PDA

View Full Version : Probleem met Fender Mustang I



colint
7 december 2011, 19:13
Hallo,

Ik heb vandaag mijn eerste elektrische gitaar en versterker gekregen. Waar ik vooral mee aan het klooien ben, is om goed geluid uit mijn versterker te krijgen. Vaak hoor je alleen maar geruis uit de versterker en als ik dan speel hoor je hetgene dat ik speel niet echt door de versterker. Heb ik ergens het volume verkeerd staan of iets anders verkeerd ingesteld? Wat is het verschil tussen 'Master' en 'Volume'? Ik heb de Fender Mustang I.

Groeten,
Colin

G.G.
7 december 2011, 19:22
RTFM? Is dat nog van toepassing?.

Bij je eerste gitaar en eerste versterker kan je het best alles geheel volgens het boekje doen.

Waar hoor je het geluid wel uit komen als het niet uit de versterker komt?

Exi
7 december 2011, 19:23
Leuke versterkers die Mustangs. Ga eerst lekker even de handleiding lezen, misschien wordt je daar wel wijzer van.:)
Master is het regelen uiteindelijke geluidsniveau van de versterker. Volume zit eerder in het circuit en heeft wat meer effect op de vervorming/distortion van de versterker. Simpel gezegd gaat de versterker bij het draaien aan de volumeknop anders klinken; cleaner of meer vervormd en bij het draaien aan de master blijft het geluid gelijk en kun je hem harder of zachter zetten. Gain zit nog eerder in het circuit een heeft nog meer effect op de vervorming/distortion van het geluid. Gewoon proberen.

Hendriks
7 december 2011, 19:27
Volumepot van de gitaar?

Exi
7 december 2011, 19:29
Inderdaad, het komt nogal voor dat de versterker keihard staat, maar als je de volumeknop op je gitaar niet opendraait hoor je alsnog niets.
Die Mustang heeft toch ook Presets? Kies eens zo'n preset en kijk of je een normaal gitaargeluid hoort. Als dat niet zo is moet je maar even nalopen wat er verkeerd is. Gitaar zelf, snoer, versterker.