PDA

View Full Version : Queens of the stone age - Little Sister (cover)



humbucker
7 december 2011, 23:23
Vanavond de instellingen van audacity behoorlijk goed voor elkaar gekregen waardoor ik eindelijk eens iets kan opnemen over een backing.

Eerste nummer:

Little sister van Queens, op m'n tele. Ik ben niet 100% tevreden, zitten nog enkele kleine foutjes in, maar overall ben ik best content :)

http://soundcloud.com/humbucker88/queens-of-the-stone-age-little

Opmerkingen hoor ik graag, temeer we dit nummer ook met de band spelen momenteel.

Don Capo
8 december 2011, 06:55
Klinkt goed hoor. Ben wel erg benieuwd naar de uitvoering met je gehele band. Waarom stopt het nummer op zo'n raar punt trouwens?

Duhsjaak
8 december 2011, 07:33
Hi
Ik was al effe blij. Want Little Sister (uit de tijd dat er kennlijk nog niet zo nauw werd gekeken) kon nog in de tijd van Elvis. Jerry Lee Lewis was tenslotte ook met zijn 14 jarige nichtje getrouwd. What the fuck dachten ze zeker in da V.S.

For old time sake is er rond 1984 voor Ry Cooder nog even door de vingers gekeken.

Dat de Queens in tijden dat wij beter zouden moeten weten ook nog eens met een Little Sister op de proppen zouden komen had ik niet gedacht. Wist ik ook niet.

Het wordt tijd voor een Little Brother, gezongen door Simonis!!!

Maar alle gekheid terzijde: Het geheel klinkt helemaal niet slecht.

De enige opmerkingen betreffen de mix (zo'n hekel aan het geluid van de tele dat je m verstopt in de mix?) en de genadeloze compressie.

Verders ben ik het eens met de opmerking van de heer Capo. Het maakt verdraaid nieuwsgierig naar een heerlijk stampende band uitvoering.

Rijk de Gooier riep dan: Goe gedaaaan, jochie (poging tot een Utrechts accent).
Vriendelijke groet, Gus

humbucker
8 december 2011, 09:32
Klinkt goed hoor. Ben wel erg benieuwd naar de uitvoering met je gehele band. Waarom stopt het nummer op zo'n raar punt trouwens?

Thanks! Met de band spelen we er nog een downtempo intro voor, die eindigt in m'n feedbackende gretsch, om dan vervolgens, na de 4 tikken van de drum, er vol in te vliegen. Maar ik heb geen recorder oid dus om dat op te nemen wordt niet eenvoudig. Het nummer stopt trouwens gewoon waar het hoort te stoppen, misschien dat het bij een fullband versie beter tot z'n recht komt :).


Hi
Ik was al effe blij. Want Little Sister (uit de tijd dat er kennlijk nog niet zo nauw werd gekeken) kon nog in de tijd van Elvis. Jerry Lee Lewis was tenslotte ook met zijn 14 jarige nichtje getrouwd. What the fuck dachten ze zeker in da V.S.

For old time sake is er rond 1984 voor Ry Cooder nog even door de vingers gekeken.

Dat de Queens in tijden dat wij beter zouden moeten weten ook nog eens met een Little Sister op de proppen zouden komen had ik niet gedacht. Wist ik ook niet.

Het wordt tijd voor een Little Brother, gezongen door Simonis!!!

Maar alle gekheid terzijde: Het geheel klinkt helemaal niet slecht.

De enige opmerkingen betreffen de mix (zo'n hekel aan het geluid van de tele dat je m verstopt in de mix?) en de genadeloze compressie.

Verders ben ik het eens met de opmerking van de heer Capo. Het maakt verdraaid nieuwsgierig naar een heerlijk stampende band uitvoering.

Rijk de Gooier riep dan: Goe gedaaaan, jochie (poging tot een Utrechts accent).
Vriendelijke groet, Gus

Bedankt Gus!
Het geluid is natuurlijk niet zoals ik het wil, maar met een pod incl podfarm en recording in audacity is het behelpen uiteraard. Bovendien is de originele versie ook behoorlijk gecompressed (fuzz anybody?) en heb ik getracht om de gitaar er niet te zwaar bovenop te leggen, zodat het meer 1 geheel bleef ipv een backing met daarover een (solo)gitaar.

Nu ik het wat vaker heb teruggehoord zitten er toch nog heel wat foutjes in. Misschien dat ik hem nog eens opnieuw opneem. We shall see.

Mr.Fingers
8 december 2011, 10:27
http://media.tumblr.com/tumblr_lk7vwhshHS1qe0yhj.gif


Verder had de tele wat meer "bite" mogen hebben, het klinkt wat donker. Speeltechnisch: chapeau!

humbucker
8 december 2011, 10:45
We need more cowbell! Classic :seriousf:

De solo is overigens op het brugelement gespeeld, bewust om wat meer bite te hebben en er beter door te komen.

Nu blijft prikken door de mix en het gebruik van fuzz een materie op zich natuurlijk :)

Ik ben vooral blij dat ik het latency probleem tijdens het recorden heb kunnen oplossen. Nu kan ik in de toekomst wat meer posten :)

Squier4ever
8 december 2011, 12:21
Klinkt heel beheurlijk hoor! Lekker soundje, ook een erg vet nummer om met een band te spelen, maar dat is met alle Queens songs eigenlijk wel....

Harald
8 december 2011, 12:58
Vind het einde niet zo raar eigenlijk. Niet zo mijn ding, maar zal best gaan klinken met band :)

jannest
8 december 2011, 14:06
beetje "modderig" geluid

hoe heb je het opgenomen ?

humbucker
8 december 2011, 14:43
Het geluid is natuurlijk niet zoals ik het wil, maar met een pod incl podfarm en recording in audacity is het behelpen uiteraard. Bovendien is de originele versie ook behoorlijk gecompressed (fuzz anybody?) en heb ik getracht om de gitaar er niet te zwaar bovenop te leggen, zodat het meer 1 geheel bleef ipv een backing met daarover een (solo)gitaar.


Daarnaast hoort dit nummer wel een wat fuzzig te klinken. Het is trouwens in podfarm de (uit mn hoofd) marshall lead met een fuzzface voor. :)

-geert-
8 december 2011, 18:22
Klinkt lekker hoor! Grappig dat dit met een tele is gedaan, hoor het echt niet meer terug :P. Ik gebruik zelf ok podfarm, vind et zelf ook lastig om een knappe distortion/fuzz sound te maken. De cleane sounds zijn wel lekker vind ik dan en de akoustische is ook prima. Maar goed het zijn zeker gave nummers om te spelen. Speel er met ons bandje ook wel geregeld nummers van.