PDA

View Full Version : Gitaar opnemen, wat is de beste methode met mijn gear?



Eversor
5 december 2011, 21:08
Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd met mijn metalband in de weer om songs te maken, en op te nemen. We doen alles zelf thuis, en ik ben eigenlijk al een behoorlijke tijd aan het klooien om een fatsoenlijke gitaarsound te krijgen op de pc.

Allereerst is het misschien wel handig om te weten wat ik heb aan spullen. Tot nu toe heb ik gebruikt gemaakt van:
Gear:
- Een PRS Paul Allender Signature gitaar
- Boss GT-10 Multi
- Morpheus Droptune pedaal
- Musicstore kabels
PC
- Hexacore AMD met 16GB ram pc
- Terratec DMX 6 Fire USB geluidskaart
- Cubase 6 Artist
- Superiour Drummer II voor drums
- Omnisphere voor Synths

Sinds 2 weken heb ik ook een nieuwe amp aangeschaft: een ENGL Powerball. Mijn vraag is dan ook of ik deze moet gaan gebruiken om opnames te gaan doen, en dan een betere sound kan creeren (in combinatie met een SM57 die ik dan ook moet aanschaffen). De sounds die ik nu uit mijn GT-10 haal zijn om te huilen naar mijn mening, en ik wil hier een betere oplossing voor vinden. Momenteel heb ik ook nog geen Cabinet, daarvoor moet ik nog even een maandloon binnenkrijgen ;)

Ik heb er over zitten te denken, nu ik mijn powerball heb, om mijn GT-10 weg te doen. Ik gebruik ui de GT-10 namelijk alleen maar distortion (wat mijn ENGL 10 keer beter kan), en een delay effect. Mij lijkt de GT-10 vervangen voor een goede delay een stuk beter, maar dan kom ik weer met het probleem dat ik verschillende delay setups gebruik voor bepaalde nummers, waarvoor een apparaat met verschillende patches weer wel een uitkomst is. Ik kom dan uit bij een DD-20 van boss, maar weet niet of dit een goede keuze zou zijn.

Wat zijn jullie ideeen? Alvast bedankt voor de tips!

MVG,
Xander