PDA

View Full Version : stoppen of doorgaan ?



nellegie
1 juni 2003, 13:35
Ik heb nu 3jaar les en speel electrisch +acoustisch maar heb het gevoel dat ik niet veel vorder,en overweeg om maar met gitaarspelen te stoppen.
of moett ik misschien meer doorzettingsvermogen hebben ik oefen nu al elke dag 1uur.

The_Cure
1 juni 2003, 14:01
als je merkt dat je niet meer vordert is een andere leraar misschien een optie want nar 3 jaar spelen kan je nog echt niet alles :)

urezna
20 juni 2003, 17:45
altijd doorgaan zolang je er lol in hebt :-)

maar inderdaad, ik heb dat ook gehad na 3 jaar les... moet je desnoods even stoppen met les. Speel je ook in een band? dat is nl ook errug stimulerend!!!
dus zo nee, probeer een band te vinden / op te richten.... als je dat eenmaal hebt ervaren wil je niet anders meer :-D

matthieu
30 juli 2003, 13:00
Speel je wel samen met anderen? In je eentje is het moeilijk gemotiveerd te blijven.
En stoppen... zo definitief hoeft dat niet te zijn. Je kan met lessen stoppen, maar verkoop je gitaar voorlopig niet.
Je maakt muziek. Alles mag, alles naspelen, niks naspelen, je snaren ontstemd in een andere volgorde leggen :-? , keihard spelen, zomaar wat doen of helemaal niet spelen, en de gitaar weer oppakken als je er zin in hebt.

delphiro
30 juli 2003, 17:05
gewoon stoppen en als je de gitaar gaat missen weet je genoeg.

Ik heb na 12 jaar spelen een giga pauze (ca. 2 jaar) genomen omdat ik het programmeren op de PC zoveel leuker vond. Nu ben ik weer compleet gitaarverslaafd en ben ik weer helemaal gemotiveerd om echt effectief te gaan studeren. En het oppikken van het oude niveau kost even tijd maar gaat toch best snel (al zal het wel een verschil zijn of je 3 of 12 jaar hebt gespeeld, denk ik)

DThornus
8 augustus 2003, 14:25
Tja 3 jaar is opzich nog niet zoveel (okay er zijn natuurlijk altijd mensen die meer talent hebben en het behoorlijk snel onder de knie krijgen)
een andere leraar kan misschien geen kwaad en de optie van delphiro is ook niet slecht.

NeeraDJ
15 augustus 2003, 14:58
Is er niet iets dat je nog wilt leren dan, want soms moet je zelf gewoon met de ideëen komen :roll: En iets dat je zelf wilt is wekt vanzelf weer interesse op.