PDA

View Full Version : Van Weelden over nieuw distortionpedaal



Pagina's : 1 [2]

Pepe
16 december 2015, 12:37
Sterker, het was tot voor kort best wel lastig geweest om hem te vinden. Van Weelden, Moust, Pluut en Yde Rosier, ik heb niet het idee dat die nou echt zitten te wachten op klandizie. Maar goed, hij heeft nu een product, hij zal daar iets mee moeten. Ik denk dat het niet verder gaat dan zoiets als Pete Cornish. Als je het heel aardig vraagt mag je er eentje kopen.

Brum
16 december 2015, 18:22
Ik heb geen idee of het marketing is, betwijfel het.
Ik zie nl. nooit een advertentie o.i.d. van v. Weelden.
Hij verkoopt omdat ie goede spullen maakt, en omdat hij een goede naam heeft bij veel gerenommeerde klanten.
Beetje hetzelfde idee waarom Mercedes in de jaren '70 en '80 veel auto's verkocht, kwaliteit verkoopt zich a.h.w. vanzelf.

Dat kwaliteit zichzelf verkoopt is helemaal waar. Maar het vergoelijkt de prijs niet. Dat is nu juist m'n punt.

minas
16 december 2015, 18:41
Wel een beetje jammer dat iedereen (waaronder een hoop ongegrond) roepen dat het pedaal veel te duur is, inclusief ander commentaar zonder hem in het echt gehoord te hebben. En ook zonder te weten wat waaruit de prijs is opgebouwd materialen, onderzoekskosten, etc.

arjanb01
16 december 2015, 18:56
Ja dat is wel jammer, maar hey... Hollanders zijn nu eenmaal centen neukers dus alles is altijd te duur.
En waarom zou iedereen het met mekaar eens moeten zijn als een pedaal 700 eu kost en als er van Weelden op staat?
Ik heb ooit een repetitie van ruim 2 uur gedaan met de gainland v van weelden, zelden zo'n vlakke pre amp gehoord en kan maar 1 ding en dat was schel scheuren. Totaal overschatte unit.

D3nnis
16 december 2015, 19:05
Te duur is bijna altijd een mening en geen feit.
Dat wil niet zeggen dat dit pedaal niet duur is trouwens.
Eigenlijk kun je het pas goed beoordelen als je hem getest hebt.

Ik ben wel benieuwd hoe het plan rond dit pak eruit ziet. Hoe veel ontwikkelingsuren (voor zover je dit zo kunt noemen) in verhouding tot de (verwachte) afzet en zo. Misschien hoeft dat ding bij een beter businessplan maar de helft te kosten :)

Pepe
16 december 2015, 19:05
Gut, vind je het teveel geld, koop je wat anders, who cares?
Ik heb meer moeite met iemand als Sean Michael die 20 varianten van een Ts voor 250 euro per stuk verkoopt als zijnde pedal guru for the people.

Rick trodat
16 december 2015, 20:40
Maar 600 euro is wel genoeg om vier totaal verschillende ( en mocht je dat willen hele dure ) pedalen aan te schaffen. Kijk als je een boost koopt een tubescr een zendrive en een plexi achtig pedaal heb je feitelijk hetzelfde. Heb je ook met one push een totaal ander geluid. Dat van weelden deze sounds allemaal in huis heeft is bijzonder maar je zet zo een pedaal toch in 1 stand. Ook de pre amp opties. En ik ben toch benieuwd hoe die klinkt over een harley benton met een 8 inch speaker. Hehe

Brum
16 december 2015, 21:52
Wel een beetje jammer dat iedereen (waaronder een hoop ongegrond) roepen dat het pedaal veel te duur is, inclusief ander commentaar zonder hem in het echt gehoord te hebben. En ook zonder te weten wat waaruit de prijs is opgebouwd materialen, onderzoekskosten, etc.

Be my guest, leg 's uit waar het bedrag 'm in zit en waarom je vindt dat een hoop ongegrond roepen dat het pedaal te duur is (wat de kwestie niet is, maar ik ben dan toch benieuwd). Over het geluid noch de kwaliteit ging het niet. Dat was de vraag dan ook niet.

Henri H
17 december 2015, 11:27
Dat kwaliteit zichzelf verkoopt is helemaal waar. Maar het vergoelijkt de prijs niet. Dat is nu juist m'n punt.

Ach, dat is de markt he? ....Hij kan het ervoor vragen, omdat mensen het toch wel kopen.
Of het gerechtvaardigd is? Wie bepaalt er dan wat een "rechtvaardige" prijs is?
Zoals Pepe ook al zegt: "Vind je het te duur, koop je toch wat anders?".
Er zijn zat (te) dure dingen op de wereld. Wat kost een Ferrari?
Het maakt me niet veel uit. Tegen de tijd dat ik zo'n auto kan betalen, maakt de prijs niet meer uit...

Remork1970
17 december 2015, 13:47
Al 26 paginas over een VW vervormingspedaal.
Iedereen weet toch dat de Boss MetalZone het beste distortion pedal ooit is?

D3nnis
17 december 2015, 14:12
Da's niet waar, want die kost geen €700,-

FruscianteFan
17 december 2015, 14:57
Da's niet waar, want die kost geen €700,-

Ik heb een voorstel. Ik koop een Metalzone voor 40 euro. Ik speel er wat mee, markeer mijn favo setting (want ja, anders is het maar een gewone metalzone).

Dan mag jij hem van mij overnemen voor €700.

Heb jij de beste distortion van de wereld, en ik heb 660 euro verdiend.

Dealtje, niet? :)

Remork1970
17 december 2015, 15:26
Hoeft niet, want ik heb er al een.

Edit: Oh, het was gericht aan D3NN15.

Cageman
17 december 2015, 16:20
Wel een beetje jammer dat iedereen (waaronder een hoop ongegrond) roepen dat het pedaal veel te duur is, inclusief ander commentaar zonder hem in het echt gehoord te hebben. En ook zonder te weten wat waaruit de prijs is opgebouwd materialen, onderzoekskosten, etc.


Nee, zo werkt dat niet. Als je iets op de markt brengt wat 3x duurder is dan (weliswaar op het eerste gezicht, misschien?) andere, vergelijkbare pedalen, dan zul je dat prijsverschil op de een of andere manier moeten verklaren. Het is een volkomen logische reactie om te zeggen dat 700 euro voor een overdrive-pedaal té duur is. Dat is namelijk geen ongegrond oordeel, maar een oordeel gegrond op de prijs van andere overdrives ;).

Remork1970
17 december 2015, 16:46
Whatever floats your boat, to each his own, YMMV, etc.

D3nnis
17 december 2015, 16:50
Ik heb een voorstel. Ik koop een Metalzone voor 40 euro. Ik speel er wat mee, markeer mijn favo setting (want ja, anders is het maar een gewone metalzone).

Dan mag jij hem van mij overnemen voor €700.

Heb jij de beste distortion van de wereld, en ik heb 660 euro verdiend.

Dealtje, niet? :)

Klinkt goed, maar ik houd niet zo van signature pedaaltjes :D



Ik hoor trouwens wel de klasse van het pedaal in de video's terug maar misschien geldt dat niet voor iedereen.

Ik weet niet of ik klasse hoorde (heb ook maar een beetje door het filmpje heen gefietst), maar vrij in het begin hoorde ik een bepaalde "zingende" toon, a la Joe bonamassa, die ik echt geweldig vind.
Verderop was het meer "ach, wel aardig".
Smaak denk ik :)

FruscianteFan
17 december 2015, 17:23
Klinkt goed, maar ik houd niet zo van signature pedaaltjes :D



Ik weet niet of ik klasse hoorde (heb ook maar een beetje door het filmpje heen gefietst), maar vrij in het begin hoorde ik een bepaalde "zingende" toon, a la Joe bonamassa, die ik echt geweldig vind.
Verderop was het meer "ach, wel aardig".
Smaak denk ik :)
Weet je wat, ik weet het goed gemaakt. Voor 300 euro extra haal ik alle markering er weer af.

Verzend ik hem op eigen rekening, en krijg je er een strik omheen.

Je mag me ook meer betalen trouwens. Hoe meer, hoe beter het pedaal wordt.

Anywho... tsjah, ik zou nog wel een aantal pedalen willen. Maar ik merkte al met de DS1 dat ik dan gewoon niet kan kiezen. Dus ik laat het lekker bij de Box of Rock. En, eerlijk is eerlijk, mijn fuzz probe. Die heeft mij 190 gekost, maar zijn nieuw ook 259 (vexter) of 409 euro. Dan betaal je dus 150 euro voor een handgeschilderde versie. En nog eens 36 euro extra voor de zvex powerplate zodat je hem op een adapter kunt aansluiten.

Voor dat geld heb je wel een Fuzz Factory die je met je voet als theramin kunt gebruiken, is leuk speelgoed.

FruscianteFan
17 december 2015, 17:25
Schiet me net tebinnen dat ik ook een Moogerfooger heb. Maar dat is gewoon een oscillator in een pedaal, die je met je bronsignaal aanstuurt. Ook leuk.

Wel verbaast het me dat die Moog delay zo populair is. Die kost 800 euro en wordt dus volop gebruikt door professionele artiesten.

Brum
17 december 2015, 17:42
Hij kan het ervoor vragen, omdat mensen het toch wel kopen.
Of het gerechtvaardigd is? Wie bepaalt er dan wat een "rechtvaardige" prijs is?
Zoals Pepe ook al zegt: "Vind je het te duur, koop je toch wat anders?".
Er zijn zat (te) dure dingen op de wereld. Wat kost een Ferrari?
Het maakt me niet veel uit. Tegen de tijd dat ik zo'n auto kan betalen, maakt de prijs niet meer uit...

Dat er mensen zijn die een bepaald bedrag over hebben voor dit pedaal vind ik ook helemaal prima, ik oordeel daar echt niet over. Ik blijf gewoon met de vraag zitten waar de prijs 'm in zit, puur aan de hand van het apparaat. Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat het vooral een hoop marketing is wat de prijs drukt. Sorry, dan houd ik m'n poot stijf en blijf ik bij dezelfde vraag.;)

Brum
17 december 2015, 17:44
Wat Henri zegt, een Ferrari heeft ook een motor, een stuur en vier wielen. Maar als je niet de lol daarvan niet inziet hou je het toch lekker bij je Opeltje? Maar het is waar, gegrond op de prijs van een gemiddelde middenklasser is het te duur.
Ik hoor trouwens wel de klasse van het pedaal in de video's terug maar misschien geldt dat niet voor iedereen.

Wie heeft de klasse van het pedaal dan bestreden?

tnijland
17 december 2015, 20:49
Wellicht dat het lezen van deze review wat verheldering geeft ;-)

http://94.126.67.171/k18/news/2013/14315-01192015115702.pdf

jan7
17 december 2015, 23:21
Wellicht dat het lezen van deze review wat verheldering geeft ;-)

http://94.126.67.171/k18/news/2013/14315-01192015115702.pdf

Wat klank betreft kan de Royal Overdrive je een stevige rockoversturing geven waarmee je met gemak lead- en begeleidingspartijen van van Halen tot Satriani kunt spelen. Bij rock zou je kunnen denken aan een strakke, stijve of zelfs kille distortion, maar die kant gaat dit pedaal niet op. Al draai je de gain flink open, hij blijft organisch klinken met een diepte en warmte die je van een goede buizenversterker verwacht. Daarbij wordt het geen brij, maar blijven alle noten van een akkoord goed te onderscheiden. Ook is hij nauwkeurig, wat maakt dat foutjes niet in de oversturing verdwijnen, maar duidelijk te horen zijn. Tegelijkertijd kun je de klank enorm goed sturen met je aanslag.
Kan je op basis daarvan niet besluiten dat hij zoals gelijk welk ander overdrive pedaal klinkt?
Want dit soort 'reviews' lees je nou toch altijd, of het nu over een Behringer overdrive van 19euro gaat of een Klon van 1900 euro.

tillens
18 december 2015, 01:33
Wat een vreselijk suf topic is dit. Zaniken over een pedaal wat je in jouw ogen te duur vind, maw geen geld voor ( over) hebt... Hebben jullie het pedaal gehad? Getest? Pedaal is goed gebouwd, zit hoop tijd in en qua onderdelen goed gebouwd. Enige nadeel vind ik van het pedaal is dat ie vrij fors is qua formaat. Daarom mocht ie van mijn pedalboard, niet vanwege de prijs. Als dat het geval was had mijn klon centaur eerder weg gemogen.

Pepe
18 december 2015, 02:45
Wie heeft de klasse van het pedaal dan bestreden?

Dat zeg toch niet? Ik zeg alleen, ik kan me wel voorstellen dat je het teveel geld vindt als je het niks bijzonders vindt. Dat kan natuurlijk.


Maar het vergoelijkt de prijs niet. Dat is nu juist m'n punt.

Dan draai ik het om, mag jij zeggen waarom niet. Ik heb geen idee.
Of een prijs wel gerechtvaardigd is vanuit product technisch oogpunt... in een kapitalistisch systeem is dat totaal niet relevant dacht ik.

Brum
18 december 2015, 06:51
Wat een vreselijk suf topic is dit. Zaniken over een pedaal wat je in jouw ogen te duur vind, maw geen geld voor ( over) hebt... Hebben jullie het pedaal gehad? Getest? Pedaal is goed gebouwd, zit hoop tijd in en qua onderdelen goed gebouwd. Enige nadeel vind ik van het pedaal is dat ie vrij fors is qua formaat. Daarom mocht ie van mijn pedalboard, niet vanwege de prijs. Als dat het geval was had mijn klon centaur eerder weg gemogen.

Sterke onderbouwing man. Alleen ging de discussie er niet om of jij nou moet verantwoorden waarom je een pedaal aan hebt geschaft voor een dergelijke prijs. Er wordt een hele normale vraag gesteld, gezien het pedaal behoorlijk meer kost dan het gemiddelde pedaal, zelfs van duurdere merken. Er wordt ook helemaal niet getwijfeld aan de kwaliteit. Maar je weet te zeggen dat het pedaal uit goede onderdelen is gebouwd (wat ik ook durf te zeggen). Als je technisch zo onderlegd bent, waarom dan niet uitleggen? Je komt ook wat snobistisch over in je post.

Maar ik mag tot de conclusie komen dat niemand eigenlijk weet waarom een pedaal een dergelijke prijs heeft? En Pepe, ik moet helemaal niets in deze. Ik stel alleen maar een vraag en moet dan zelf met het een tegenovergesteld antwoord op geen antwoord komen? Beetje vreemd...:???: Ik heb geen antwoord, daarom stel ik juist een vraag.

Rick trodat
18 december 2015, 11:03
Ik moet, nu ik dit topic lees, een beetje aan een topic denken in moviemeter over de nieuwe star wars film. Wat mij betreft zijn er veel overeenkomsten.

De die hard star wars fans keken enorm uit naar de film en gaven de film al 5 sterren voordat ie uit kwam. Nadat ze em gezien hadden waren ze ''blown away''.

Na een paar dagen komen enkele kritische reviews binnen en de die hard fans vallen die direct aan.

Als de hype straks een beetje is gaan liggen zal de score wat in balans komen.

Dit is een beetje hetzelfde voor de Royal overdrive. Het staat buiten kijf dat van Weelden erg mooie amps bouwt die ook waanzinnig klinken. Maar de ''die hard'' Bonametal fans hebben het pedaal bijna allemaal op goed geluk gekocht. Er zijn er toch maar enkele die dat ding eerst hebben getest. En dan krijg je een fantastisch pedaal die er goed uitziet, goed klinkt en duur is. En de overdrive klinkt dan overweldigend fantastisch.

Mensen die niet per se ''dia hard van weelden'' fan zijn (Reken ik mezelf toe) luisteren naar dat pedaal ( er staan een aantal zeer behoorlijke filmpjes op het net) en kunnen niet anders concluderen dat het wel-eens-waar een mooi goedklinkend en veelzijdig pedaal is, maar dat het nou niet ''echt'' vernieuwend klinkt.

Tuurlijk is het leuk als dat ding op elke amp goed klinkt, maar hoe vaak speel jij op een totaal onbekende amp? En dat het geluid ''intern'' gemaakt wordt, is ook vaker gedaan. Nu zeg ik niet dat elke pedalenbouwer een totaal uniek pedaal moet maken, zeker niet.

Ik denk dat de RO een van de meest veelzijdige overdrive is die van clean tot zeg maar hard rock gaat.
Maar een veelzijdige overdrive heb je als gitarist niet veel aan, met alle respect. Je speelt 95% van de tijd over je eigen amp, met je eigen gitaar enz. Daarnaast zet denk ik 90% van de gitaristen een pedaal in een bepaalde stand. In feite haal je daarmee meteen de grote pluspunten van de RO weg.

Wil je veelzijdigheid...dan kan je toch voor hetzelfde bedrag zeker 2 soorten ( dure) boost en overdrives kopen.

En kritiek, dan kunnen de meeste die hard fans niet aan. Ondanks dat het een hele fijne film is.

Henri H
18 december 2015, 11:55
Dat er mensen zijn die een bepaald bedrag over hebben voor dit pedaal vind ik ook helemaal prima, ik oordeel daar echt niet over. Ik blijf gewoon met de vraag zitten waar de prijs 'm in zit, puur aan de hand van het apparaat. Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat het vooral een hoop marketing is wat de prijs drukt. Sorry, dan houd ik m'n poot stijf en blijf ik bij dezelfde vraag.;)Stik d'r maar in. ;)

Geintje. Nogmaals, ik denk niet dat het marketing is, eerder marktwerking.
Van Weelden heeft een naam opgebouwd. in de gitaristenwereld. Dat zou je dan misschien als marketing kunnen beschouwen.
Het is een relatief kleine wereld, en hij heeft veel onderzoektijd, en dus ook kosten gemaakt. Wellicht/vermoedelijk heeft hij voor zichzelf een berekening gemaakt, op basis waarvan hij een (riant?) leven kan leiden.

Vraag beantwoord? ;)

tillens
18 december 2015, 12:36
Sterke onderbouwing man. Alleen ging de discussie er niet om of jij nou moet verantwoorden waarom je een pedaal aan hebt geschaft voor een dergelijke prijs. Er wordt een hele normale vraag gesteld, gezien het pedaal behoorlijk meer kost dan het gemiddelde pedaal, zelfs van duurdere merken. Er wordt ook helemaal niet getwijfeld aan de kwaliteit. Maar je weet te zeggen dat het pedaal uit goede onderdelen is gebouwd (wat ik ook durf te zeggen). Als je technisch zo onderlegd bent, waarom dan niet uitleggen? Je komt ook wat snobistisch over in je post.

Maar ik mag tot de conclusie komen dat niemand eigenlijk weet waarom een pedaal een dergelijke prijs heeft? En Pepe, ik moet helemaal niets in deze. Ik stel alleen maar een vraag en moet dan zelf met het een tegenovergesteld antwoord op geen antwoord komen? Beetje vreemd...:???: Ik heb geen antwoord, daarom stel ik juist een vraag.

waar lees je dat ik technisch onderlegd ben? Waar lees je snobisme. Grappig we kennen elkaar niet maar je hebt wel een mening over me. Er wordt antwoord gegeven op je vraag waarom het gemiddeld meer kost dan een dan gemiddeld pedaal ( onderzoek, ontwikkeling, onderdelen etc) maar dat antwoord bevalt je niet, althans begrijp ik uit je verhaal. Overigens ik verantwoord me ook niet, en nee ik heb het pedaal ook niet voor een dergelijke prijs gekocht. Andere vraag: waarom is een dr z amp duurder dan een gemiddelde marshall amp?

minas
18 december 2015, 13:58
Be my guest, leg 's uit waar het bedrag 'm in zit en waarom je vindt dat een hoop ongegrond roepen dat het pedaal te duur is (wat de kwestie niet is, maar ik ben dan toch benieuwd). Over het geluid noch de kwaliteit ging het niet. Dat was de vraag dan ook niet.

Dat was juist wat ik bedoelde met mijn post, dat ik het jammer vond dat dit topic nu enkel gaat om of 600 euro nu te rechtvaardigen is. Zonder exact te weten wat de daadwerkelijke materiaalkosten, overhead, research kosten (gezien het beperkte aantal pedalen), manuren, etc., toch blijven roepen dat het te duur is, vind ik ongegrond.

Ook helemaal eens met Tillens zijn bericht hierboven.

FruscianteFan
18 december 2015, 16:25
Ik moet, nu ik dit topic lees, een beetje aan een topic denken in moviemeter over de nieuwe star wars film. Wat mij betreft zijn er veel overeenkomsten.

De die hard star wars fans keken enorm uit naar de film en gaven de film al 5 sterren voordat ie uit kwam. Nadat ze em gezien hadden waren ze ''blown away''.

Na een paar dagen komen enkele kritische reviews binnen en de die hard fans vallen die direct aan.

Als de hype straks een beetje is gaan liggen zal de score wat in balans komen.

Dit is een beetje hetzelfde voor de Royal overdrive. Het staat buiten kijf dat van Weelden erg mooie amps bouwt die ook waanzinnig klinken. Maar de ''die hard'' Bonametal fans hebben het pedaal bijna allemaal op goed geluk gekocht. Er zijn er toch maar enkele die dat ding eerst hebben getest. En dan krijg je een fantastisch pedaal die er goed uitziet, goed klinkt en duur is. En de overdrive klinkt dan overweldigend fantastisch.

Mensen die niet per se ''dia hard van weelden'' fan zijn (Reken ik mezelf toe) luisteren naar dat pedaal ( er staan een aantal zeer behoorlijke filmpjes op het net) en kunnen niet anders concluderen dat het wel-eens-waar een mooi goedklinkend en veelzijdig pedaal is, maar dat het nou niet ''echt'' vernieuwend klinkt.

Tuurlijk is het leuk als dat ding op elke amp goed klinkt, maar hoe vaak speel jij op een totaal onbekende amp? En dat het geluid ''intern'' gemaakt wordt, is ook vaker gedaan. Nu zeg ik niet dat elke pedalenbouwer een totaal uniek pedaal moet maken, zeker niet.

Ik denk dat de RO een van de meest veelzijdige overdrive is die van clean tot zeg maar hard rock gaat.
Maar een veelzijdige overdrive heb je als gitarist niet veel aan, met alle respect. Je speelt 95% van de tijd over je eigen amp, met je eigen gitaar enz. Daarnaast zet denk ik 90% van de gitaristen een pedaal in een bepaalde stand. In feite haal je daarmee meteen de grote pluspunten van de RO weg.

Wil je veelzijdigheid...dan kan je toch voor hetzelfde bedrag zeker 2 soorten ( dure) boost en overdrives kopen.

En kritiek, dan kunnen de meeste die hard fans niet aan. Ondanks dat het een hele fijne film is.

Amen.

en dan nog wat tekens enzo

Brum
18 december 2015, 17:53
Dat was juist wat ik bedoelde met mijn post, dat ik het jammer vond dat dit topic nu enkel gaat om of 600 euro nu te rechtvaardigen is. Zonder exact te weten wat de daadwerkelijke materiaalkosten, overhead, research kosten (gezien het beperkte aantal pedalen), manuren, etc., toch blijven roepen dat het te duur is, vind ik ongegrond.

Ook helemaal eens met Tillens zijn bericht hierboven.

Ik houd er over op. Ik heb niet gezegd dat het pedaal te duur is, dat is voor mij ook totaal niet interessant. Jullie weten zelf ook niet waar de kosten vandaan komen. Roepen dat het in research, overhead (say what?), etc. zit, ik vind het lucht, omdat er niks aan verbonden wordt dan alleen maar terminologie. Dan roep je maar wat in mijn ogen. Dat vooral Tillens dat als een soort aanval ziet, ik kan er ook niks aan doen. Beetje forum eigen.

Brad
18 december 2015, 18:33
Klinkt als buizen, speelt als buizen, je hebt niet door dat het transistor is, blablabla bla bla bla.... Het wordt gewoon een of ander reteduur klereding dat over een of andere magische eigenschap zou bezitten, en waarschijnlijk het zoveelste kopie is van alles wat er al bestaat. Later!

Jij bent meer een figuur van de goedkoopste distortion en alles op tien

tillens
18 december 2015, 18:38
Ik houd er over op. Ik heb niet gezegd dat het pedaal te duur is, dat is voor mij ook totaal niet interessant. Jullie weten zelf ook niet waar de kosten vandaan komen. Roepen dat het in research, overhead (say what?), etc. zit, ik vind het lucht, omdat er niks aan verbonden wordt dan alleen maar terminologie. Dan roep je maar wat in mijn ogen. Dat vooral Tillens dat als een soort aanval ziet, ik kan er ook niks aan doen. Beetje forum eigen.

ik zie het niet als een aanval ik duid het als een aanval, neen, eigenlijk ook niet, je schrijft namelijk een aantal zaken op terwijl je me niet kent, maw je veroordeelt voordat je ook maar ooit een woord hebt gewisseld met me. Beste Brum wat jij wil is gewoon een gespecificeerde rekening per onderdeel van de royal od. Heb ik dat zo goed begrepen? Research, onderdelen, ontwikkelingen zoals door mij en minas is aangegeven is voor jou onvoldoende zo ik begrijp. Je wil graag per onderdeel weten wat de kostprijs en welke marge er evt op gezet word. Begrijp ik het goed? Wellicht moet je dan bij Peter van Weelden zelf zijn ipv hier pagina's lang te declameren dat je het vooral te duur vind, en dus niet snapt hoe de prijs tot stand komt en dat je je in jouw ogen nog geen valide argumenten hebt gevonden om de prijs te verantwoorden.
Enfin laat ik een poging doen... Nee doe ik niet. Ik heb namelijk nog geen antwoord op de vraag mbt de dr z en de marshall. Of de /13 tov een mesa. Een matchless vs orange. Stuk voor stuk amps die duurder zijn dan de gemiddelde amps.

verder dus ook eens met Minas.

Brad
18 december 2015, 18:41
Beware of the trolls




:hide::hide::hide::hide::hide::hide::hide:

tillens
18 december 2015, 18:47
Beware of the trolls




:hide::hide::hide::hide::hide::hide::hide:

? Excuus begrijp je niet

Brad
18 december 2015, 18:49
Laat je niet uit je tent lokken door , inderdaad the trolls




:hide::hide::hide::hide::hide::hide::hide:

Henri H
18 december 2015, 19:16
Wie is dan de trol? Volgens mij hebben we hier gewoon een normale discussie.

Brad
18 december 2015, 19:18
Vind je ?

Ik weet het niet

Henri H
18 december 2015, 19:25
Ja, daar had ik al zo'n idee van.

Brad
18 december 2015, 19:27
Beware off the trolls




:hide::hide::hide::hide::hide::hide::hide:

telerocker
18 december 2015, 20:09
Volgens mij is alles wel gewisseld over dit topic. Vind je de Van Weelden te duur, koop je hem niet. Simpel.

Brum
18 december 2015, 20:17
Brad, als je nou niks te melden hebt he... Doe het dan ook niet... Je hebt nog iets beloofd overigens, iets met een demo van je Metalzone.

Tillens, ik hoef echt geen gedetailleerde rekening, dat slaat nergens op. Maar vind je zelf ook niet op z'n minst dat alleen termen roepen, waar de prijs uit opgemaakt zou zijn een beetje hol is? Ik snap echt wel hoe het werkt, maar kan me simpelweg niet voorstellen dat je dan op de prijs van +/- €700,- uitkomt. Wat Henri zegt geloof ik meer in, namelijk marktwerking en dat doet Weelden in mijn ogen verkooptechnisch goed. Hij moet er nou eenmaal ook z'n boterham mee verdienen. Dat je het voor een dergelijk pedaal over hebt, prima, echt dat kan me niet schelen en doe ik geen oordeel over. Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat er hier slim aan marketing gedaan wordt. Namelijk exclusiever is duurder en dat verbonden met het idee dat dit apparaat vooral iets is voor de veeleisende profs. Dat is niet nieuw hoor, dat is een manier van verkopen. Moet ik je daar voor kennen? Die link zie ik niet helemaal liggen. Misschien ben ik wel een heel normaal persoon en jij ook. Ik denk ook niet dat ik me hier heel anders voor doe eigenlijk.

Wat wil je horen met betrekking tot je vraag ten aanzien van het verschil tussen een Dr Z en een Marshall, dat het ene product exclusief is en het andere meer een massaproduct? Dat het één wellicht wat duurdere onderdelen heeft en de ander niet? Dat ga ik niet eens ontkennen en heb ik ook niet ontkent ten aanzien van die Weelden overdrive. Maar ook dat kan geen exorbitant verschil verklaren mijns inziens, behalve dat er handig wordt ingesprongen op het idee van 'iets anders' en 'exclusief'. En daar is niks mis mee, ik snap alleen niet dat mensen dat niet zien. En als ik in jouw ogen iets over het hoofd zie, ook goed.

Ik hou er nu echt over op, heeft wat mij betreft lang genoeg geduurd.:)

the sure thing
18 december 2015, 20:28
Volgens mij is alles wel gewisseld over dit topic. Vind je de Van Weelden te duur, koop je hem niet. Simpel.

Ho ho, zo snel gaat dat niet. Bashen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

FruscianteFan
18 december 2015, 20:28
ik was gister bij een concert in de Vereeniging in Nijmegen. Tickets variëerden van 15 of 20 euro tot 55 euro voor de gouden rang (wat gewoon het balkon is, niets bijzonders daar. Uitmuntende akoestiek en goed zicht, maar dat heb je in de hele zaal).

Een hoop lege stoelen, maar de gouden rang zat vol. Ik vermoed dat het te maken heeft met de korting die studenten en CJP'ers (waar ik onder val) krijgen: flatrate 10 euro. Er waren ook een hoop ouderen, maar de helft van de gouden rang zag eruit als student of jongere.

Want ja, dat kaartje is normaliter 55 euro, dus die zal wel beter zijn dan die van 20. Is het ook. Maar als ik het verschil op waarde zou moeten schatten - 5 euro, misschien 10.

Dure dingen zijn vaak beter omdat ze duurder zijn.

10us
18 december 2015, 21:33
Kijk ff allemaal de aflevering van de rekenkamer over parfum.
Dan weetje waarom iets kost wat het kost.
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/27-03-2014/KN_1656831

En koop je het vervolgens gewoon,
Of niet...
Kan ook.

Brad
18 december 2015, 21:39
Alleen merkkleding kopen jongens van een ontwerper met een fancy klinkende naam !!! Een dame zei eens tegen me je bent modieus gekleed

Het was een combinatie van kleding van de Hema en de Zeeman , alleen de schoenen waren van een schoenen hal uit de Kalverstraat

Maar als die distortion echt zo goed klinkt , duurzaam is met levenslange garantie en je hebt de poet waarom zou je hem dan niet kopen

Dutch66
19 december 2015, 11:45
Op basis van de (sporadische) foto's van het binnenwerk kun je eigenlijk weinig zeggen
over de gebruikte componenten. Bovendien, 'de unieke schakeling', zeg maar het geheim
van de RO, is ingegoten in epoxyhars, dus hoe uniek de schakeling nu werkelijk is
zullen we waarschijnlijk nooit weten...

De (exorbitante) prijs is voor een belangrijk deel terug te voeren op de kleinschaligheid
van Van Weelden, met alle respect, maar de ontwikkeling van de RO moet terugverdiend
worden over een beperkt aantal geproduceerde exemplaren. De productiekosten van een
dergelijke trapper stijgen dan natuurlijk navenant.

Verder bepaald iedereen natuurlijk lekker zelf of je een dergelijk bedrag voor een drive
over hebt, laat dat vooral duidelijk zijn.

10us
19 december 2015, 11:47
Hij lijkt wel te bevallen...

http://youtu.be/pUVx-t1jeE0

Brum
19 december 2015, 12:04
Alleen merkkleding kopen jongens van een ontwerper met een fancy klinkende naam !!! Een dame zei eens tegen me je bent modieus gekleed

Het was een combinatie van kleding van de Hema en de Zeeman , alleen de schoenen waren van een schoenen hal uit de Kalverstraat

In Staphorst is dat al gauw modieus natuurlijk.

Het was sterker dan ik...

Henri H
19 december 2015, 12:58
Brad, als je nou niks te melden hebt he... Doe het dan ook niet... Je hebt nog iets beloofd overigens, iets met een demo van je Metalzone.

Tillens, ik hoef echt geen gedetailleerde rekening, dat slaat nergens op. Maar vind je zelf ook niet op z'n minst dat alleen termen roepen, waar de prijs uit opgemaakt zou zijn een beetje hol is? Ik snap echt wel hoe het werkt, maar kan me simpelweg niet voorstellen dat je dan op de prijs van +/- €700,- uitkomt. Wat Henri zegt geloof ik meer in, namelijk marktwerking en dat doet Weelden in mijn ogen verkooptechnisch goed. Hij moet er nou eenmaal ook z'n boterham mee verdienen. Dat je het voor een dergelijk pedaal over hebt, prima, echt dat kan me niet schelen en doe ik geen oordeel over. Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat er hier slim aan marketing gedaan wordt. Namelijk exclusiever is duurder en dat verbonden met het idee dat dit apparaat vooral iets is voor de veeleisende profs. Dat is niet nieuw hoor, dat is een manier van verkopen. Moet ik je daar voor kennen? Die link zie ik niet helemaal liggen. Misschien ben ik wel een heel normaal persoon en jij ook. Ik denk ook niet dat ik me hier heel anders voor doe eigenlijk.

Wat wil je horen met betrekking tot je vraag ten aanzien van het verschil tussen een Dr Z en een Marshall, dat het ene product exclusief is en het andere meer een massaproduct? Dat het één wellicht wat duurdere onderdelen heeft en de ander niet? Dat ga ik niet eens ontkennen en heb ik ook niet ontkent ten aanzien van die Weelden overdrive. Maar ook dat kan geen exorbitant verschil verklaren mijns inziens, behalve dat er handig wordt ingesprongen op het idee van 'iets anders' en 'exclusief'. En daar is niks mis mee, ik snap alleen niet dat mensen dat niet zien. En als ik in jouw ogen iets over het hoofd zie, ook goed.

Ik hou er nu echt over op, heeft wat mij betreft lang genoeg geduurd.:)Ik vind je ietwat achterdochtige en kritische blik op de zaak erg goed, en ik moet toegeven dat ik daar eigenlijk helemaal niet zo mee bezig was. Vandaar dat ik telkens zo serieus op je vraag inging.
Toch denk ik dat zo'n man als van Weelden een behoorlijke staat van dienst heeft (opgebouwd) binnen deze wereld, en of dat nu slim is, of dat het hem is komen aanwaaien weet ik niet, maar feit is wel dat ie een uitzonderlijk pedaal in elkaar weet te zetten, en dat ie daarmee zichzelf opnieuw in de kijker zet.
Ik heb daar wel respect voor.

Even een verhaaltje:
Een jaar of 4 geleden kwam de PedalPro van Vintage Revolution op de markt.
Ik ben toen samen met een paar forumleden en de ontwikkelaar/eigenaar naar een meeting geweest, waar we de PedalPro tot in den treure hebben getest en besproken.
Op een gegeven moment had ik echt zoiets van: "Dit is niks voor mij, ik voel me niet op m'n plek, want de tech-talk nam de overhand".
Ik ben even de naam van de ontwikkelaar kwijt, was een Italiaan, die ook nog erg goed gitaar kon spelen. Ik keek erg tegen die man op, omdat ie zo gepassioneerd erover kon vertellen. Diep respect voor die man en z'n product.
Datzelfde heb ik ook een beetje met v. Weelden, hoewel ik hem nooit persoonlijk heb gesproken.

Nog even een videootje van die meeting, met Peter Heinen op gitaar.


https://www.youtube.com/watch?v=a_8TlssuBlA

Pepe
19 december 2015, 13:09
Ah, Peter, had altijd wel goede input. Heb het idee dat ie het wel gehad had van al het gezeur over ditjes & datjes.

Henri H
19 december 2015, 13:20
Ja, dat idee heb ik ook, zie hem hier nooit meer. :(

tillens
19 december 2015, 13:40
Brad, als je nou niks te melden hebt he... Doe het dan ook niet... Je hebt nog iets beloofd overigens, iets met een demo van je Metalzone.

Tillens, ik hoef echt geen gedetailleerde rekening, dat slaat nergens op. Maar vind je zelf ook niet op z'n minst dat alleen termen roepen, waar de prijs uit opgemaakt zou zijn een beetje hol is? Ik snap echt wel hoe het werkt, maar kan me simpelweg niet voorstellen dat je dan op de prijs van +/- €700,- uitkomt. Wat Henri zegt geloof ik meer in, namelijk marktwerking en dat doet Weelden in mijn ogen verkooptechnisch goed. Hij moet er nou eenmaal ook z'n boterham mee verdienen. Dat je het voor een dergelijk pedaal over hebt, prima, echt dat kan me niet schelen en doe ik geen oordeel over. Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat er hier slim aan marketing gedaan wordt. Namelijk exclusiever is duurder en dat verbonden met het idee dat dit apparaat vooral iets is voor de veeleisende profs. Dat is niet nieuw hoor, dat is een manier van verkopen. Moet ik je daar voor kennen? Die link zie ik niet helemaal liggen. Misschien ben ik wel een heel normaal persoon en jij ook. Ik denk ook niet dat ik me hier heel anders voor doe eigenlijk.

Wat wil je horen met betrekking tot je vraag ten aanzien van het verschil tussen een Dr Z en een Marshall, dat het ene product exclusief is en het andere meer een massaproduct? Dat het één wellicht wat duurdere onderdelen heeft en de ander niet? Dat ga ik niet eens ontkennen en heb ik ook niet ontkent ten aanzien van die Weelden overdrive. Maar ook dat kan geen exorbitant verschil verklaren mijns inziens, behalve dat er handig wordt ingesprongen op het idee van 'iets anders' en 'exclusief'. En daar is niks mis mee, ik snap alleen niet dat mensen dat niet zien. En als ik in jouw ogen iets over het hoofd zie, ook goed.

Ik hou er nu echt over op, heeft wat mij betreft lang genoeg geduurd.:)

wat bedoel je nu met mensen die dat niet zien? Ik begrijp totaal niet waar je op doelt. Je geeft namelijk zelf het antwoord. De ene heeft duurdere onderdelen dan het andere. Is wellicht ook anders gebouwd. Andere manier van bewerken, ontwerpen en produceren.
Zoals jij redeneert klopt het gewoon niet in mijn ogen. Welke mensen zien het volgens jou dan niet goed? De mensen die een royal od hebben of mensen met een dr z amp. Terwijl ze in jouw ogen ook prima uitkunnen met een red snapper en een marshall?

tnijland
19 december 2015, 13:51
Even een verhaaltje:
Een jaar of 4 geleden kwam de PedalPro van Vintage Revolution op de markt.
Ik ben toen samen met een paar forumleden en de ontwikkelaar/eigenaar naar een meeting geweest, waar we de PedalPro tot in den treure hebben getest en besproken.
Op een gegeven moment had ik echt zoiets van: "Dit is niks voor mij, ik voel me niet op m'n plek, want de tech-talk nam de overhand".
Ik ben even de naam van de ontwikkelaar kwijt, was een Italiaan, die ook nog erg goed gitaar kon spelen. Ik keek erg tegen die man op, omdat ie zo gepassioneerd erover kon vertellen. Diep respect voor die man en z'n product.
Datzelfde heb ik ook een beetje met v. Weelden, hoewel ik hem nooit persoonlijk heb gesproken.

Nog even een videootje van die meeting, met Peter Heinen op gitaar.


https://www.youtube.com/watch?v=a_8TlssuBlA


Hey Henri,

ik herken m'n eigen studiootje aan de rommel ;-)
Was overigens wel een erg leuke meeting!

Brum
19 december 2015, 14:03
wat bedoel je nu met mensen die dat niet zien? Ik begrijp totaal niet waar je op doelt. Je geeft namelijk zelf het antwoord. De ene heeft duurdere onderdelen dan het andere. Is wellicht ook anders gebouwd. Andere manier van bewerken, ontwerpen en produceren.
Zoals jij redeneert klopt het gewoon niet in mijn ogen. Welke mensen zien het volgens jou dan niet goed? De mensen die een royal od hebben of mensen met een dr z amp. Terwijl ze in jouw ogen ook prima uitkunnen met een red snapper en een marshall?

Je begrijpt het inderdaad met alle respect niet. Ik doe namelijk geen oordeel over mensen die Dr Z versterkers of een Van Weelden Overdrive kopen. Echt helemaal niet. Maar de vraag waar het bedrag in zit is een legitieme in deze als een pedaal meer dan een keer zo duur is dan de meeste 'boutique' pedalen. Als je denkt dat ik vind dat men beter uit is met bijv. een Marshall, dan trek je inderdaad de verkeerde conclusie.

the sure thing
19 december 2015, 14:09
Sjesus. Gaat deze discussie nou nóg door? Ik vind dat er hardere taal gesproken moet worden!!

(Bier en popcorn)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
19 december 2015, 14:13
Wat dat betreft had je aan Peter Heijnen wel een goeie, wel wat azijn zuur toontje maar hij gaf wel pit aan dit forum. 😉

tillens
19 december 2015, 14:22
Je begrijpt het inderdaad met alle respect niet. Ik doe namelijk geen oordeel over mensen die Dr Z versterkers of een Van Weelden Overdrive kopen. Echt helemaal niet. Maar de vraag waar het bedrag in zit is een legitieme in deze als een pedaal meer dan een keer zo duur is dan de meeste 'boutique' pedalen. Als je denkt dat ik vind dat men beter uit is met bijv. een Marshall, dan trek je inderdaad de verkeerde conclusie.

met welke boutique pedalen vergelijk je het dan?

Brum
19 december 2015, 15:20
Mesa, Bogner, Carl Martin, Fulltone, Love Pedal, Okko, Diamond, Voodoo, TC Electronic, Velvet, Black Cat, Death By Audio, EarthQuaker, Bigfoot, Brunetti, teveel om op te noemen. Sommige zijn wat meer massa producten, sommige niet, maar ze zitten allemaal wel ergens rond een bepaalde prijs en er wordt net zo hard goed op verdiend. Prijs doet veel met de verbeelding, dat is marketingtechnisch ook helemaal geen geheim. Da's allemaal doelgroep gericht. Daarom vind ik het ook helemaal niet interessant of een pedaal te duur is, want dat zeg ik niet. Ik vind het interessanter om 's van anderen te horen waarom het ene product meer dan een keer zo duur is dan het andere, wat voor de meeste gitaristen al een behoorlijk bedrag is. En waarom zie ik bij het gros van de bekende gitaristen dan niet de meest tropische namen voorbij komen op de pedalboards, terwijl ze toch vaak bekend staan om een goed geluid.

En stiekem zou ik ook best een Friedman BE-100 willen hebben, maar vraag ik me tegelijkertijd af wat van meerwaarde dat het geeft. De één blijft dromen en de ander voert het uit en voor geen van beide valt een oordeel over te vellen. Desondanks proefde ik in jouw eerste post in topic dat wel een beetje, alsof een ander onwetend is die zich hardop afvraagt waar een bepaalde prijs uit opgebouwd is. Dat de Van Weelden weer heeft moeten gaan voor een nog duurder pedaal was voor mij geen info en kwam wat snobistisch over. Dat was geen aanval, want ik ken je inderdaad niet. Het kwam gewoon zo over.

tillens
19 december 2015, 15:27
Mesa, Bogner, Carl Martin, Fulltone, Love Pedal, Okko, Diamond, Voodoo, TC Electronic, Velvet, Black Cat, Death By Audio, EarthQuaker, Bigfoot, Brunetti, teveel om op te noemen. Sommige zijn wat meer massa producten, sommige niet, maar ze zitten allemaal wel ergens rond een bepaalde prijs en er wordt net zo hard goed op verdiend. Prijs doet veel met de verbeelding, dat is marketingtechnisch ook helemaal geen geheim. Da's allemaal doelgroep gericht. Daarom vind ik het ook helemaal niet interessant of een pedaal te duur is, want dat zeg ik niet. Ik vind het interessanter om 's van anderen te horen waarom het ene product meer dan een keer zo duur is dan het andere, wat voor de meeste gitaristen al een behoorlijk bedrag is. En waarom zie ik bij het gros van de bekende gitaristen dan niet de meest tropische namen voorbij komen op de pedalboards, terwijl ze toch vaak bekend staan om een goed geluid.

En stiekem zou ik ook best een Friedman BE-100 willen hebben, maar vraag ik me tegelijkertijd af wat van meerwaarde dat het geeft. De één blijft dromen en de ander voert het uit en voor geen van beide valt een oordeel over te vellen. Desondanks proefde ik in jouw eerste post in topic dat wel een beetje, alsof een ander onwetend is die zich hardop afvraagt waar een bepaalde prijs uit opgebouwd is. Dat de Van Weelden weer heeft moeten gaan voor een nog duurder pedaal was voor mij geen info en kwam wat snobistisch over. Dat was geen aanval, want ik ken je inderdaad niet. Het kwam gewoon zo over.

hi Brum, prima. Overigens de van weelden paste net niet qua grootte op het board. Er is geen duurder pedaal voor terug gekomen. De klon had ik al jaren. Soit, de meest tropische namen zijn natuurlijk schaars dus als je die dan verliest of het raakt defect dan zit je.
Overigens heb ik onlangs een teardrop stillwater gekocht voor wenag en daar zijn er maar 10 van gemaakt.... Maar klinken doet ie

Henri H
19 december 2015, 16:27
Hey Henri,

ik herken m'n eigen studiootje aan de rommel ;-)
Was overigens wel een erg leuke meeting!Ja, moeten we nodig 's een keertje weer doen. :ok:

Henri H
20 december 2015, 23:12
Nou heeft iedereen dit soort teksten over een nieuw produkt maar de manier waarop is lekker ontspannen zonder een vlaag van dollars in zijn ogen en hij gelooft echt in wat hij zegt.
Van Weelden heeft in ieder geval een indrukwekkende staat van dienst to back it up.

Ik heb alleen het vermoeden dat het een prijzig dingetje gaat worden als hij de produktie niet gaat outsourcen......en wie begon er met de discussie dat het een prijzig dingetje zou worden, nou, nou? :D

Pepe
20 december 2015, 23:34
Ja fijn he dat ik van te voren al wist waar het topic op ging uitdraaien.:D

jero
21 december 2015, 08:05
Altijd hier he...

Beetje in de categorie als ik mijn wasmachine uit elkaar schroef en tel de inkoopprijs van alle componenten bij elkaar op dan kom ik lager uit.

the sure thing
21 december 2015, 10:28
Ja precies. Of je haalt een wekker helemaal uit elkaar op zoek naar de tijd...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk