PDA

View Full Version : keuze dilemma. Fender Sonoran houden of verkopen ?



Koni05
7 december 2011, 14:31
Nee, dit is géén spam!

Ik heb een Fender Sonoran, candy apple red. Ongeveer een jaar terug gekocht in Groningen bij Tonika omdat ik toen veel akoestische muziek mooi vond en speelde. Het is mijn eerste 'dure' aankoop en ik was er erg blij mee. Maar wat merk ik nou, ik pak veel vaker mijn elektrische gitaren van de muur, helemaal nu ik sinds kort in een bandje speel. Omdat ik in dat bandje speel, ben ik opzoek naar een buizenversterker om mee op te treden.

Nou kan ik 2 dingen doen.

De Sonoran verkopen en dat geld bij mijn versterker budget opgooien. Wat inhoud dat ik 1- een groter budget heb en 2- dat ik geen akoestische gitaar meer heb.'

Ik kan natuurlijk ook de Sonoran houden, maar ik denk niet dat ik er meer op zal spelen dan wat ik nu doe, en ergens vind ik dat wel zonde. Heb ik namelijk een clean geluid nodig, pak ik nog een elektrische + pedaal..

beide heeft voor- en na- delen. Als ik hem weg doe heb ik geen akoestische gitaar meer. Ik verwacht niet dat ik hem dan ineens nodig zou hebben voor 't één of 't ander, maar je weet het nooit natuurlijk.. Is die net weg, Komt er iemand met een voorstel om akoestisch ergens op te treden, zal je altijd net zien hé..

Hou ik hem, ligt die stof te verzamelen en duurt het langer voor ik een degelijke buizenversterker kan kopen, die ik wel binnenkort nodig ga hebben voor het optreden met de band. Ik wil dan niet afhankelijk zijn van muziekschool gear, waarmee het elke week maar weer de vraag is of het allemaal werkt..



Wat zouden jullie doen, en wat raden jullie aan?

Groeten Koni

kapepper
7 december 2011, 15:43
Ik zou zeker niet die gitaar verkopen als ik jou was

Aen akoestische ga je altijd wel eens nodig hebben. Niet voor een concert misschien maar toch

En als het je enige is zou ik toch effe twee keer nadenken

Bovendien weet ik niet of je nog zoveel gaat krijgen voor die fender. Althans een pak minder voor wat je hem hebt gekocht

GoReTeX
7 december 2011, 15:44
Heel moeilijk is het om een keuze voor iemand anders te maken.
Je geeft zelf al wel aan dat het jammer is als je de akoestische er niet meer bij hebt..... voor mij persoonlijk zou dat al een reden zijn hem niet weg te doen omdat ik er dan spijt van zou krijgen.

Jij bent misschien wel heel anders dan dat ik ben, vandaar dat het zo lastig te bepalen is.

Zeker als je erg tevreden bent over de gitaar is het zonde om weg te doen, eenzelfde terug vinden lukt vaak niet snel meer.

Ik heb nu dus de neiging te zeggen om de gitaar niet weg te doen, maar iets door te sparen voor meer budget voor de versterker.

Koni05
7 december 2011, 16:04
het is inderdaad een lastige keuze omdat ik de Sonoran prima vind spelen, al helemaal voor wat het heeft gekost, en daarom zou het zonde zijn om hem weg te doen. maar clean spelen lukt me ook zonder Sonoran, en als ik hem verkoop wordt die wel gebruikt. Nu hangt die er maar wat ..

Dat is dus het dilemma..

of houden en er bijna niet op spelen, of verkopen maar geen akoestische meer hebben. waar ik overigens niet echt heel rouwig om zal zijn.

jazzie1
7 december 2011, 21:45
Feitelijk geef je zelf het antwoord al...maar wil je bevestiging. Je zegt dat je er niet rouwig om bent, nou dan zou ik zeggen verkopen en leg hem bij je versterker die je wel graag wil hebben, en goed kunt gebruiken.

GoReTeX
8 december 2011, 08:55
In je openingspost zeg je dat je het zonde vind, daar was mijn antwoord op gebaseerd.

Nu lees ik je laatste post, en daar geef je zoals Jazzie zegt, zelf het antwoord al.

Git Aar
8 december 2011, 17:50
Vreemd dilemma.
Als je de Fender op mp verkoopt krijg je er op zn best 150 euro voor.
Ga een dagje werken, dan heb je dat ook en verhoog dan je budget voor de versterker.

Koni05
8 december 2011, 18:46
als dat nou zo makkelijk was ging ik wel een maand lang aan het werk voor 150 per dag, maar met de 4 dagen die ik werk in de week ( plus school ) kan ik net mooi rond komen, wat inhoud dat sparen niet zo snel gaat;)

het is idd voor mij niet zo'n heel groot dilemma, maar het kon zijn dat jullie een visie hadden die de mijne deed veranderen. Maar tot nu toe nog niet dus..

Triggy
8 december 2011, 19:19
Ik zou zelf nooit zonder acoustische gitaar kunnen. Vind het persoonlijk veel lekkerder om nieuwe stukken etc. uit te vinden op mijn acoustische gitaar.
Heel veel muziek komt tot stand door gewoon lekker acoustisch "te pielen".;)

Als het je om de bucks gaat en je er toch nooit op meer gaat spelen, opruimen die hap.:)

vederlicht
9 december 2011, 21:09
Ik zou absoluut voor de buizenversterker gaan. Niet dat ik daar wat mee heb, ik ben zelf een hartstochtelijk accoustische gitarist, maar het gaat om de drive die het sterkste is en die je voorrang moet geven. Daar kan je de meeste creativiteit door ontplooien en dus ook het meeste speelplezier aan ontlenen. "Go with the flow" zou ik in dit geval aanraden. Als de accoustische drang weer parten gaat spelen ga je een keer minder op vakantie (b.v.) en zoek dan opnieuw het accoustische avontuur op.
succes en sterkte met je keuze!
Vederlicht♫

Koni05
10 december 2011, 11:19
thanks voor het meedenken!

Ik ben er wel uit. Gooi hem op het www en zie wel wat ik er voor kan krijgen. Als dat bedrag mij te laag is hou ik hem lekker, kan ik hem voor een leuk bedrag kwijtraken gaat die mooi naar een ander baasje!

nogmaals bedankt :)

kunk
10 december 2011, 11:54
Niet te snel verkopen, een versterker kun je nog wel een keer lenen. Die fender komt nog wel weer een van pas voor bij het kampvuur of wat dan ook.:seriousf: