PDA

View Full Version : Nieuwe versterker voor huiskamer gebruik (evt vervanging van cube30x/microcube)



dagrim1
6 december 2011, 15:29
Op dit moment heb ik een Roland Micro Cube en een Roland Cube 30x, maar ben met beide niet helemaal tevreden, tenminste... Het is vooral voor woonkamer gebruik en ik oefen ook regelmatig later op de avond en de 30x is dan toch al heel snel heel luid. Ik moet het volume echt zo goed als uit zetten om het binnen de perken te houden...

De micro cube vind ik weer wat te schel oid en ook niet helemaal top, ik ben dus op zoek naar de gulden middenweg maar vind het lastig in te schatten.

Ik zocht naar iets in de richting van 15W, maar zie regelmatig de Fender Mustang I als een goede keuze naar boven komen, deze is alleen weer 20W en niet 15W (maakt dat nou echt veel uit?). Ik ben dus bang dat deze ook al snel te luid wordt.

Wat raadt men hier aan, gewoon met de powersqueezed 30x of microcube verder klooien en daar het geluid beter van leren kennen, is het uberhaupt de moeite waard (1 van) deze 2 te vervangen door bijvoorbeeld de fender mustang 1? Of zijn er andere opties die ik zeker zou moeten overwegen, thanks!

ps. Ik speel nu pas een paar maandjes en had deze versterkers gekocht voor ook maar een noot te kunnen spelen, heir zat dus geen andere motivatie achter dan 'ach, het ziet er goed uit...'.

Qua stijlen kan het alle kanten op, heb nu via gitaarlessen de volgende nummers gehad. Lynyrd Skynyrd met SImple Man, Eagles met Hotel California en Foo Fighters met The Pretender (en probeer dan ondertussen zelf ook wat Chuck Berry met Johnny B Goode en zo).

Daarnaast heb ik wel een koptelefoon maar wil ook nog een Sennheiser koptelefoontje kopen om dit wat meer te proberen...

jim__
6 december 2011, 16:16
De Cube 30x is juist mijn woonkamer oefenversterker geworden omdat ie zo zacht kan. En da's nog zonder die powersqueezer, die gooit een raar soort deken over het geluid. Wel zou je de bas van de versterker terug kunnen draaien, hij heeft op laag volume al een vrij dreunerig geluid. Dit zorgt ervoor dat hij toch dwars door deuren goed te horen is.

Als die Cube je al te hard gaat, zal je hetzelfde probleem ook al gaan hebben bij de andere versterkers die je opnoemt. Ik denk dat je dan beter kan gaan kijken naar een goede koptelefoon (de goedkopere sennheisers zijn naar mijn ervaring al vrij aardig), en die aansluiten op de cube. Mocht je dit nog niet bevallen zou je naar iets anders kunnen kijken, zoals een multieffect met hoofdtelefoonaansluiting.

Sowieso zou ik de cube niet meer wegdoen, je krijgt er tweedehands niets meer voor terug en daarnaast kan hij bij je eerste bandrepetities nog wel van pas komen.

jahallozeg
6 december 2011, 16:42
Fender Vibro Champ XD eventueel met L-pad ( zie www.tdpri.com) , perfect versterker voor weinig met tubes!!!

LGK
6 december 2011, 17:04
Laney cub 12r mischien, wel wat duurder maar heb je wel gelijk ff wat en hij is lekker simple ( hou ik wel van) Heerlijk geluidje hoor!

En er zit een 1w nput op (en 15w) dus hoef ook niet zo hard!

Succes!

Grz

kidrock
6 december 2011, 22:30
Ik gebruik zelf een Mustang III (100W) hier in de huiskamer en die kan ik zo fluisterzacht zetten dat ik rustig midden in de nacht kan spelen (en dat ook regelmatig heb gedaan) en nooit last hebt gekregen van buren of wat dan ook.
Maar goed, wat voor mij fluisterzacht is, is voor jou misschien kanon gebulder en dan zou je beter kunnen investeren in een goede koptelefoon.

dagrim1
7 december 2011, 00:00
Thanks voor de reacties, komt er dus op neer dat ik die cube 30x gewoon ook op de zachtere standen goed moet kunnen gebruiken en de problemen ook met iets minder zware versterkers zou krijgen (tenminste, problemen...).

Ight, zal hier gewoon wat meer mee proberen en spelen en idd een degelijke koptelefoon kopen om daar wat verder mee te klooien. In ieder geval meer duidelijkheid zo ;)

MegaDrive
7 december 2011, 03:59
Ik heb hem helaas nog niet in levenden lijve kunnen beluisteren, maar ik ben momenteel aan het GASsen op de Yamaha THR10 voor precies dezelfde (huiskamer) toepassing. Ander concept, maar misschien fits het de bill :)

kidrock
7 december 2011, 09:54
Ik heb hem helaas nog niet in levenden lijve kunnen beluisteren, maar ik ben momenteel aan het GASsen op de Yamaha THR10 voor precies dezelfde (huiskamer) toepassing. Ander concept, maar misschien fits het de bill :)

Lijkt me wel een handzame klein oefen amp, maar... of die tussen je billen past, dat zou je zelf moeten uitproberen :p