slecht, enkel iets te dunne gitaarsound en solo komt het niet uit de verf. Gitaarsound is iets te zeurderig.

Je hebt het punt echter niet, het topic is afgeleid. Iedereen bepaalt hoe een Line6 klinkt, goed of niet. Het is het hele modelingconcept dat onder andere ik op de korrel wilde nemen. De namedropping en het ook daadwerkelijk klinken als die amps. Waar ze nog steeds m.i. grandioos de mist in gaan, maar wat ze nodig hebben om te verkopen.

MS

the sure thing
21 december 2011, 17:58
Live horen jullie het verschil niet tussen een Line 6 of een echte buizenamp, als publiek zijnde. Het is bullshit als je zegt dat je het wel hoort.

Ik hoor live UITSTEKEND het verschil tussen line6 en een buizenamp. Geen enkel probleem. Ook in een band hoor ik het nog, tenzij de gitarist echt ongelooflijk kut speelt. Of de gitarist heeft een zwaar ondergeschikt belang (fanfare band). Echt: line6 moet qua versterkerlijn echt kappen met krijsen dat ze net als een buizenamp klinken. Dat is live NIET zo. Een Kia rijdt niet aps een Audi en zal dat ook niet doen.

joeyonfire
21 december 2011, 18:25
Het is een compressed Youtube filmpje, live is nog wat anders om op af te gaan.

Wel, ik ga gevaarlijk doen. Ik vind de ronk van de amps niet buizen en afgaande op het nasale dunno solo lijntje vanaf 8.50 zeg ik transistor, modeling of niet. Klinken doet het niet echt slecht, enkel iets te dunne gitaarsound en solo komt het niet uit de verf. Gitaarsound is iets te zeurderig.

Je hebt het punt echter niet, het topic is afgeleid. Iedereen bepaalt hoe een Line6 klinkt, goed of niet. Het is het hele modelingconcept dat onder andere ik op de korrel wilde nemen. De namedropping en het ook daadwerkelijk klinken als die amps. Waar ze nog steeds m.i. grandioos de mist in gaan, maar wat ze nodig hebben om te verkopen.

MS

Die mannen spelen enkel en alleen over een Line 6 POD live x3. Maar goed dat terzijde.

Voor veel mensen maakt het ook geen ene donder uit hoe een bepaald geluid/speakersimulatie/versterkersimulatie heet. Het gaat meer om een referentie aan wat voor type sound het is.
Dat jij het als namedropping ziet, o.k. Misschien benadert Line6 het idee van een andere kant.
Voor mij is het belangrijk dat ik ergens een goede sound uit kan halen.Ik kijk niet naar de namen die line 6 hun presets en effecten meegeeft maar het zegt mij wel iets meer van wat ik ermee kan.

Misery Signals
21 december 2011, 18:36
Voor veel mensen maakt het ook geen ene donder uit hoe een bepaald geluid/speakersimulatie/versterkersimulatie heet. Het gaat meer om een referentie aan wat voor type sound het is.
Zie je wel dat ik zelfs op Youtube het verschil hoor :seriousf:
Qua referenties: ze kunnen daar gewoon beter mee stoppen want alles klinkt toch hetzelfde. Ze hebben de ballen niet om eigen amps uit te brengen zonder andere merken te gatneuken.

MS

the sure thing
21 december 2011, 20:23
... na dit hele draadje nog eens opnieuw gelezen te hebben kom ik tot een nuance: `ik haat Line6 versterkers`.

Hun effect/apparatuur kan op zich OK zijn.

Hadden Di-rect in hun begin dagen, dus 15 jaar geleden, niet ook van die Line6 4x12 torens? Dat klonk toen ook zo vreselijk butt..... Gelukkig is Spike vroeg tot inkeer gekomen en speelt al heeell lang op buizenamps....

SloeGin
21 december 2011, 21:24
Wat zitten jullie hier nu nog bezig over Line6??
Iedereen weet dat de nieuwe standaard de Fractal Axe-fx (en Eleven Rack) is ...

Misery Signals
21 december 2011, 21:49
Iedereen weet inderdaad dat de standaard Axe FX is. Eleven rack doet net als Line6 een poging. Ik heb die ooit uitgebreid getest ter demo bij Key Music. Hoewel iets beter, had ik daar een bijna even hard nee-gevoel bij als bij de modeling van Line6.

http://www.youtube.com/watch?v=zeyZ0z7Xh0c&feature=related

Ik heb vandaag nog op mijn Uberschall gespeeld, vanaf 2,53 die Uberschall preset :)

http://www.youtube.com/watch?v=lNyOGurV-kw&feature=related

Dit is de beste video dat ik ervan gevonden heb. Mmm...


MS

grayfink
21 december 2011, 21:53
Zie je wel dat ik zelfs op Youtube het verschil hoor :seriousf:
Qua referenties: ze kunnen daar gewoon beter mee stoppen want alles klinkt toch hetzelfde. Ze hebben de ballen niet om eigen amps uit te brengen zonder andere merken te gatneuken.

MS

Je weet van te voren dat het digitaal is, anders zou het niet zo gevraagd worden. :stop:
Verder: Alles wat Ateng zegt.
(de man kan verschrikkelijk goed spelen weet ik uit eerste hand en kan een goede sound neerzetten.)

Misery Signals
21 december 2011, 21:56
Allez, dan zeg ik nog ik waaraan ik 't hoor en dan is 't weer niet goed. Ze konden even goed een tube amp sound geplaatst hebben dat mensen dan zouden zeggen dat 't digitaal is.
Ik heb ooit ook zo'n XT Live gehad hoor en op basis van die ervaring zei ik mijn mening... Waar die faalde hebben ze dus bij de X3 duidelijk niet verbeterd :)

Nouja langs mijn kant genoeg hierover. Als er echt mensen zijn die dat goed vinden klinken, so be it.

:grouphug:

MS

SloeGin
22 december 2011, 06:57
Iedereen weet inderdaad dat de standaard Axe FX is. Eleven rack doet net als Line6 een poging. Ik heb die ooit uitgebreid getest ter demo bij Key Music. Hoewel iets beter, had ik daar een bijna even hard nee-gevoel bij als bij de modeling van Line6.

http://www.youtube.com/watch?v=zeyZ0z7Xh0c&feature=related

Ik heb vandaag nog op mijn Uberschall gespeeld, vanaf 2,53 die Uberschall preset :)

http://www.youtube.com/watch?v=lNyOGurV-kw&feature=related

Dit is de beste video dat ik ervan gevonden heb. Mmm...


MS
Ja maar hoe die daar opgesteld staat klinkt het inderdaad bagger. Maar met een Atomic wedge daarentegen ...:rockon:

the sure thing
22 december 2011, 08:21
Laten we de vraag van TS " is het line6 dan toch gelukt?" beantwoorden met "nee, het is Line6 niet gelukt een goede imitatie van bekende buizenversterkers neer te zetten".

LaszloVersteeg
22 december 2011, 10:02
Laten we de vraag van TS " is het line6 dan toch gelukt?" beantwoorden met "nee, het is Line6 niet gelukt een goede imitatie van bekende buizenversterkers neer te zetten".

En ik ben het daar dus niet mee een.
Ik vind de simulaties erg goed en het benaderd de oorspronkelijke map. Nothing beats the real thing ofc. Maar voor een digitaal apparaat komt het dicht in de buurt.

En nogmaals, live hoor je het verschil niet.

the sure thing
22 december 2011, 16:32
(...)
En nogmaals, live hoor je het verschil niet.

Jij niet nee. Veel anderen met mij wel. En duidelijk hoorbaar ook.

macwilliams
22 december 2011, 17:37
Al zouden ze ergens een ubercoole amper gebruiken met het allergoedtse geluid ter wereld en al zou er alleen al op de achterkant van de amp met potlood line 6 op geschreven zijn dan nog vind ik het niks. Zo bevooroordeeld ben ik.

Mijn motto:

Line 6, nee das nix.



:D

bass blom
27 december 2011, 08:00
de eerste op marktplaats?

http://link.marktplaats.nl/515164582

peter_heijnen
27 december 2011, 10:04
Als je het mij vraagt doet L6 met deze serie geen poging om de originelen naar de kroon te steken, maar spelen ze in op mensen die hun modeler liever uit een gitaarspeaker willen horen zonder daarbij vast te moeten zitten aan die ene karakteristiek van de eindtrap die ze daarbij gebruiken.

Op de amp kunnen kiezen welke eindtrap karakteristiek je wilt gebruiken bij een bepaald model kon volgens mij niet tot nu met dit concept. Speel je icm de pod-hd kun je de eindtrap zelfs auto mee laten lopen tenzij je de auto functie overruled. Dat je niet in de buurt komt van de originelen weet je vantevoren, maar je weet ook dat je met een enkele stack op het podium aardig ver kunt komen als je er goed mee omgaat.

hansies
27 december 2011, 12:19
Volgens mij is het line6 goed gelukt met deze amp,
zeker voor de prijs , zeer goed geluid zowel clean als met veel gain, wat wilt ge nog meer.
Wat anderen ook mogen zeggen van line6, deze doet het .................................en hoe !
Ik heb er geen spijt van deze gekocht te hebben, en o ja, ge moet hem op goede luidsperekers aansluiten.
Great.
Hansies

tnijland
27 december 2011, 22:42
In de volgende clip wordt op een interessante manier aangetoond hoe je m.b.v. een Line DT50 amp met het Park 75 preamp model van de Pod HD serie een oude vintage marshall benaderd. Hij doet dit door verschillende combinaties toe te passen:

1. A/B met dezelfde speaker cabinet & microfoon (POD HD-Park preamp + DT50 poweramp tegenover Marshall, beide op max. volume)
2. A/B alleen microfoon ( (POD HD-Park preamp + DT50 poweramp op low volume)
3. Alleen POD HD zonder DT-50

Zie link http://bcove.me/sbaoi7ep

Ik vond het aardig overtuigend klinken.

ateng
27 december 2011, 23:05
Als je het mij vraagt doet L6 met deze serie geen poging om de originelen naar de kroon te steken, maar spelen ze in op mensen die hun modeler liever uit een gitaarspeaker willen horen zonder daarbij vast te moeten zitten aan die ene karakteristiek van de eindtrap die ze daarbij gebruiken.

Juist! Men moet niet zo zeuren dat het niet zo klinkt als de originele want daar gaat het toch niet om. Maak je eigen sounds en maak het voor je zelf bruikbaar. Dat L6 het British noemt wil gewoon zeggen dat L6 een Marshall willen benaderen en niet dat het exact als een Marshall klinkt ofzo.

Tunes
28 december 2011, 09:35
Ik snap eigenlijk niet hoe line6 zo groot is geworden (nou eigenlijk snap ik het wel, marketing), die dingen valleen mij steeds weer tegen.

Eerste indruk is steeds weer , shit zoveel geluid uit 1 kastje hoe doen ze het.
Een dag later, hmmm zoveel kut geluiden in 1 kastje, hoe doen ze dat.

Een week later, kastje te koop met heel veel top geluiden :???:

Ik heb line6 gehad en bespeeld, en steeds was het maar even leuk.
En het rare is, er zijn veel betere modeling pogingen geweest, yamaha en hughes and kettner bijvoorbeeld (nu had h&k ook een paar kut pogingen, maar de zen serie vind ik niet slecht).

peter_heijnen
28 december 2011, 09:41
Zie link http://bcove.me/sbaoi7ep
Top test, thx voor het posten Theo!

De conclusie lijkt mij -net als de tester- dat een vintage marshall niet te vervangen is als je echt die sound wil, maar met een dt25/50 kom je dus wel al een heel end, maar vooral wel met de vele extra digitale mogelijkheden. En pas als je helemaal direct gaat hoor je meteen de vaak geuite klacht: minder druk!

Maw, line6 zet echt een stap met de dt serie!

Btw, die hermit cab ziet er ook niet vervelend uit... ;)

Erik70
29 december 2011, 14:51
ik had dat filmpje (deze dus http://bcove.me/hmtndg38) ook gezien. Wilde het hier even posten maar iemand was me te snel af ;-).
Een goede vergelijking tussen the real deal en het modelingconcept, maar dan niet door line6 zelf.
Inderdaad, het geluid is 'net niet' dat van een buizenamp maar het komt toch wel akelig dicht in de buurt. Zoals de maker van het filmpje zelf al zegt. De buizenamp kan zijn enige trucje alleen op hoog volume.
Voor hen die zeggen dat ze het verschil niet horen én voor hen die zeggen dat ze alleen maar verschil horen en dat line6 als bagger klinkt... luister nog maar eens goed naar de sounds op deze video. Jullie hebben beide geen gelijk.
De line6 klinkt wel iets anders, maar absoluut niet slecht.

the sure thing
29 december 2011, 16:44
De buizenamp kan zijn trucje alleen op hoog volume?

Op slaapkamernivo heb je gelijk, maar op repetitienivo en dus bandnivo (live) laat Line6 het vies afweten. Het "net niet" wordt dan pijnlijk duidelijk. Maar goed: slaapkamerversterkers moeten er ook zijn...

peter_heijnen
29 december 2011, 17:47
maar op repetitienivo en dus bandnivo (live) laat Line6 het vies afweten. Het "net niet" wordt dan pijnlijk duidelijk.
Nou heb ik bijv meshuggah eens live gezien en werd totaal weggeblazen, naar verluid hoorde ik daar podpro's.

joeyonfire
29 december 2011, 18:18
Het is met Line6 gewoon een kwestie van tweaken tot je erbij neervalt. Daar mogen ze wat mij betreft eens meer tijd in steken. Boos kan het wel met de gt-serie.

Als je bijvoorbeeld de POD's neemt, die kun je niet in één middag testen beoordelen. Daar heb je echt wel een aantal weken voor nodig om de juiste sound te vinden.

Mijn persoonlijke voordeel van de POD's is dat ik met repeteren geen versterker mee hoef te sjouwen. Gewoon dat ding mee, inpluggen in de PA en gaan. Ik ga echt niet elke week 2 keer 2 trappen op en neer met een loeizware versterker, brand maar af. Al heeft het mij ook een half jaar gekost om de juiste sound te zoeken. Deze DT's zijn gemaakt om ze te gebruiken in combinatie met een HD-pod. Als je ze samen een week hebt getest kun je mijn inziens pas een oordeel geven.
Het speelt trouwens ook wel mee wat voor muziek je maakt & speelt.
Er zijn ook mensen die uit de beste versterker geen goed geluid krijgen, en er zijn ook mensen die uit een kutversterker een goed geluid weten te krijgen.

Ik denk eerder dat Line6 een zelfde soort imago heeft als Behringer.

Tunes
30 december 2011, 22:07
Nou ik mag voor line6 hopen van niet.
Behringer heeft helemaal een kut-imago.

Het is niet slecht voor het geld is ongeveer het antwoord wat je krijgt als het over behringer gaat, wat mij betreft betekend dat niets anders dan "het gaat niet kapot".

Overigens vind ik de gt dingen van boss/toland ook ronduit kut, vooral de distortions en overdrives vind ik helemaal niks (geen karakter, geen dynamiek, niks).

tnijland
31 december 2011, 14:10
De buizenamp kan zijn trucje alleen op hoog volume?

Op slaapkamernivo heb je gelijk, maar op repetitienivo en dus bandnivo (live) laat Line6 het vies afweten. Het "net niet" wordt dan pijnlijk duidelijk. Maar goed: slaapkamerversterkers moeten er ook zijn...

Ik denk dat we het allemaal eens zijn over het feit dat een buizenversterker op volume het beste klinkt. Maar dat is dan wel vooral door het vinden van sweet spots (meer speel plezier) en als je voor de speakerkast staat.

Als je met PA speelt (en veel bands doen dat) is het toch wel anders en durf ik rustig te stellen dat je met een POD of andere kwaliteit modeler waarschijnlijk sneller een goed en bruikbaar geluid hebt dan met je buizenamp waar je snel afhankelijk wordt van de microfoon die de PA man ter beschikking stelt. En de mensen in de zaal zijn toch diegenen waar het om gaat...

Als je maar een paar pure sounds nodig hebt is een modeler overbodig en zou ik ook voor een goede gitaar/amp/speaker/mic combinatie kiezen.

Back on topic, met de DT25 / DT50 kun je dus mooi deze twee dingen combineren waarbij je een soort "best of both worlds" kunt realiseren door zowel je variatie aan sounds (via line out over de PA) te houden en toch ook over een Bogner buizen eindtrap op volume met een mooie en vette sound die zeker niet onderdoet voor een standaard buizen amp in een vergelijkbare mid-segment prijsklasse (dus niet met je high-end Hook oid gaan vergelijken ;-)

joeyonfire
31 december 2011, 14:28
Het is gewoon een dingetje van line6 om zoveel mogelijk geluiden aan te bieden voor een gunstige prijs die je met stompboxes nooit kunt evenaren.

Het zelfde geld voor deze versterker. Ik weet zeker dat je met wat uurtjes werk heus wel ''jouw geluid'' uit de DT-25 kunt halen.

nickofzo
31 december 2011, 14:42
behringer komt er bij mij inderdaad niet meer in. na verschillende miskopen..

Maar ik moet zeggen het verschil tussen digitaal en analoog word steeds kleiner en dat doet me deugd.
al is die line 6 niet de beste die ik ooit gehoord heb, een kutversterker is het zo te horen zeerzeker niet.

jules
1 januari 2012, 20:57
Tja wij willen met ons geluid te.veelzijdig zijn denk ik, zelf ook altijd op een vox valvetronix gespeeld, nu een buizenamp minder veelzijdig maar veeel lekkerder

SloeGin
1 januari 2012, 22:20
heh wat mij vooral opvalt is dat bij optredens alles zo luid staat dat het gewoon allemaal een wazige boel wordt en dan inderdaad zal je het verschil zeker niet horen ...

jules
2 januari 2012, 11:20
En wat dat tweaken betreft pfff dat is een vloek, tweak mij een.ongeluk met mijn m13, zo veel dat ik vergeet te oefenen

BasHermus
2 januari 2012, 16:15
Ik heb Line6 altijd gezien als spul voor bruiloften-en-partijen bands.
Heel veel mogelijkheden en verschillende geluiden die programeerbaar zijn, zodat je redelijk makkelijk door je top2000 reportoir heen kunt, zonder de hele tijd op je knieën te zitten, of met je rug naar het bruidspaar te staan.
Het is een product gericht op gitaristen voor wie flexibiliteit belangrijker is dan een super mooie klank.
En inderdaad, je kunt je direct-out signaal zou richting de geluidsman sturen.

In dat opzicht hele handige/nuttige versterkers.

Maar, ondanks de vele mogelijkeheden, klinkt alles toch weer hetzelfde op een bepaalde manier. En die manier is gewoon niet mijn ding.
Bovendien heb ik nog geen modelling amp/software gevonden die ik fijn vind reageren als ik zelf speel. Ik heb altijd het gevoel dat mijn vingers en het geluid dat ik hoor op de één of andere manier ontkoppeld zijn.

Nu kunnen deze versterkers een stuk in de goede richting zijn (qua buizen klank) maar mis je dan niet het gemak voor de bruiloften-en-partijen gitarist.
Het direct-out geluid zal behoorlijk gaan afwijken van het repetitiehok / slaapkamer geluid, omdat dat afgetapt zal zijn voor de buizen eindtrap (met eventueel wat modelling om de eindtrap te faken gok ik).
En dan weet ik niet meer voor wie het product bedoeld is.

ateng
2 januari 2012, 18:11
Waarom zou je direct out gebruiken als het een buizenversterker is?
Versterker is voor iedereen die er wel mee kan werken... zowel beginnende gitaristen tot beroepsmuzikanten. Er is volgens mij niks verandert hoor wat "gemak" betreft.

Terminus
3 januari 2012, 12:04
Waarom zou je direct out gebruiken als het een buizenversterker is?


Omdat je geluid dan niet afhankelijk is van hoe de geluidsman zijn microfoon opstelt?

ateng
3 januari 2012, 13:02
Omdat je geluid dan niet afhankelijk is van hoe de geluidsman zijn microfoon opstelt?

Dan nog heb ik liever dat mijn versterker gemiked wordt... ik plaats altijd zelf de microfoon voor mijn speaker.

pol2711
25 juli 2013, 22:57
dit topic maar weer eens bovenaan plaatsen na het gelezen te hebben(o;
Las ergens iets over dat een topic over Line 6 altijd 'ontspoort' door de tegenstelling digitaal en analoog (buizen)
Grappig, dat gevoel had ik ook al gelijk.

Maar ik heb ook de jtv-hd500-dt25 reeks op zolder staan. Kan wel een heel verhaal ophangen van hoe goed ik het vind klinken (niet alleen op zolder hoor) maar dan zwengel ik alles weer aan en zijn we weer 345.567.432 reacties verder.

Graag hoor ik van soortgelijke gebruikers tips&truuks. Er zijn vele mogelijkheden en ook al heb je jouw sounds allang ingedraaid, je bent altijd op zoek naar nieuwe dingen. Patches die voor deze combi dan weer nieuw voor me zijn en graag wil proberen. Elkaar dus helpen ipv elkaar affikken alleen omdat Line6 blijkbaar op velen als een soort rode lap/stier fungeert.
Ieder het zijne denk ik dan maar. Als je Line 6 nix vindt, er zijn genoeg andere topics waar bijdrages geleverd kunnen worden, toch?
Zoek dus mede eigenaren voor uitwisseling van ervaringen, Dank!

Bates15
28 augustus 2013, 16:36
Zoek dus mede eigenaren voor uitwisseling van ervaringen, Dank!

Ik heb nu een HD300 staan van een maat van me. Die ga ik komende weekeinde gebruiken. Ik heb wat patches gedownload die in de buurt komen van mijn stijl en wat ik denk nodig te hebben. Wat ik wel gezien heb is dat er enorme verschillen zitten in de preset volumes. Ik moet haast wel mn laptop meenemen om de patches op elkaar aan te laten sluiten.

Voor de rest voldoet de 300 voor deze gig en zie ik voor komend weekeinde geen problemen.