PDA

View Full Version : welk multi effect aanschaffen



arcane
7 december 2011, 16:09
Graag zou ik ook wat meer met modulatie effecten willen doen, zoals chorus, delay, flanger, etc. Dat zijn allemaal effecten die in de fx-loop het beste klinken. Ik speel over een Fender Hot Rod deluxe white lightning. Ik vind het overdrive kanaal erg lekker klinken, dus ik hoef eigenlijk geen multi-effect die andere amps nadoet of allerlei distortions.
Het zou dus gaan om een multi effect puur voor modulatie effecten.
Graag wil ik er eigenlijk niet te veel geld aan uitgeven, maar het moet uiteraard wel enigszins klinken.
Zou een Boss ME-50 de klus voor mij klaren? Of zou een ME-25 al voldoen? Maar in die dingen zit dan weer amp moddeling, iets wat ik niet perse wil gaan gebruiken.
Ik heb ook een Line 6 M5 getest. Dat klonk erg lekker. Echter zijn die 2e hands nog niet echt te vinden. een M9 zou ik eigenlijk prefereren, maarja, die zijn uiteraard duurder.

Wat ik ook nadelig vind van deze multi effecten is dat ze geen 4-kabel methode ondersteunen. de meeste van dit soort multi effecten hebben een wah pedaal. Vaak is die ook te gebruiken als pitchshifter. Maar dat zijn dan weer effecten die je voor de amp moet zetten. Die zou ik dus niet kunnen gebruiken als ik een multi effect in de fx-loop zou aansluiten.

Zou een floor pod van line 6 het ook doen? Die zie ik nl. voor een redelijke prijs staan.

arcane
27 december 2011, 17:23
Bedankt voor de adviezen allemaal:seriousf:

Na enig speurwerk heb ik de Zoom g3 besteld. Ben zeer benieuwd hoe die klinkt. Gebruiksgemak zag er goed uit op de youtube filmpjes. Ik hoop maar dat het geluid ook goed is. Zodra het ding binnen is en uitgebreid getest zal ik verslag doen.

bass blom
27 december 2011, 18:19
ja gaaf hè zo'n forum en al die snelle adviezen :D