PDA

View Full Version : Duesenberg 49'er te ruilen voor G&L ?



SBe
6 december 2011, 13:19
Even wat kenneradvies gevraagd. Ik plaatste enkel dagen geleden mijn Duesenberg 49'er te koop, ik speel eigenlijk niet meer op sinds ik mijn fender 62 RI strat heb en niet meer wil/kan wennen aan de dikke hals.
Ik kreeg een voorstel voor een ruil met een G&L asat classic bluesboy sunburst met maple nek. Als ik op het net kijk lees ik niets anders dan goed over deze gitaar. Ik heb er totaal geen ervaring mee dus vraag ik het hier eens voor ik enkele honderden km rij voor een test.

Alvast bedankt.
Steven.

rocker_71
6 december 2011, 14:45
Is een smaak kwestie: LP vs Tele.
Toevallig dat ik me laatst heb verdiept in de G&L asat classic bluesboy en dat moet wel een gave gitaar zijn. Daarentegen is de Deusenberg volgens mij wel een tikkie duurder.

Tristan
6 december 2011, 14:50
Gaat het bij de G&L om een USA of een Tribute versie?
In het eerste geval is/was 'ie duidelijk duurder dan de Duesenberg toch?
Het enige nadeel is dat, omdat G&L minder bekend is, je er tweedehands niet zoveel meer voor krijgt en ze moeilijk verkoopbaar zijn, maar dat lijkt me eerlijk gezegd bij de Duesenberg ook het geval.
Kortom, als de gitaar je bevalt en het is een USA G&L, dan is het volgens mij een prima deal.

SBe
6 december 2011, 14:54
Is een smaak kwestie: LP vs Tele.
Toevallig dat ik me laatst heb verdiept in de G&L asat classic bluesboy en dat moet wel een gave gitaar zijn. Daarentegen is de Deusenberg volgens mij wel een tikkie duurder.

Mijn Duesenberg kan je vandaag vinden voor een 1300€(ik betaalde 1450€)de goedkoopste prijs die ik kom vinden voor G&L asat classic bluesboy is 1555€. Dus de G&L is iets duurder nieuw. Ik wil zonder twijfel naar een Tele model en was van plan na de verkoop rond te kijken voor een fender telecaster, en toen kwam de vraag over een ruil met een G&L....

langun
6 december 2011, 15:07
Maar wat wil je nu precies weten? Want dat lijkt me wat onduidelijk...

rocker_71
6 december 2011, 15:12
Mijn Duesenberg kan je vandaag vinden voor een 1300€(ik betaalde 1450€)de goedkoopste prijs die ik kom vinden voor G&L asat classic bluesboy is 1555€. Dus de G&L is iets duurder nieuw. Ik wil zonder twijfel naar een Tele model en was van plan na de verkoop rond te kijken voor een fender telecaster, en toen kwam de vraag over een ruil met een G&L....

Dan bedoel ik de tribute versie. Is wel een belangrijk verschil. Als je de USA versie kunt ruilen voor je Deusenberg en je wilt sowieso een Tele, dan moet je er zeker voor gaan!!! G&L is zeker gelijkwaardig aan Fender.

SBe
6 december 2011, 15:17
Maar wat wil je nu precies weten? Want dat lijkt me wat onduidelijk...

Oorspronkelijk wou/wil ik mijn Duesenberg verkopen om een fender telecaster te kopen, en toen kwam die vraag voor een ruil met een G&L - maar aangezien ik G&L niet ken wou ik wat advies over dit merk en of het een goede deal is of dat ik beter van voor een goede fender Tele kan gaan.

langun
6 december 2011, 15:40
G&L is opgericht door George Fullerton en Leo Fender. (George & Leo = G&L)

George is altijd degene geweest die de gedachten van Leo in de praktijk omzette, en ook aan de basis lag van Fender. Nadat Leo Fender zijn bedrijf verkocht in '65 is George daar nog een paar jaar blijven werken.

In 1979 richtten ze dan samen G&L op om hun oorspronkelijke ontwerpen nog verder te ontwikkelen (iets dat Fender, het bedrijf niet de persoon, krampachtig weigerde). G&L is dus het verbeterde Fender, volgens George en Leo althans :)

Qua kwaliteit doet G&L ZEKER niet onder voor Fender, als je een tele wilt, dan moet je zeker die ASAT eens testen.