PDA

View Full Version : Verweesd achtergelaten



Kingfisher
7 december 2011, 08:48
Gisteren is er een koper mij Lp komen testen, na vijf minuten spelen ( man, wat kreeg die daar een klank uit) werd er met handjeklap een prijs overeengekomen. En zo verdween ze uit mijn leven.
Ik dacht dat ik het makkelijker zou hebben: ik speelde er bijna niet op, ze lag me gewoon niet, en het was niet mijn speelstijl (speel voornamelojk clean). Maar toch voelt het zo'n beetje alsof je je minst favorite kind opgeeft voor adoptie. Wrang. Ah well, weer centjes in de gitaarpot. Buy ALL the stuff!

Lessen geleerd:
- koop geen full body les paul als je last hebt van stijve nek/zere schouders/zwakke rug
- BELANGRIJK: op een goede gitaar verlies je nooit geld. Ik heb ze voor evenveel verkoch als ik er vorig jaar voor betaald heb.
- Draag zorg voor je gitaren. Iemand had een ruil aangeboden met een 339. Gaan kijken, de rug was volledig ingekrast door een broeksriembeugel. Zonde. Zeker 500€ waarde weg.
- zet een eerlijke prijs op je advertentie, maar wees medogenloos met prutsbieders (er waren er echt bij die begonnen flamen als ik zei dat ik niets van de prijs wou doen. Ha!)
- een gitaar die niet bespeel wordt, is zonde van de boom. Zoek een nieuw huisje met een eigenaar. Maak iemand gelukkig.

Zo, en nu alcohol.

R.J
7 december 2011, 08:58
Diezelfde LP als je in je sig aanbied? ;)

Proost, op naar four roses. :) Gelukkig hebben allebei mijn gitaren wat unique features waardoor ze allebei aandacht krijgen ( De lp een stuk meer dan de RG, maar goed, met whammy bar is het zo lekker squealen en duiken)

Als je clean speelt is een fender bassman versterker misschien wel wat, heb daar afgelopen zaterdag eens op gepingeld met een fender player strat (dat mexicaanse ding ontworpen door de custom shop met customshop elementen) en ik moet zeggen, ik ben voornamelijk iemand die rock en metal speelt..... maar dat clean zou ik echt -goed- aan kunnen wennen :crazyhappy:

Dweezman
7 december 2011, 09:06
Misschien nog een punt in je lijstje: weet waar je verkochte gitaren naar toe zijn gegaan. Van al mijn exen weet ik (op één na) waar ze nu zijn, en door wie ze bespeeld worden.

apekop
7 december 2011, 09:11
Gaat het bij exen over vrouwen? Ik dacht dat je dat laatste beter dan niet kunt weten. Ik wil niet weten wie mijn exen bespeeld. Ik probeer ze juist te vermijden.
Dus vergeet de gitaren die je verkocht hebt snel, denk er niet meer aan, koop een andere en ga verder.