PDA

View Full Version : Alternatief Jensen C12N



Koenios
7 december 2011, 22:14
Hey allemaal,
Ik had onlangs een vraag gesteld betreffende een speakercab voor mijn fender bandmaster top. Nou heb ik dus via mijn gitaarleraar iemand gevonden die graag voor mij (voor een prikkie) een speakerkast wil bouwen, te verslepen en goed waren mijn criteria.
Nou moet ik dus nog zelf speakers erin gaan zetten. Ik heb inmiddels begrepen dat er in de oude cabs Jensen c12n speakers zitten, maar na deze gehoord te hebben, heb ik toch besloten iets anders te zoeken met wat meer body.

Nou heb ik begrepen dat de Eminence Red White and Blues speakers een perfect alternatief zijn voor die rondere klank. Wat meer low end, dus precies wat ik zoek.

Heeft iemand deze speakers een keer gehoord? Ik ben namelijk errug benieuwd!
En als iemand denkt van, "hee deze omschrijving voldoet perfect aan <naam speaker>", dan laat het vooral horen!

Bij voorbaat dank!

Little Jay
7 december 2011, 23:41
Tsja, volgens mij voldoet je beschrijving perfect aan de Jensen C12K........

Koenios
8 december 2011, 12:40
Okee. Dan zal ik daar ook eens naar gaan luisteren. Nog meer iemand? Iemand misschien bevindingen over de Red White and Blues?

PeeVee
9 december 2011, 18:05
Kijk (luister!) ook eens naar Eminence Governor Dit is de Eminences' take on de V30 van Celestion. Die laatste vind ik wat te brutaal/schreeuwerig, de Governor is net even iets dikker en ronder. Ook de Wizard verdiend aanbeveling, is gebaseerd op de G12H30. Ook hier is de Eminence weer iets dikker; eigenlijk iets te dik, de G12H30 is wat mooier in balans. De standaard Eminence Legend 1218 is overigens voor 65 Euro ook helemaal niet verkeerd. Heeft wat minder uitgesproken karakter, wat neutraler, maar in bepaalde amps helemaal niet verkeerd. Een Twin Reverb met matige CTS speakers knapte daar erg van op.

matto
9 december 2011, 22:06
Celestion G 12 h 30 is een mooie combi met (bf) Fenders.
Ik gebruik er 1 in mijn de luxe reverb en een setje gaat binnenkort in mijn Marshalll 1936 2x12 kast om te gaan werken met een (bf) Vibroverb kloon in een bandmaster reverb behuizing.
Als die combi net zo moooi uitpakt als in mijn deluxe reverb dan hoef ik niet verder te zoeken.
Celestion G 12- 80 en G 12 - 100 doen het ook niet verkeerd in combinatie met een Fender.

Koenios
9 december 2011, 23:45
Okee met name die Governor en die Legend van Eminence spreken mij aan na jou omschrijving en redelijk wat googlewerk. ;) Dus ik ga gewoon eff lekker luisteren inderdaad. Misschien maar eff een middagje musicstore oid!

Ik hoor (lees) graag altijd meer bevindingen, zijn alleen maar goede hulp voor mij :)