PDA

View Full Version : bassballs vs. q tron



emielow
1 juni 2003, 12:34
wat is het preciese verschil, tzijn beide soort van auto wahs hebbik begrepen, maar wat kun je met een q tron meer?

basswasp
1 juni 2003, 12:37
Beluister beide pedalen even op www.buzzfox.com
Hier hoor je dat er een vrij groot verschil is in geluid, de Q-tron is meer een cleane auto-wah, terwijl de bassballs wat nasaler en wat viezer klinkt.

bassopotmus
1 juni 2003, 14:19
ind, een BB is lekker over the top. Waar een Q iets braver is.

emielow
1 juni 2003, 15:42
allright

basswasp
1 juni 2003, 18:01
Technies gezien is een Q-Tron een Envelope Filter, en een BassBalls een Envelope Follower... maar wat 't verschil tussen die twee is, weet ik niet precies :-?

Clunk
1 juni 2003, 18:12
bass-balls rules :D
q-tron is inderdaad braver.. want bij bass-balls ken je een veel meer overdrive-sound eruit krijgen...:D
en toch hebbik liever nog me eigen sb-7.. van ibanez, daarmee heb je toch wat meer wah erin, wat opzich ook weer leuk klinkt.. t zijn eig allemaal gewoon syth-pedals.. en leuk voor een maffe solo ofzo..
sir psycho sexy van rhcp zit ook zon effect in :P
wel koel

En oehhh... Woolly Mammoth is koel :D ghehe... maar wel duur :S

De Teng
2 juni 2003, 15:24
Mijn EBS Bass IQ incl. de overdrive op mijn amp is ook erg leuk... ik heb het downfilter zo gezet dat ie op een bepaald tempo het slagje van de gitarist bij houdt. Iemand zei toen ie het voor het eerst hoorde dat het net is of je speakers uitelkaar spatten, maar gaaf is't wel! (Toni Peroni: ex-drummer Goede Doel)

Volgende week wordt ie gelinkt aan de Octabass van EBS en dan gaan we helemaal dood in de zaal :D

Clunk
2 juni 2003, 15:33
vet!!! :D ghehehe.. maar die ebs spullen zijn wel duur..
maar oke, wie lult er over prijs als het om kunst gaat :P

ik speel er eig te weinig mee om er iets van 250 eur aan uitt egeven..
vond dit wel leuk :)
vooral als je een keer een goed geflipte sound in je bas zoekt voor een of andere jam :P ghehe

bassopotmus
2 juni 2003, 16:58
Nou zo duur zijn ze nou ook wer niet volgens mij. Maar envelope filters rulen gowoon vind ik.(wel analoog he!!! :P )