PDA

View Full Version : Les Paul met Kahler?



lindstrom
7 december 2011, 11:05
Hoi allemaal,

Wie van jullie heeft er ervaring met een kahler op een les paul?
Ik wil graag een trem gitaar maar er geen ibanez ofzo voor hoeven kopen.
Ben een les paul man en wil graag een trem op een les paul.

Bigsby is uitgesloten omdat deze niet inzetbaar is voor extreme divebombs.
Ik heb begrepen dat de Kahler daar wel voor bruikbaar is?

Mijn wensen:

- Monteerbaar op de studs van de les paul (zonder frezen, boren in de gitaar etc)
- Divebomb mogelijkheden
- Afstelbaar zijn voor dikkere snaren ( 010 013 017 030 042 052 )
- betroubaar, bedrijfszeker
- verkooppunt?

Ik heb begrepen dat ik voor een les paul een 7200 model zou moeten nemen?
En,.. is er verschil als ik hem op een Gibson of Epiphone wil zetten?

The Bertman
7 december 2011, 11:09
Ik heb jaren geleden een ES 347 met een Kahler gehad. Werkte probleemloos, inclusief duikvluchten, en geen frezen dus. Maar waarschuwing: je verliest de helft van je sustain! Kan Kahler niks aan doen, dat heb je nou eenmaal met tremolo's, die vreten je sustain op.

lindstrom
7 december 2011, 11:13
Ik heb jaren geleden een ES 347 met een Kahler gehad. Werkte probleemloos, inclusief duikvluchten, en geen frezen dus.

Top!

hoe zit het eigenlijk met dropped D tunen, is het net als bij Floyd Rose niet makkelijk mogelijk?


Maar waarschuwing: je verliest de helft van je sustain! Kan Kahler niks aan doen, dat heb je nou eenmaal met tremolo's, die vreten je sustain op.

Ben ik bekend mee :ok: is een consessie die ik dan doe. de gitaar heeft ruim voldoende sustain dus ik ben er niet zo bang voor.

R.J
7 december 2011, 11:14
Gibson/Epi verkopen nu af-fabriek gitaren met floyd roses he! Weet niet wat je budget is maar dan hoef je niet meer te gaan wroeten ook.

Les Pauls dus.

lindstrom
7 december 2011, 11:16
Gibson/Epi verkopen nu af-fabriek gitaren met floyd roses he! Weet niet wat je budget is maar dan hoef je niet meer te gaan wroeten ook.

Les Pauls dus.

De gitaar waar hij opmoet komen is aan alle kanten al verbouwd. een epi uit de fabriek moet ik dan nog zooo veel aan doen..

Die Gibson met floyd is erg interessant. helaas dat er een belly cut opzit en is geen budget voor. als ik daar geld voor zou hebben zou ik eerder geneigd zijn een andere les paul te kopen, eentje zonder belly cut ;)

Orpheo
7 december 2011, 12:35
bij kahlers moet je wel frezen, en niet te zunig ook. floyds zijn beter dan kahlers, in eigenlijk ieder opzicht. heb spijt als haren op m'n hoofd van kahler.

Thiez
7 december 2011, 12:56
Kahler maakt toch 1 op 1 replacements voor tailpiece bruggen? zonder frezen...

Orpheo
7 december 2011, 13:27
Kahler maakt toch 1 op 1 replacements voor tailpiece bruggen? zonder frezen...

nee. ze passen over de studs van de tune o matic, maar je moet frezen.

lindstrom
7 december 2011, 13:41
nee. ze passen over de studs van de tune o matic, maar je moet frezen.

Wat moet je frezen dan?

en,.. hoe zie jij een floyd op een les paul?

Orpheo
7 december 2011, 14:57
Wat moet je frezen dan?

en,.. hoe zie jij een floyd op een les paul?

je moet een gat frezen die niet volledig door de body gaat voor het block en de veren.

dit is het gat dat overblijft na het frezen:

http://www.jwrestoration.com/images/feature/81lpc/gibson-les-paul-custom-5.jpg

een floyd is een beter ontwerp: minder bewegende delen, minder af te stellen; minder sustainverlies. met een goeie floyd en een goed block kan je evenveel sustain hebben als wanneer je een Tune o matic hebt. no kidding. de floyd suckt minder tone dan een kahler. een floyd maakt het wat meer 'springy', bouncy, iets meer sparkle, ietsjes minder mids dus iets minder modderig. ik vind een les paul + floyd met messing block een killer combinatie. alsof het gemaakt is voor elkaar.

keesss
29 mei 2012, 10:03
Bump. Zijn er andere mogelijkheden voor een trem op een Lester zonder dat je hem moet modificeren, de Stetsbar achterwege gelaten?

bass blom
29 mei 2012, 10:06
les trem ja

http://www.tonefactory.nl/shop2/duesenberg-trem-chrome-p-2276.html

zoon van Piet
29 mei 2012, 10:08
of van schaller:
http://schaller-electronic.com/hp135042/Assembly-Tremolo-Les-Paul.htm

duikbommenwerpertremelo lijkt me niet gaan met zulke dingen..

keesss
29 mei 2012, 13:05
Jammer joh, als ik het zou laten routen voor een Kahler, dan zou de linker holle ruimte in de gitaar bloot te komen staan. Jammer, jammer, jammer.

TimoSomers
29 mei 2012, 13:07
Gibson Les Paul BFG met Tremolo => klaar.


http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_bfg_wtremolo.htm

keesss
29 mei 2012, 13:31
Afschuwelijk ding zo'n BFG, maargoed ieder zijn smaak.

TimoSomers
29 mei 2012, 13:44
Klinkt als een klokjeeeeeeeeeeeeeeeeee.

keesss
29 mei 2012, 14:03
't Zal best zo zijn, maar het is niet mijn kopje thee heh