PDA

View Full Version : speaker inbreken ??



jahallozeg
6 december 2011, 16:45
sorry, de Engelse term is 'to break in'. Ik las op tdpri.com dat je dat versneld kunt doen met een basgitaar. Echter ik weet niet of dat zo'n goed idee is voor mijn Vibrochamp XD 8 inch speakertje. Jullie enig idee?

refused199
6 december 2011, 17:09
Ik zou het niet doen, lijkt me geen aanrader!
Waarom zoŽn haast?
Het lijkt me een goede reden om juist extra vaak te spelen;)

bass blom
6 december 2011, 17:16
lijkt me ook een goed recept om dat speakertje te mollen :D

Mr. Dynamite
6 december 2011, 17:28
Ik hoor ook wel eens dat mensen hem een middagje aan de ipod leggen.
Maar dat vind ik ook raar, want daar zit toch ook een bas in gemixt :soinnocent:

Anderen hebben een programmatje die frequenties afspeelt, dat lijkt me wel een goede.

Maar je kunt hem natuurlijk ook gewoon lekker hard zetten en gaan met die banaan :ok:

big dooley
6 december 2011, 17:34
breaking speakers?

gewoon ff 230 erop...



http://www.youtube.com/watch?v=D7bR2GMLdCI&feature=player_embedded

HaroldA
6 december 2011, 17:45
Het lijkt me een goede reden om juist extra vaak te spelen;)

Inderdaad: gewoon veel spelen.

the sure thing
6 december 2011, 17:55
Voor het type speaker (en versterker) die je hebt: niks inspelen, gewoon gaan en je nergens wat van aantrekken.

Gibsonman
8 december 2011, 00:51
Inspelen van een speaker is wel super belangrijk. Ik had altijd een hekel aan V30's (schel) tot ik ingespeelde V30's hoorde, verschil van dag en nacht! Bij de ingespeelde speakers is het alsof je de treble knop bijna dicht heb gedraaid, hoge frequenties worden mooi 'smooth'. Dus bij nieuwe speakers, zo snel mogelijk inbreken.

Eko
11 december 2011, 11:31
Geld bijna altijd voor speakers. Een goed ingespeelde amp ( met de speakers ) klinkt beter dan een gloednieuwe. Daarom begrijp ik niet dat sommigen een amp verkopen van minder dan een jaar oud. Heb je eigenlijk nog nooit gehoord hoe goed dat ding kan klinken.
Gewoon veel spelen.

Orpheo
11 december 2011, 15:22
Geld bijna altijd voor speakers. Een goed ingespeelde amp ( met de speakers ) klinkt beter dan een gloednieuwe. Daarom begrijp ik niet dat sommigen een amp verkopen van minder dan een jaar oud. Heb je eigenlijk nog nooit gehoord hoe goed dat ding kan klinken.
Gewoon veel spelen.

mee eens. ik merk 't aan mijn nagelnieuwe AFD100. hoe meer ik speel, hoe beter ie gaat klinken.

HaroldA
11 december 2011, 15:38
"Vibrochamp XD 8 inch" is heel wat anders dan een 4x12" op oorlogsvolume.

jacky
11 december 2011, 19:37
"Vibrochamp XD 8 inch" is heel wat anders dan een 4x12" op oorlogsvolume.

inderdaad heel erg mee eens zon klein speakertje zal nooit erg los worden omdat hij meestal zacht wordt gebruikt

het slimste is wat al werd gezegd een ipod er op aansluiten en een dag aan laten staan (of een cd speler of een radio als er maar muziek uit komt)