PDA

View Full Version : hallo ik heb meteen een vraag voor het gebruik van snaar dikte



jazzry
7 december 2011, 10:53
Hallo,

mijn naam is Jeffrey Willems ik zit 5 jaar in de band straf. Ben het laatste tijd erg bezig met het zoeken naar geluid.
Kan iemand mij vertellen wat het effect is op het geluid als je andere diktes gebruikt voor je snaren?

Rizz
7 december 2011, 13:37
hallo en welkom!

Speel je electrisch? In de regel kun je zeggen dat dunnere snaren weliswaar het speelgemak verhogen, maar ook ieler klinken en andersom, dikker zal moeilijker spelen, maar wel dikker geluid, meer bassen. Dit ligt ook aan je gitaar, de pickups, de afstelling en vergeet niet dat de gitarist zelf ook driekwart van het geluid bepaald!

Probeer er zo veel mogelijk, ik heb bijv voor mijn akoest zeker tien verschillende sets (ieder 3x) versleten om mijn geluid te vinden!

succes en veel plezier hier!

lindstrom
8 december 2011, 14:55
Welkom alhier! :ok:

snaardikte doet erg veel met je sound! hoe dikker, de dynamischer zal je spel ook worden. dit beinvloed voor een groot deel je sound.

beruk
8 december 2011, 23:52
Welkom. Helemaal eens met Lindstrom. Echte mannen zetten 0.11 op hun electrieke gitaar! Doe het maar eens voor de grap, ga je wat meemaken.

jazzry
9 december 2011, 14:04
Okee, bedankt voor de reactie. Ik speel in ieder geval electrisch, ga er gewoon mee experimenteren. Ik heb op het internet zitten surfen en las veel over de kwaliteit van de snaren, wat is jullie ervaring hiermee. Maakt het merk snaren weel uit?